ponnihest Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg skal skrive reportasje om tre jenter som er trillinger (og like). Noen ideer om hvordan jeg skal stille de opp, litt spenstig? Vil ta bildet på en tørr dag, gjerne med enten murstein eller lignende i bakgrunnen (ute, med andre ord). Sånn som det er nå, stiller jeg de opp og tar bilde av hodene.. Andre forslag? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Fotografering har jeg ikke peiling på, men like trillinger heter enegga trillinger Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Fotografering har jeg ikke peiling på, men like trillinger heter enegga trillinger 5065811[/snapback] Jada, jada, men det er ikke bevist at de er trillinger (to kan være tvillinger, den andre søster ) Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Fotografering har jeg ikke peiling på, men like trillinger heter enegga trillinger Jada, jada, men det er ikke bevist at de er trillinger (to kan være tvillinger, den andre søster ) Du mener at to av dem kan være født samtidig, mens den siste er født (minst) 9 måneder før eller etter? Eller er de trillinger, men kanskje bare to av dem er eneggede? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Fotografering har jeg ikke peiling på, men like trillinger heter enegga trillinger Jada, jada, men det er ikke bevist at de er trillinger (to kan være tvillinger, den andre søster ) Du mener at to av dem kan være født samtidig, mens den siste er født (minst) 9 måneder før eller etter? Eller er de trillinger, men kanskje bare to av dem er eneggede? 5065924[/snapback] To eneggede snakk om å gli ut Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hva med å ta bildene med en helt klar bakgrunn? Da kan du jo ta bilde av en og en unge, og sette sammen etterpå. Har sett gode resultater med slikt, men er kanskje avhengig av gode forhold eller gode photoshop kunnskaper. Med barn bør vel bildene bli så natulige som mulig, ikke sett de rett ved siden av hverandre og slikt. Men la de få boltre seg litt naturlig, om det er mulig. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Hva med å ta bildene med en helt klar bakgrunn? Da kan du jo ta bilde av en og en unge, og sette sammen etterpå. Har sett gode resultater med slikt, men er kanskje avhengig av gode forhold eller gode photoshop kunnskaper. Med barn bør vel bildene bli så natulige som mulig, ikke sett de rett ved siden av hverandre og slikt. Men la de få boltre seg litt naturlig, om det er mulig. 5066387[/snapback] Glemte kanskje å si at de er 16 år, viktig faktor Det er til en ungdomsside. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Sorry... Min feil:) Da kan du vel fremdeles la de boltre seg, men kanskje på en måte som "selger" bedre for ungdommer... Slik som de gjør på Hotell Cæsar for tiden. Se litt på foto.no, der finner du nok en del tips. Lenke til kommentar
larskt Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Må du stille de opp da? Hva liker disse trillingene å gjøre ellers? Står de på rulleskøyter? Svømmer de? Spiller fotball? Finnes sikkert en aktivitet du kan bli med på. Da slipper du oppstilte bilder Tenk også på vinkling. Bildet bør gjenspeile saken. Hvis du tar bilde av de mens de svømmer vil det for eksempel gi den billige overskriften "Som tre dråper vann" Endret 29. oktober 2005 av larskt Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Hei, og takk for gode ideer alle sammen! Er ikke så erfaren at jeg kan la de holde på med så mange aktiviteter, men har overskriften: "tre av en eller en av tre" og har tatt bilde av de kinn mot kinn, etter tips fra en fotograf som jobber i avisen det er til Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Er dette ett av bildene du tok til reportasjen? http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_bilde.cgi?id=203784 I så fall, ett meget bra bilde. Ble det bare portrettbilder, eller ble det noen mer "livate" bilder også? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Er dette ett av bildene du tok til reportasjen? http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_bilde.cgi?id=203784 I så fall, ett meget bra bilde. Ble det bare portrettbilder, eller ble det noen mer "livate" bilder også? 5106288[/snapback] Ja, det er det How did you find it? takk, takk! setter pris på det:) Kommer faktisk i avisen i morgen Ble nok bare portretter... Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Ja, det er det How did you find it? 5136556[/snapback] Vel, når jeg ikke bor her på akam forumet, så bor jeg på foto.no Når jeg så dette bildet, og leste teksten så sa det bare "klikk" i mitt hode. Jeg hadde lest denne tråden litt fra før, og det kunne nesten ikke være noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå