Gå til innhold

Emagic + Apple = The Evil Empire!!


Anbefalte innlegg

Quote:


Da jeg hadde lydteknikk på skolen ifjor lærte vi forskjellen på dBu, dBV og andre artige dB ting. Med en gang vi hadde lært det sa jeg til meg selv at det kommer jeg aldri til å få bruk for og dyttet det så fort jeg kunne ut av hodet. Men du var nok smartere enn det...hvilke tall er det du har sammenlignet?

Det er jo ganske spesiellt hvis den interne ADC'n har lavere SNR enn den eksterne.


Ikke så spesielt egentlig, det kommer helt an på hvilken elektronikk som er brukt, selv om den interne er mye mer sensitiv for støy. Jeg målte simpelthen støygulvet til -107dBA i en sampleeditor, så det krevde egentlig minimal kompetanse fra min side : ) Men siden det er ubalanserte jacks, vil du miste ca 3 dB med signal tror jeg. Cow's specs sier -100dBA etter det jeg husker.

Quote:


Til den totale sum av 2'500,-

Det er en bra pris det. Vil gjerne tenke litt mer på det hvis det er greit. Prøver å venne meg av med impuls/desperasjons kjøp.

Hmmm....lurer på om eMac'n vil se fin ut som blomsterpotte...eller hva tror du?

Kan du forresten garantere at AEB-8I er kompatibel med det 9636 kortet jeg tenkte å bestille? Det sto noe om board revision 1.5 på 9636 på RME sin side.


Du kan godt tenke over det, inga problem :_) Husker ikke helt hvilken revisjon jeg har, men det er mulig at disse kortene bare funker med nyere revisjoner faktisk (1.5 inkl.). Hvis det ikke funker kan jeg bare få det tilbake, for den saks skyld. En ting som du burde vite om AEB er at kortet må ha strøm fra forsyningen, siden det ikke installeres i PCI. Dette burde ikke være noe problem, med mindre du har brukt opp alle ledningene fra forsyningen : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har regnet litt på utgiftene mine den kommende tiden, og har kommet fram til at jeg faktisk ikke får råd til nytt lydkort før tidligst i mars, dvs. om 6 mndr.

 

Akkuratt nå ser det ut til at jeg faktisk kommer til å beholde *******smaskina mi. Taper såpass mye på å selge den at jeg like gjerne kan gi droget en ny sjanse. Fikk litt hjelp med den i musikkbutikken jeg gjør mine innkjøp. Det syns jeg var god service det.

Får forressten beholde Logic når jeg crossgrader til Cubase, så jeg får både i pose og sekk. 2'600,- for Cubase SX er t.o.m. billigere enn å kjøpe fra musicians. Steinberg er kule!

:grin: <-GLEDE-> <-GLEDE-> :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...