Gå til innhold

Skal formatere 1 av 2 HD, vil min 2. HD slite?

-Taz-

Anbefalte innlegg

Okei, til problemet..

Jeg har én 60 GB harddisk der XP og litt småsurr ligger, og en 250 GB jeg har kjøpt separat som jeg bruker til annen lagring. Jeg ønsker å formatere 60 GB'n, fordi OS har klikka fullstendig, og spørsmålet er da om det det vil skape noe problem med den andre harddisken. For - det er ikke så enkelt som det høres ut: Jeg har en stygg Elkøp Packard Bell-pc, der jeg ikke fikk non windows-cd, bare en recovery-diskett som gjenoppretter 60GB'n til fabrikkstatus med OS og hele pakka (ut fra en partisjon på HD-en, tydeligvis. Skrall form for formatering altså, men den funker...) Ettersom jeg ikke vet hva formateringa kommer til å gjøre med 250 GB'n, har jeg tenkt å bare ta ut IDEn og koble den på igjen når 'formateringa' er ferdig, sånn i tilfelle.. Men kommer PC-en min til å godta det? Den kommer ikke til å si at jeg må formatere harddisken for at den skal kunne brukes eller noe sånt?? Det ville jo i så fall vært jeevli kjipt!

Håper på svar =)

-Taz-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der ligg en ID på image fila hvilken disk som skal gjenopprettes (diskens sn)

Så siden du har satt inn den extra disken, så vil den ikke eksistere for recovery cd'en.

Så det er bare og kjøre på. (+2001 ID i imagefil) (-2001 ID i bios) Så du kan bare kjøre recovery, alle data vil ligge på den andre disken når den booter opp igjen etter recovery!

:thumbup:

(men for all del, føler du deg tryggere er det bare og de-plugge ide-kabelen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...