Gå til innhold

GeForce 7800 GT blir vifteløst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanken bal den kjolern der er at cpu vifta skal dra luft gjennom den ribba ytterst paa heatpipen. Virker sikkert greit nok men det vil etter hva jeg ser resultere i varmere luft til cpu kjloleren

sorry anng "o" feil paa helvetes maskinene paa skola... tastaturet er engelsk.. :mad:

Edit:

test av 6600gt Utgaven.. kjoleren bruker samme prinsipp...

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
joda, fint tiltak, men aldri et alternativ for de med shuttlebokser.

5065934[/snapback]

Ser ikke helt poenget med vifteløst i en Shuttle. Zalman sine GPU kjølere passer fint i Shuttle P-kabinett. I G-kabinettene er det selvsagt ikke plass til noe som helst annet enn standard uten modding :)

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Flotte greier det kortet :) Har allerede en veldig stillegående PC med Pentium-M prosessor og det kortet der kan virkelig få fart på sakene. Mulig det blir en AMD med stillegående vifte i stedet. Leste en test av skjermkort i et nylig nummer av bladet PCWorld. Der var flere vifteløse skjermkort med, men flere av disse hadde stabilitetsproblemer straks det ble lite kjøling. Det eneste kortet som klarte seg veldig bra var nettopp et 6600GT fra Asus med samme kjøleløsning, så dette lover bra.

Lenke til kommentar

synes ikke så redusert kjøling (som jeg antar det er) står i stil til ytelse fra vannkjøling. for meg er det utenkelig å kjøpe et high end-kort og bruke passiv kjøling. men vi er jo forskjellige

har nettopp hivi ultimate kjøleren(passiv stor og tung klump) på mitt 9800pro og erstattet med arctic cooling. klokker mye lengere og er kjøligere. bråker nesten ikke, og vannkjøling er jo mye kaldere. synes bare ikke 7800GT rimer med vifteløs

edit: med mindre det er vifteløs vannkjøling da :tease:

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Tanken bal den kjolern der er at cpu vifta skal dra luft gjennom den ribba ytterst paa heatpipen. Virker sikkert greit nok men det vil etter hva jeg ser resultere i varmere luft til cpu kjloleren

sorry anng "o" feil paa helvetes maskinene paa skola... tastaturet er engelsk..  :mad:

Edit:

test av 6600gt Utgaven.. kjoleren bruker samme prinsipp...

5066196[/snapback]

Så hvis man har vifteløs CPU kjøling kan man ikke bruke denne løsningen? Hadde egentlig bestemt meg for 7800GTX da den bråker lite, men har mer lyst på et helt vifteløs hightend kort.

Lenke til kommentar
synes ikke så redusert kjøling (som jeg antar det er) står i stil til ytelse fra vannkjøling. for meg er det utenkelig å kjøpe et high end-kort og bruke passiv kjøling. men vi er jo forskjellige

har nettopp hivi ultimate kjøleren(passiv stor og tung klump) på mitt 9800pro og erstattet med arctic cooling. klokker mye lengere og er kjøligere. bråker nesten ikke, og vannkjøling er jo mye kaldere. synes bare ikke 7800GT rimer med vifteløs

edit: med mindre det er vifteløs vannkjøling da  :tease:

5069875[/snapback]

Jeg ser på vifteløs kjøling som et alternativ for en som trenger en stille maskin, relativt billig og enkelt, og som bare trenger "bra nok" kjøling. Dvs ikke overklokker osv.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg satte nettopp en Zalman VF700-Cu på 7800GT-kortet mitt, og det funker bra. Vifta tusler og går på 5 volt, og idle holder den de samme 38 gradene som stock-kjøleren. Load-tempen er jeg ikke sikker på, men jeg tror ikke den kommer over 60 grader. Kjører kortet på 440/1100 i 3D-modus, og det funker fint selv om jeg ikke har satt på minnekjølere.

EDIT: Originalkjøleren var skrudd fast i skjermkortet med ikke mindre enn NI skruer, så jeg var en smule nervøs for å henge Zalman-blomsten i to. ;)

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...