Gå til innhold

Fem drept av ekstrem muslim


Anbefalte innlegg

ikke for å være frekk men før dere snakker om muslimer og koran så studer den først, så kom og skriv noe om det. Jeg er sikker på at minst 70% av dere her inne har ikke lest koranen engang.

 

så du tror at terroristene tolker koran riktig?du tror at i koran står det "du skal ta en bombe på ryggen, gå til et sted hvor det er masse uskyldige mennesker og spreng dem til helvette!"!! tror du det??

 

sånne folk som tolker koranen slik er fucked up i hodet, hjernevasket!De har sikkert problemer med seg selv, eller de har blitt slått i hodet når de var små.

 

Og ja det står noe om hellig krig i koran, men det står du skal ikke drepe uskyldige osv. står å at hvis en fiende dropper våpnet så skal dere ikke drepe han, men la han gå.

 

Så ikke si at det er koran sin skyld, det er menneskene det er noe galt med.

Endret av s7yle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så du tror at terroristene tolker koran riktig?du tror at i koran står det "du skal ta en bombe på ryggen, gå til et sted hvor det er masse uskyldige mennesker og spreng dem til helvette!"!! tror du det??
[an-Nisa' 4:89], [Einar Bergs oversettelse 1989 kap. 4:91]:

 

" De vil at dere skal være vantro, som de selv er vantro, slik at dere blir like. Slutt dere ikke til noen av dem, før de drar ut Guds sak! Hvis de snur seg bort, så pågrip dem og drep dem der dere finner dem,- og ta ingen av dem til venn eller hjelper- "

Koranen er ikke noe annet enn et testamente etter en epileptisk pedofil barnemorder, landeveisrøver og slavehandler.

Lenke til kommentar

Slike sitater er alltid tatt ut av sin sammenheng.

 

Det eneste jeg kan finne av voldelige surer i Koranen er sverdverset. Men også det kan tolkes på forskjellige måter.

 

Det finnes jo dessuten mye mye mer positivt enn negativt i Koranen. Solidaritet med medmennesker er en viktig verdi.

 

Men også i Bibelen finner du jo avsnitt du kan tolke aggressive og menneskefiendtlige. Mange avsnitt. Så om man skal angripe islam og koranen mener jeg man må gjøre det på et ikke-religiøst grunnlag om det ikke skal bli paradoksalt.

Lenke til kommentar
Koranen er ikke noe annet enn et testamente etter en epileptisk pedofil barnemorder, landeveisrøver og slavehandler.

5094770[/snapback]

 

Hvor har du fått det fra? Du har misforstått et eller annet her søta....

 

Hva vet du om koranen og muhammed osv. ? Har du studert koranen? Sier du dette bare for å provosere eller har du fakta??

 

Jeg har aldri sagt at koranen er perfekt og at jeg er enig med alt som står der.

 

Ikke døm noe før du virkerlig kjenner det!!!

Lenke til kommentar
så du tror at terroristene tolker koran riktig?du tror at i koran står det "du skal ta en bombe på ryggen, gå til et sted hvor det er masse uskyldige mennesker og spreng dem til helvette!"!! tror du det??
[an-Nisa' 4:89], [Einar Bergs oversettelse 1989 kap. 4:91]:

 

" De vil at dere skal være vantro, som de selv er vantro, slik at dere blir like. Slutt dere ikke til noen av dem, før de drar ut Guds sak! Hvis de snur seg bort, så pågrip dem og drep dem der dere finner dem,- og ta ingen av dem til venn eller hjelper- "

Koranen er ikke noe annet enn et testamente etter en epileptisk pedofil barnemorder, landeveisrøver og slavehandler.

5094770[/snapback]

Er du uærlig og løgnaktig, eller henter du bare enkeltsitater tatt ut av en sammenheng uten at du har noen banktanke med det?

 

Hvis jeg ikke tar helt feil er sammenhengen her krig.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar helt feil er sammenhengen her krig.
Riktig. Muslimsk "misjonering" foregår med sverd.
009.005

YUSUFALI: But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, an seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war); but if they repent, and establish regular prayers and practise regular charity, then open the way for them: for Allah is Oft-forgiving, Most Merciful.

PICKTHAL: Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them (captive), and besiege them, and prepare for them each ambush. But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then leave their way free. Lo! Allah is Forgiving, Merciful.

SHAKIR: So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them; surely Allah is Forgiving, Merciful.

Kilde; http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/

 

Er du uærlig og løgnaktig, eller henter du bare enkeltsitater tatt ut av en sammenheng uten at du har noen banktanke med det?
Nei - nei - selvfølgelig er de tatt ut av sammenhengen - baktanken er å underbygge hvorfor islam er en krigersk religion som bygger på ondskap og irrasjonalitet.
Lenke til kommentar
Islam er fredens religion.

5069882[/snapback]

Bare så synd at så mange muslimer ikke har skjønt det.

 

premium, når gatene fylles av jublende muslimer som roper Allah Akbar, både etter terroraksjoner som 9/11, og etter mindre aksjoner, da har man lov til å bli skeptisk.

5070658[/snapback]

 

Det som er så synd er at de fleste ikke har skjønt hvorfor disse muslimene jublet på 9 september. Forestill deg at du er i mot alt som har med amerika å gjøre. Ville du blitt glad om et slikt angrep ble utført? Ville du ikke det? Tenk på alle de sanksjonene som USA har satt på landet ditt. Tenk på all den utnyttinga som USA har drevet på med når det gjelder Afghanistan og Irak spesielt. Tenk på alle de familiemedlemmene du har mistet når de ble bombet ihjel når de lå og sov. Alt det der..hvorfor det? Jo, pga en morsom amerikansk president ble rådet av sine bluechip firmaer å føre krig mot landet ditt. Et oljefelt blir prioritert av sikkerhetsstyrkene til USA framfor en liten landsby.

 

Har du virkelig grunn til å bli skeptisk? Har ikke disse muslimene lov til å hate vesten i såfall? Når du ignorer disse fakta og kun blir bevisstgjort om at midtøsten faktisk eksisterer når 9 september skjer? Når alle muslimer blir skjært over en kam, KUN pga en håndfull fundamentalister? Har ikke de lov, evt grunn til å juble? Hvis du ikke tror det, så tar du grundig feil kjære venn.

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg kan ikke se en situasjon hvor jeg kunne glede meg over sivile menneskers tragiske tap. Ikke da tsjernobyl gikk i lufta i 86 (?), ikke da tsunamien rammet, ikke da jordskjelvet rammet Pakistan opg ikke da flyene rammet USA 11 september.

 

Hadde de angrepet kun pentagon og andre militære/C&C mål kunne jeg ha sett noe annerledes på det. Twin Towers hadde ingen militær verdi.

Lenke til kommentar
du kan ikke forstå det fordi du har ikke opplevd det samme, du vet ikke hvordan det føles å være i en situasjon som de er i midt østen. Hadde du vokst opp der, så hadde du tenkt helt annerledes.

5099281[/snapback]

 

Her sier du noe veldig viktig og veldig riktig, som jeg håper norske blåøyde politikere snart tar inn over seg. (Da tenker jeg spesielt på de som ikke vil høre på sosialantropologene, men tydeligvis vet så mye bedre hvordan andre tenker...)

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg kan ikke se en situasjon hvor jeg kunne glede meg over sivile menneskers tragiske tap. Ikke da tsjernobyl gikk i lufta i 86 (?), ikke da tsunamien rammet, ikke da jordskjelvet rammet Pakistan opg ikke da flyene rammet USA 11 september.

 

Hadde de angrepet kun pentagon og andre militære/C&C mål kunne jeg ha sett noe annerledes på det. Twin Towers hadde ingen militær verdi.

5099227[/snapback]

beklager at jeg avbryter din fantastiske tankegang, men jo, det kan godt hende at du hadde hatt glede over sivile drap fra din side. Men akkurat det har du ikke forutsetninger til, det er tross alt ikke vi i vesten som blir bombadert midt på natta..evt på en bryllupsfest. Hadde du blitt det, så hadde du kanskje hatt forutsetninger til å føle noe sånt.

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg kan ikke se en situasjon hvor jeg kunne glede meg over sivile menneskers tragiske tap. Ikke da tsjernobyl gikk i lufta i 86 (?), ikke da tsunamien rammet, ikke da jordskjelvet rammet Pakistan opg ikke da flyene rammet USA 11 september.

 

Hadde de angrepet kun pentagon og andre militære/C&C mål kunne jeg ha sett noe annerledes på det. Twin Towers hadde ingen militær verdi.

5099227[/snapback]

beklager at jeg avbryter din fantastiske tankegang, men jo, det kan godt hende at du hadde hatt glede over sivile drap fra din side. Men akkurat det har du ikke forutsetninger til, det er tross alt ikke vi i vesten som blir bombadert midt på natta..evt på en bryllupsfest. Hadde du blitt det, så hadde du kanskje hatt forutsetninger til å føle noe sånt.

5101326[/snapback]

 

 

det er mulig det ja, men da vil jeg kalle deg irasjonell og ha en forvridd tankegang(selv om du har godt grunn til det)

Lenke til kommentar
beklager at jeg avbryter din fantastiske tankegang, men jo, det kan godt hende at du hadde hatt glede over sivile drap fra din side. Men akkurat det har du ikke forutsetninger til, det er tross alt ikke vi i vesten som blir bombadert midt på natta..evt på en bryllupsfest. Hadde du blitt det, så hadde du kanskje hatt forutsetninger til å føle noe sånt.

5101326[/snapback]

 

Nei. Kan faktisk ikke se en eneste situasjon hvor jeg kunne hatt glede av sivile tap. Ingen. Militære derimot.

 

Den type tankegang er med på å støtte opp om terror. Bare grunnen er god nok (meget flytende grense) er det OK å ty til terror. Det er jeg uenig i. Det finnes _ingen_ god grunn til å gå etter sivile. At sivile liv går tapt i krig er desverre uungåelig. Men å _bevisst_ angripe disse er moralsk forkastelig. Det finnes ingen unnskyldning - _ingen_.

Lenke til kommentar
du kan ikke forstå det fordi du har ikke opplevd det samme...
Selvfølgelig kan man det. Eller har muslimer mindre empati enn europeere?
Hadde du vokst opp der, så hadde du tenkt helt annerledes.
Å tenke annerledes betyr ikke at man tenker riktig.

5102148[/snapback]

 

RagnarDanneskjold, INGEN sier at de tenker riktig men for dem så er det riktig.

 

Problemet er at du allerede har bestemt deg at du er bedre enn alle muslimer. Du har allerede bestemt deg for å hate muslimer. Trist sier jeg bare....men det er ditt problem...prøver heller ikke å få deg til å bli muslim, grunnen for at jeg begynte å skrive her var for å si at det finnes utrolig mange muslimer som er for fred og MOT osama og all den terroren!! ;)

 

Alt som blir sagt her i denne diskusjon, det prøver du å vri rundt og sette alle muslimer i et dårlig lys. Har du noen gang hatt en muslimsk venn?

 

Har du kanskje blitt banket av en muslim og nå hater du alle?..

 

Tell me...

 

beklager at jeg avbryter din fantastiske tankegang, men jo, det kan godt hende at du hadde hatt glede over sivile drap fra din side. Men akkurat det har du ikke forutsetninger til, det er tross alt ikke vi i vesten som blir bombadert midt på natta..evt på en bryllupsfest. Hadde du blitt det, så hadde du kanskje hatt forutsetninger til å føle noe sånt.

5101326[/snapback]

 

Nei. Kan faktisk ikke se en eneste situasjon hvor jeg kunne hatt glede av sivile tap. Ingen. Militære derimot.

 

Den type tankegang er med på å støtte opp om terror. Bare grunnen er god nok (meget flytende grense) er det OK å ty til terror. Det er jeg uenig i. Det finnes _ingen_ god grunn til å gå etter sivile. At sivile liv går tapt i krig er desverre uungåelig. Men å _bevisst_ angripe disse er moralsk forkastelig. Det finnes ingen unnskyldning - _ingen_.

5102398[/snapback]

 

hvis du ikke kan se en eneste situasjon hvor du kunne glede dg av sivile tap så er det fordi du har ikke engenskapen til å tenke dypt. For oss som har vokst opp her i trygge norge så er det helt uforståelig.

 

bare prøv å tenk litt her...hva skjer med en hund hvis du stenger han inne, slår han, mater den sjelden over en lang tid? Han blir et monster!! Samme er det med menneske.... Det er erfaringer,oppveksten,miljøet som gjør dg den du er !! tenk litt her søta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...