toretang5 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei Skiftet over fra sommer til pigg på Opel Vectra 1.6 16v 1998. Etterpå rister bilen veldig mye (slik at du kjenner at den går fra side til side nærmest) Mest i intervallet rundt 80+, men også i lave intervaller 20-40. Relativt ok rundt 40-80, men også en del risting der. Er det skeive felger, eller avbalansering som må til? Skal de beste dekkene sitte foran? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Tror det som har skjedd her er at dekkbanen har løsnet litt fra resten av dekket. Da får dekket humper. Dekket ser litt ballongformet ut. Kan også være at hjulene trenger avbalansering. Og det kan også være is inni felgen som skaper ubalanse. Typisk at avbalanseringsfeil merkes i intervaller av hastigheten. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Tror nok det er avbalansering som må til, etter som du ikke hadde problemet med sommer dekkene. Opel Vectra er en framhjulstrekker og da er det beste å ha, beste dekkene fram. Lenke til kommentar
otis Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Siden du sier at det rister allerede ved 20 km/t tror jeg at det kan være senterringene som skal stå i senter for å sørge for at felgene passer perfekt på navet. Jeg hadde glemt 1 senterring på min bil og da var det veldig mye vibrasjoner ved 30-40 km/t+. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det skal ikke senterringer på stålfelg, så med mindre du har alu på vinterhjula, så kan vi utelukke det... Er dekkene gamle? Kanskje til og med gamle Conti? Har dekket/dekkene litt balongform på en/begge sider av banen? Mest sannsynlig så er det avballangseringa som er dårlig/borte.. (se etter lodder som er (hvis stålfelg, slått på felgkanten,) (hvis alufelg, mest sannsynlig limt i ytterkant, og slått eller limt i innerkant av felg..)) Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Har nå sjekket, og det stemte. Tok den inn på et dekkverksted, og de sa at begge dekkene var "separerte", og jeg kunne også se oppbulingen når jeg ble vist den. Tydeligvis et stort problem med eldre Continental dekk. Jeg som trodde det var relativt ok kvalitet på Continantal Takk så meget for deres svar. Fikk lært litt av hvert nå. Mener at 2 av dem er Continental. Min sambos bil. Skal sjekke. Endret 27. oktober 2005 av toretang5 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dette med gamle Conti har jeg aldri forstått meg på, men korden i dekkene har en lei tendens til å ryke... Har endt med noen stygge kutt i hendene når vi har fått inn noen av disse.. Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) edit: skulle lest ferdig posten før jeg svarte Endret 28. oktober 2005 av In5ErT Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg hadde Viking Vinterdekk på min bil (byttet navn til continental senere) og opplevde dette med at slitebanen bulte opp og bilen humpet og ristet bortover. corden hadde rustet (!) i filler og dekket bulte opp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå