Edstro Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Eg kjøpte min dl-614 for nesten 2 år siden. Problemet er at den trådløse rekeviden rekker ikke helt inn til stua. Eg har sånn ca målt og det er sån ca 10-15 meter og da går eg gjennom huset. Eg er lei d-linken rett og slett dårlig kvalitett syns eg. Så de første spørsmålet mitt er: Er det noen måtte eg kan styrke rekeviden på? Helst litt bilig vis ikke så skifter eg ruter for den begynner jo og bli litt gamel. Så når eg tenker på ny ruter så må eg nesten ta linksys. Har hørt masse bra om dei og selger ganske mye av dem på jobb. Så det høres ut til og være et bra produkt! ?? Også har eg hørt at eg kan legge inn en u-orgenal firmware i linksys ruteren og det vil da styre ruteren ganske kraftig. Er dette gratis? (Med fake firmware) Vet det er lovelig men at du bryter garanti tiden. Har noen her byttet ut sin firmware me u-orgenal? Og er det mulig og gjør dette med d-link ruteren min? Også tilslutt så sier eg at eg skal ha denne linksys ruteren: WRT54G vis det blir aktuelt. Link u-orgenal firmware for linksys: http://www.sveasoft.com/ Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 har selv samme sak (kjøpte den for et par år siden) og den funker fint i mitt hus. når jeg feks er på sovrommet i motsatt ende av huset med 3 veger i mellom så har jeg topp forbindelse med min laptop. Men sliter mye mer med mitt pci nettkort fra samme produsent som jeg har i en stasjonær pc. Dette korte er dritt, men routeren har funket fett for min del! Du bør sjekke om det er noe firmware upgrade tilgjenglig. Om garentien ryker så ville jeg gitt blaffen i det da denne ikke er verdt mer et et par hunderlapper uansett! Lenke til kommentar
nifty Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kikk heller etter 3dje parts firmware , de tilbyr gjerne fasiliteter som justering av sendestyrke og annet snacks. PTT leser nok ikke her Nifty Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg sliter med det samme problemet, selv om min rekker litt lengre. Jeg har derfor bestilt et trådløst aksesspunkt till ca 500 kroner som kommer i løpet av neste uke. Skal komme med tilbakemelding når jeg har fått testet dette. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Eg har oppgradert min dlink ruter med nyeste firmware fra dlink.no Men vor finner eg 3dje parts firmware? Eg kan vel bruke denne til dlinken min? For vis eg kan få økt rekeviden ved og oppgradere med fake firmware så er det like greit det. Så slipper eg og kjøpe ny ruter. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 http://www.sveasoft.com Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Også har eg hørt at eg kan legge inn en u-orgenal firmware i linksys ruteren og det vil da styre ruteren ganske kraftig.Også tilslutt så sier eg at eg skal ha denne linksys ruteren: WRT54G vis det blir aktuelt. Link u-orgenal firmware for linksys: http://www.sveasoft.com/ 5064727[/snapback] Da bør du lese dette og sjekke nøye: Fra forumet til Sveasoft: The new WRT54G V5's have been neutered internally compared to their predecessors and have half the RAM and flash memory. They have also redone the OS to something called VxWorks, which has very little power or flexibility and cannot be customized like Linux. We may get the stripped version of Talisman called Talisman/Micro running on these at some point but they will never be able to run the full version. There is also no possibility of offering expansion via downloadable packages. My recommendation is to return any WRT54G V5's and purchase a WRT54GS V4 or, if you can find one, a WRT54G V4 instead. To date we have supported Linksys hardware exclusively. We will expand firmware support and core development to routers by manufacturers other than Linksys due to this change in their hardware and product strategy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå