Ungankable Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hvor lenge tror dere det tar før denne er nede i 1500kr? 5065864[/snapback] Tror nok denne skjermkortet er faset ut av markedet før det koster 1500kr Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 ER ganske sikker på at det kortet som er avbilda IKKE er et 7800 GT kort da disse er digre, men jeg liker ideen veldig godt. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Trodde 7800GT hadde alt for høyt varmeutslipp for dette Man må i alle fall ha god luftgjennomstrømning tipper jeg Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Tanken bal den kjolern der er at cpu vifta skal dra luft gjennom den ribba ytterst paa heatpipen. Virker sikkert greit nok men det vil etter hva jeg ser resultere i varmere luft til cpu kjloleren sorry anng "o" feil paa helvetes maskinene paa skola... tastaturet er engelsk.. Edit: test av 6600gt Utgaven.. kjoleren bruker samme prinsipp... Endret 27. oktober 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
arokh Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) joda, fint tiltak, men aldri et alternativ for de med shuttlebokser. 5065934[/snapback] Ser ikke helt poenget med vifteløst i en Shuttle. Zalman sine GPU kjølere passer fint i Shuttle P-kabinett. I G-kabinettene er det selvsagt ikke plass til noe som helst annet enn standard uten modding Endret 27. oktober 2005 av arokh Lenke til kommentar
opticus Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dette er fabelaktig nyheter for oss som hater støy i pc'n! ang støv så burde man ha filter på inntak i kassa så slipper man å rense kassa så ofte, hadde det i min forrige pc og dette fungerte utmerket! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Det ser ut som om noen endelig lager noe som kan ligne på min drømmekjøler. IMG1 IMG2 Men med mindre du kan kjøpe kjøleren løst jeg det ikke blir altfor mange slike å finne i vanlige maskiner. Endret 27. oktober 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Flotte greier det kortet Har allerede en veldig stillegående PC med Pentium-M prosessor og det kortet der kan virkelig få fart på sakene. Mulig det blir en AMD med stillegående vifte i stedet. Leste en test av skjermkort i et nylig nummer av bladet PCWorld. Der var flere vifteløse skjermkort med, men flere av disse hadde stabilitetsproblemer straks det ble lite kjøling. Det eneste kortet som klarte seg veldig bra var nettopp et 6600GT fra Asus med samme kjøleløsning, så dette lover bra. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Fett, håper det kommer en tilsvarende modell til ATI,jeg er blitt forelsket i å ha en rolig pc! :!: Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) synes ikke så redusert kjøling (som jeg antar det er) står i stil til ytelse fra vannkjøling. for meg er det utenkelig å kjøpe et high end-kort og bruke passiv kjøling. men vi er jo forskjellige har nettopp hivi ultimate kjøleren(passiv stor og tung klump) på mitt 9800pro og erstattet med arctic cooling. klokker mye lengere og er kjøligere. bråker nesten ikke, og vannkjøling er jo mye kaldere. synes bare ikke 7800GT rimer med vifteløs edit: med mindre det er vifteløs vannkjøling da Endret 28. oktober 2005 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Milzit Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Tanken bal den kjolern der er at cpu vifta skal dra luft gjennom den ribba ytterst paa heatpipen. Virker sikkert greit nok men det vil etter hva jeg ser resultere i varmere luft til cpu kjloleren sorry anng "o" feil paa helvetes maskinene paa skola... tastaturet er engelsk.. Edit: test av 6600gt Utgaven.. kjoleren bruker samme prinsipp... 5066196[/snapback] Så hvis man har vifteløs CPU kjøling kan man ikke bruke denne løsningen? Hadde egentlig bestemt meg for 7800GTX da den bråker lite, men har mer lyst på et helt vifteløs hightend kort. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Nå ble jeg nysgjerrig på hva prisen vil bli. Skulle vel bli bra å kombinere denne med kabinett som har store vifter i front og bak. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 synes ikke så redusert kjøling (som jeg antar det er) står i stil til ytelse fra vannkjøling. for meg er det utenkelig å kjøpe et high end-kort og bruke passiv kjøling. men vi er jo forskjellige har nettopp hivi ultimate kjøleren(passiv stor og tung klump) på mitt 9800pro og erstattet med arctic cooling. klokker mye lengere og er kjøligere. bråker nesten ikke, og vannkjøling er jo mye kaldere. synes bare ikke 7800GT rimer med vifteløs edit: med mindre det er vifteløs vannkjøling da 5069875[/snapback] Jeg ser på vifteløs kjøling som et alternativ for en som trenger en stille maskin, relativt billig og enkelt, og som bare trenger "bra nok" kjøling. Dvs ikke overklokker osv. AtW Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Jeg satte nettopp en Zalman VF700-Cu på 7800GT-kortet mitt, og det funker bra. Vifta tusler og går på 5 volt, og idle holder den de samme 38 gradene som stock-kjøleren. Load-tempen er jeg ikke sikker på, men jeg tror ikke den kommer over 60 grader. Kjører kortet på 440/1100 i 3D-modus, og det funker fint selv om jeg ikke har satt på minnekjølere. EDIT: Originalkjøleren var skrudd fast i skjermkortet med ikke mindre enn NI skruer, så jeg var en smule nervøs for å henge Zalman-blomsten i to. Endret 29. oktober 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå