raannraa Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Vel. Jeg har disse probleme, prøver å lage en raid10 som systemdisk på Sil controlleren. Alt er fint, laster drivere (F6 under oppstart) installerer, men da windows skal starte får jeg melding om ingen system disk. Ga opp, installerte på Nvidia controleren. Prøvde å clone til Sil controller med hjelp av Acronis. Kom da inn i windows, men med feilmeldinger, systemet kræsjet og gikk ned. Er denne saken bare så ustabil? Jeg har alle instillinger i bios riktig, under boot menu. Hovedkortet er Asus A8N sli premium. CPU AMD 4400 X2 Silcontolleren ser bare disker i raid.... derfor vil jeg bruke denne. Og... jeg har erfaring fra "steinalderen" 1999... kjørte promise IDE raid, sikkert som banken, og dønn stabilt. Noen som har noen ideer? Petter Lenke til kommentar
guge Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Mitt tips er: Kjøp en skikkelig RAID-kontroller. Silicon Image fungerer ikke. Her er en link til mine erfaringer med Sil3114 Hvis noen har sett ett eneste review hvor noen har testet RAID5 og fått det til på denne kontrolleren er jeg meget interessert. Lenke til kommentar
raannraa Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Mitt tips er: Kjøp en skikkelig RAID-kontroller. Silicon Image fungerer ikke. Her er en link til mine erfaringer med Sil3114 Hvis noen har sett ett eneste review hvor noen har testet RAID5 og fått det til på denne kontrolleren er jeg meget interessert. 5065401[/snapback] Takk som byr.... DVS tenkte meg det. Da bare lurer jeg på hvorfor i all granskoger Asus tok denne med. Kontroller vil bli inkjøpt. Men jeg tror jeg prøver RAID 0+1 på nvidia, da denne skal kjøre over PCI ex bussen. Vet ikke om det har mye å si. En standard SATA(n) kontroller ( ikke raid) var ikke veldig kostbar, Tenker på Promise SATAII 150 TX4.... Tror det kan virke ok. Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå