Gå til innhold

Vurder min skoleside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<csscriptdict import>

TAG's som ikke finnes :love:

<ikkeBakvendt>

Hva har du brukt for et program her a?

Ta en titt i oppslagsverket så finner du mange gode resurser for å lære deg html og css.

</ikkeBakvendt>

Denne siden fungerer best i oppløsningen 1024 x 768. Men det skal være mulig å lese den i oppløsning helt ned i 800 x 600. Men det er ikke noe som anbefales.
:love:

Selve designet var også :love:

-------------------------------------------

Så hopper vi inn i bakvendtland å leser alt igjen :)

Endret av orsus
Lenke til kommentar

Taker :erm:

Har brukt Adobe GoLive, på design-modus hele linja. Vet det er litt amatør osv, men jeg valgt å gjøre dette på denne måten siden det skal brukes til skole.

Har skrevet ut 30-40 sider med HTML-opplæring fra wc3schools. Så skal jeg lage en hjemmeside (siden jeg har linket til er skoleside), som jeg kommer til å lage i notepad, eller et litt mer avansert program.

Lenke til kommentar

Hva med å prøve å lage et helt minimalistisk design til å begynne med? Prøv å ikke ha så mye fancy pancy greier, de fungerer svært sjeldent. Hold deg til få rolig farger som går igjen på siden.

Ps.

Lærer du deg skikkelig html og css så drar du nok masse medie jenter :p

Lenke til kommentar

Artig orsus.

Hvis jeg skal si min faktiske mening, så må jeg få frem at dette ikke var noe spesielt pent. Hvis du synes den er dårlig, hvorfor legger du den ut slik da?

Jeg synes du burde begynne enkelt med en meny, kanskje en top og selve innholdet. Bruk noen pene farger på <h*>, pent utførte ingresser ol. Ikke masse grusomme gradienter og hemningsløs bruk av farger. Den farga du bruker nå er horribel.

Som orsus ville frem til, er sånn typiske "denne sida passer til blabla" helt unødvendig. Tror du noen gidder å forandre oppløsningen fordi de vil se på sida di? Nei. Sida skal uansett fungere i alle oppløsninger.

Men ser jo at du er i startfasen, så det kommer seg nok.

Lenke til kommentar

Var tidlig når jeg skev innlegget :blush: Humoren var ikke helt på topp enda gitt.

Men må si at vidreutvikling kan du glemme.

Koden får du ikke gjort stort med, og designet trenger en overhaling.

Lærer du deg real html og css trenger du bare endre css'n(mer eller mindre) for å få en najs side. Det er jo noe å se frem til...

Lykke til.

Lenke til kommentar

Er klar over at siden er dårlig. Ville ha litt kritikk slik at jeg kunne unngå samme feilene senere.

Siden dette er en skoleside, kommer jeg nok ikke til å endre på designet. Det er slik det er.

Anngående det å skrive ut papirer, gidder jeg bare ikke å bla mellom de forskjellige sidene på maskinen.

Skal se om jeg får laget en annen side i løpet av året... Med css og alt det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...