Gå til innhold

Baldur`s Gate 2 vs Icewind Dale (1)

Anbefalte innlegg

Ja, hva for et av dem synst dere er best?

Jeg for min del har mest sansen for Baldur`s Gate, men det er vel smak og behag. Jeg synst Icewind var litt i vanskligste laget også. Har kommet meg desidert mye lengre i Baldur`s Gate enn i Icewind Dale.

(Denne tråden handler IKKE om Icewind Dale 2, men det også blir et kjempe spill når det slippes i neste måned.) :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd ID2, men enern slo meg i bakken med en gang musikken starta når man gikk ut av den første hytta helt i starten av spillet. Baldurs Gate har mere standard "battle"-musikk liksom..men den vakre stryker-sangen i Icewind Dale lagde utrolig atmosfære.

Lenke til kommentar

Ja musikken i ID er helt spesiell, ble forført av den selv da jeg starta spillet den først gangen.

En annen ting er at jeg synst historia i ID er litt skrøpelig i forhold til i Baldur`s Gate.

Jeg for min del liker mye velskrevet dialog , så min favoritt er vel BG.

Men ID er et genialt spill, helt klart. :smile:

Lenke til kommentar

Baldur's Gate 2 er jo det beste spillet noensinne, alt fra karakterutvikling, historie, dybde, til grafikk var perfekt, etter Icewind Dale 2 kommer jeg til å savne motoren dypt (ID 2 blir det siste spillet som bruker den) siden den ga en perfekte atmosfære... Ps. savnet Minsc på mine ferder i Neverwinter Nights...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liker Baldur's Gate spillene best. De har meget god historie, morsomt og tar 2lang" tid og bli ferdig. Det r mange kompoer som er kule (Samme som i Diablo med skil), tenker da på Dual clasing. Swartbuckler/Figher rocker gata med 2 sverd :grin:

Icewind Dale er kult, men er likt kjedelig. Liker ikke effektene på spelsa blant annet og det manger det lille ektra som BG har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...