Pdisch Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Idag er det vel kun egentlig vits med dual core hvis du driver med tung multitasking, som f.eks aa kjoere to applikasjoner som er like krevende som Photoshop paa en gang. De fleste spill som er ute naa stoetter ikke dual core, saa spillytelsen vil ikke oeke betraktelig med en slik prosessor. Slike spill vil komme i fremtiden, ettersom den neste generasjonen konsoller kommer med multi-kjerne prosessorer. En annen ting du kan ta i betrakting er hvor mange bakgrunnsapplikasjoner du pleier aa ha. Er du av den typen som har en hel haug med smaaprogrammer gaaende, saa er det ikke dumt aa ha en multikjerne prosessor, ettersom en kjerne vil gaa til hovedoppgaven (spill), mens den andre vil ta seg av resten. Alt i alt kan du ta i betrakting hvor lenge du vil bruke denne pcen. Skal du oppgradere etter et aar kan du like greit spare penger paa aa kjoepe en single core prosessor og kjoepe en bedre dual core neste aar naar flere spill og programmer har stoette, men hvis du er av typen som har en pc i flere aar, saa burde du gaa mot dual core, som nok er mer fremtidsrettet. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Blei dette etter mye om å men, Hk å skjermkort måtte bli disse pga gidda ikke vente på at de andre sku komme inn på lager:P NEC 17" LCD Multisync 1770NX Sort/Sølv 1280x1024, DVI, TCO-03 AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Microsoft Wireless Optical Desktop 5000 tastatur/mus Nexus Breeze Kabinett, Reduserer Støy, Perfekt luftflyt, m/500W Strømforsyning Plextor DVD recorder PX-716SA SATA Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939 Asus Radeon X850PRO 256MB GDDR3, Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA Ser det bra ut eller? =) Lenke til kommentar
wotg Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Nesten samme oppsettet jeg bestilte til dama mi, men jeg valgte 7800GT grafikkort. Siden du kjøper et SLI hk så er det vel kanskje greiest å gå for nvidia? Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 hehe unnskyld at jeg spørr men er dama di nerd? hehe det som er, det er at jeg sikkert skal ha crossfire når det blir skikkelig bra å har ikke tenkt å bruke SLI, vertfall ikke enda;) men ser oppsettet bra ut da? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 bør ikke være nerd selv om man har en bra pc... Men som sagt over ville jeg valgt et 7800GT siden du har SLI hovedkort..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå