Ehcoj Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har en venn som sliter litt med pc'en for tiden. Han har et Intel 82865G integrert kort og har problemer med å komme inn på spill. Når han f.eks går inn på BF2 og Fifa Manager 06 så kommer det bare en kjapp sort skjerm etterfulgt av at han faller tilbake til utgangspunktet. På andre spill kan det hende at det etterhvert kommer opp en feilmelding som resulterer i en "bluescreen" som sier noe om grafikken hans. Husker ikke akkurat meldingen, men kan finne den ut hvis det er nødvendig. Er jo litt vanskelig å skifte ut hele grafikkortet siden det er integrert så hadde vært fint med en alternativ løsning. Noen forslag? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dette integrerte grafikkortet er nok ikke mye egnet til sånne spill, da kortets ytelse så si ikke egner seg til annet en desktop. Er det en bærbar eller stasjonær vi snakker om? Er det en stasjonær kan du alltids kjøpe et ekstra grafikk kort og sette inn og deaktivere det integrerte i bios. Dessuten tror jeg denne posten skulle vært flyttet til bærbare/evnt om det er stasjonær til skjermkort...... Lenke til kommentar
Ehcoj Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Ja kanskje det. Det dreier seg om en stasjonær pc. Den beste løsningen hadde jo antakeligvis vært å kjøpe et nytt og bedre skjermkort, men han hadde visst akkurat hatt pc'en på service og der sa de at han ikke kunne få nytt skjermkort. Regna med at det var siden det var integrert i hovedkortet, men kanskje det er en annen løsning. Tror da at han også skal ha plass i kabinettet. Noen forslag angående nytt skjermkort dersom dette lar seg gjøre? Kan en moderator flytte denne posten for jeg regner med at dobbelpost er ulovlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå