Gå til innhold

BSOD og driver problemer

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en liten BSOD etter jeg oppdaterte fra Catalyst 5.9 til 5.10. Så avinstallerte jeg 5.10, men jeg får ikke installert 5.9 igjen fordi systemet sier at driveren ikke finnes.. Må jeg ha en generisk XP driver installert for å få installert 5.9?

HW: Abit AN8 Ultra

Powercolor x800XL

OCZ pc3200 plat.ed rev2 2*512

Seagate 250gb sata med os på partisjon 1

Mist 500w psu, som leverer stabilt litt over hva maskinen trenger.

I så fall, har noen den generiske driveren? Jeg har en strippet unattended XP, så jeg har sikkert fjernet det også, og jeg fryktelig ikke noe lyst til å installere XP på nytt igjen. Jeg skal derimot begynne med system restore punkt.. hehe

Jeg oppdaterte også chipset driver'ne mine, kom jeg på, hvor sjekker jeg versjon av disse? Lastet ned 6.67 versjonen av Nvidia driverene fra Abit sine sider, som jeg installerte. Oppdaterte også BIOS, fra 1,7 til 1,8, siden jeg har blitt kastet ut av det meste av spill, sto at det skulle være bedre DRAM støtte, så da oppgraderte jeg.

Noen tips?

Feilmeldingen som kommer på BSOD skjermen:

*** STOP: 0x000000FC (0xA7E39890,0x3125B163,0xA7E397CC,0x00000001)

I tillegg til dumping av minne etc.. Kjedelige greier det der...

Sjekket den siden som ble linket til i denne tråden:BSOD skjerm problemer

Men fant ingen av feilmeldingene...

EDIT: Memtest86 er i gang.. er på 80% nå.. Resultat kommer asap

EDIT: Memtest86 kjørte uten problemer

EDIT: Kjørte i safemode med networking for å sjekke etter drivere. Fikk BSOD rett etter jeg at jeg startet firefox. Må jeg bruke IE her?

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Let etter et program som heter ATI driver uninstaller eller noe. Den burde renske systemet ditt.

Prøv å starte opp sikkerhetsmodus med VGA mode.

I framtiden (om du ikke gjorde det da) så burde du alltid avinstallere og starte maskinen på nytt for så å legge inn nye drivere. Da oppstår det minst problemer (sjeldent),

Lenke til kommentar

Vel, ble litt utålmodig.. Så jeg holder på å installere på nytt allerede.. Trenger trening på BF2..

Jeg gjorde som du skrev, avinstallerte og rebootet, og installerte på ny, det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor det ble BSOD..

Gjør konsekvent det, vil ikke ta for mange unødige sjanser. Men, jeg tror jeg skal titte litt, og se hva som foregår når man lagrer et system restore punkt. Har aldri gjort det før, men jeg fortjente vel kanskje den bsod'en..

Vel, la oss spre ordet om at backup er en trivelig kar!

Lenke til kommentar

har du tillfeldigvis innstallert " Intel application accelerator " ?

for denne har jeg brukt helt fra Catalyst 5.9 til 5.10.

men i 5.10 ble de BSOD.

jeg prøvde den flere ganger, avinnstallerte den til slutt.

etterpå ble 5.10 akseptert.

bare en tanke!

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...