capy Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hadde en WD 120GB som nettopp ga opp. fikk reddet en del filer ved bruk av GDB, men bildene er hakkete og ødelakte. Finnes det et program som klarer å fikse opp i slike bilder? Om feilposting, vær så venlig å flytt. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Er nok ikke noe enklere å reparere en bildefil enn andre datafiler. Det er feilplasserte 0'er og 1'ere som gjør at bildene ser hakkete ut, og jeg vet ikke om noen programmer som skjønner hva som er riktige binære verdier og ikke. Lenke til kommentar
Bigfoot25 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Finnes det et program som klarer å fikse opp i slike bilder? Nei, det er ikke mulig å reparere slike feil på bildefiler, dessverre. Du kan muligens prøve noen andre gjenopprettingsprogrammer, men det er tvilsomt om de vil klare jobben noe bedre enn GDB. Jeg har brukt DIY I-Recover et par ganger, og har klart å gjenopprette minst 90% av bildene mine. Men det blir nesten alltid noen bilder som får slike feil du beskriver. Dette skjer fordi bildene ligger på sektorer som er skadet eller fordi bildene er overskrevet av nye filer. Som sagt er det dessverre ingenting å gjøre med det. I etterpåklokskapens ånd kan kanskje backup være noe å tenke på fremover? Lenke til kommentar
capy Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 fant et program som heter Pixrecovery, men det hjalp ikke i det hele tatt. Tenkte jeg skulle kjøre GDB en gang til, kanskje jeg får et annet resultat nå.. men håpet begynner å forsvinne:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå