Gå til innhold

Fem drept av ekstrem muslim


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/26/447567.html

 

 

i denne debatten hører vi hele tia, de fleste muslimer er snille og ville aldri gjort noe slik....

 

 

MEN altså hvis denne gutten(ser rimelig vestelig ut) ofret seg for å ta liv av andre.. Jeg har nesten en formening om at de fleste muslimer ikke er imot dette. Og grunnen til at ikke langt flere gjør dette er pga det mennesklige innstink på å overleve, og ta selvmord bryter sterkt med dette..

 

 

Jeg er ikke så sikker på at det bare er noen promille av muslimene som har farlige tanker og meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine tanker går til familen til de drepte, og familien til gutten. Tragisk.

 

Men de gamle gubbene i Islamsk Hellig Krig som hjernevasker de unge til at det eneste (ihvertfall mest) saliggjørende er å sprenge seg selv i luften med det edle formålet å utøse de vantros blod, sitter nok og godter seg nå. Selv løper de ingen risiko, men sender stadig flere unge gutter og jenter i døden, sammen med en haug av uskyldige offer.

 

Men de vet at de kan sitte trygt. Dersom Israel prøver å ta noen av dem av dage, så vil hele den intellektuelle elite i vesten, inkludert media, rope fy-ord og fordømmelse mot Israel. (Dette gjelder først og fremst den ultranaive venstresiden, men også en del sentrums/høyreorienterte politikere.)

Lenke til kommentar
MEN altså hvis denne gutten(ser rimelig vestelig ut) ofret seg for å ta liv av andre.. Jeg har nesten en formening om at de fleste muslimer ikke er imot dette. Og grunnen til at ikke langt flere gjør dette er pga det mennesklige innstink på å overleve, og ta selvmord bryter sterkt med dette..

 

 

Jeg er ikke så sikker på at det bare er noen promille av muslimene som har farlige tanker og meninger.

5064720[/snapback]

 

Når du nevner det så bør jeg være redd for en del kompiser jeg har.

 

Dessuten rimelig tåpelig betraktninger. En morder er en morder uansett om man ser "vestlig" eller "asiatisk". Tåpelig å tro at en morder ser annerledes ut enn deg og meg.

Dessuten, skulle man tatt den palistinske befolkningen og byttet med den norske, lagd noen grupperinger som drev med dette ville garantert en del av hw-befolkningen flydd rundt å sprengt seg selv i lufta. Islam i seg selv er ikke en sprenge-religion. Men som i denne religionen og andre ligger det dogmer som kan få noen til å bli med på det meste.

For tross alt er det ytterst få av den palistinske befolkningen som tar sine liv på denne ufyselige måten. Dermed må det være andre mekanismer som styrer hvem som blir selvmordsbombere og hvem som ikke blir det. Fellesnevneren for den palistinske befolkningen er islam og okkupasjon. Hvis Islam skulle ha total skyld burde alle palistinere gjort som denne pjokken, det gjør de alltså ikke. Samme med okkupasjon.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å forhåndsdømme, men jeg kan vel si at jeg savner å se muslimer aktivt gå ut og fordømme handlingene.

 

Hvis noen religiøse ledere hadde gått ut og sagt at dette var mot Islam og noe som muslimer ikke skulle stått for, først da kan vi skille terroristene fra muslimene. Det blir det samme som å skille nazistene fra krigsforbryterne.

 

budskapet: Muslimer, ta et standpunkt ellers er det noen som graver sin egen og andres grav.

Lenke til kommentar

Du driter deg på leggen.

 

Det var da ikke lenge siden Spanske muslimer høyt oppe i systemet/hierarkiet (vet ikke hva det heter..) utstilte en fatwa mot Osama Bin Laden og gjengen.

 

"Hvis noen religiøse ledere hadde gått ut og sagt at dette var mot Islam og noe som muslimer ikke skulle stått for, først da kan vi skille terroristene fra muslimene."

 

Dermed har dette skjedd. Men ingen bryr seg, bare fortsetter med sitt ignorante verdensbilde. Lykke til videre i livet.

Lenke til kommentar
Du driter deg på leggen.

 

Det var da ikke lenge siden Spanske muslimer høyt oppe i systemet/hierarkiet (vet ikke hva det heter..) utstilte en fatwa mot Osama Bin Laden og gjengen.

 

"Hvis noen religiøse ledere hadde gått ut og sagt at dette var mot Islam og noe som muslimer ikke skulle stått for, først da kan vi skille terroristene fra muslimene."

 

Dermed har dette skjedd. Men ingen bryr seg, bare fortsetter med sitt ignorante verdensbilde. Lykke til videre i livet.

5074580[/snapback]

 

Jeg kan ikke si meg helt enig. Bare fordi noen spanske muslimer regelrett blir presset til å legge opp en såkalt fatwa mot Bil Laden og "gjengen", så betyr ikke dette at det er noe disse spanske muslimene kjemper for.

 

Jeg har på følelsen at dette er noe som ikke skjedde fordi de mener at det er i mot Islam, men fordi de føler press fra diverse myndigheter til å ta avstand fra dette istedetfor å havne i fengsel for terroristvirksomhet eller landssvik.

 

Jeg skrev avsluttende oppgave om terrorisme i slutten av tiendeklasse for to år siden, konklusjonen på hele oppgaven ble at det ikke ligger nok krefter innenfor kulturer hvor terrorisme er en del av "hverdagen" som aktivt går ut og prøver å få folk til å forstå at det er noe de ikke kan gjøre seg kjent ved.

 

Jeg vil forsatt hvede at dette er noe muslimske ledere kunne ha gjort noe med hvis dette hadde vært noe de virkelig hadde brent for å få bukt med.

 

Jeg tror majoriteten i land og grupperinger som blir forbundet med terrorisme i dag lett kunne gått ut til verdenspressen og sagt at dette er noe de går i mot, uten å legge annet enn noen fattige ord i det.

 

Hvis, da mener jeg HVIS, vi skal få slutt på ytterligående muslimer som går rundt og sprenger noen "avgudsdyrkere" av kristne bare fordi de ikke tror på Allah, så må noen handle.

 

Jeg etterlyser handling

 

Du sier at muslimene ikke bryr seg om sine spanske ledere, er det noe rart når de føler at rundt 99% av den muslimske verden er likegyldig eller for disse handlingene?

 

Jeg hadde ikke løpt rundt og sprengt muslimer om Blair og bondevik hadde gått ut med at muslimer er avgudsdyrkere og fritt vilt.

Lenke til kommentar

er helt enig, vi hører noen få ganger at en eller ann muslimsk leder tar avstand fra terror. Men altså de gjør ikke noe med det, det må bli handling! feks at muslimene selv hadde gått inn for å strenge ekstreme skoler som lærer barn til å sprenge seg selv i luften. De oppfører seg akkurat slik de kristene gjorde for 2000 år siden

Lenke til kommentar
er helt enig, vi hører noen få ganger at en eller ann muslimsk leder tar avstand fra terror. Men altså de gjør ikke noe med det, det må bli handling! feks at muslimene selv hadde gått inn for å strenge ekstreme skoler som lærer barn til å sprenge seg selv i luften. De oppfører seg akkurat slik de kristene gjorde for 2000 år siden

5075717[/snapback]

Bare kommentar til det; De kristne var mildt sagt undertrykt og forfulgt gruppe helt opp til 300-tallet. Videre har kristne aldri oppfordret til selvmord. Inkvisisjoner og korstog er et stygge kapitell, men dette blir allikevel for småtteri å regne iforhold til de forbrytelser som er blitt begått av muslimer gjennom hele deres 1400 år lange voldshistorie.

 

Jeg foreslår at du for fremtiden avstår fra å sammenligne en militant religion som ble grunnlagt av en pedofil, galning, seriemorder og barbar av en skjeggape med kristendommen.

Lenke til kommentar

Ingen muslimske skoler jeg vet om lærer barn å sprenge seg selv i lufta. Dette må du gjerne komme med eksempler om, hvis det ikke bare er enda mer FRP-propaganda da.

 

Madridbombene... Ringer det noen bjeller...? I "Krigens hus" kan en muslim si hva han vil uten at det blir betegnet som en løgn.

Ja, det ringer noen bjeller, jeg bodde i Spania da Madridbombingen skjedde.

 

Og det er mye skepsis blant spanjoler til muslimer. Det er min erfaring ihvertfall. Men jeg synes det er flott at muslimske ledere går ut og tar avstand fra Bin Laden og fascistgjengen. Men du er uenig?

 

Arabere er vell generelt folk vi ikke vil ha i landet, ikke vestlige invandrere som en helhet er jo engentlig bare en belastning for oss

1. Hvem er "vi"? Du kanskje? Og FRP og demokratene og Vigrid?

2. Jeg har flere kamerater av ikke-vestlig opprinnelse. Er disse en belastning?? Ikke faen jævla rasist. De går i samme klasse som meg på Multimediateknologi, de er norske mer eller mindre. Fordi de har fått en sjanse. Hadde det vært opp til deg hadde de blitt kastet tilbake til der de kom fra.

3. Slike som deg er en større belastning for samfunnet. Dere kvasi-rasister ødelegger prosessen mot det multikulturelle Norge, hvor man ikke trenger være hyperkristen og knallhvit i huden for å bli godtatt som likeverdig medmenneske!

 

Jeg kan ikke si meg helt enig. Bare fordi noen spanske muslimer regelrett blir presset til å legge opp en såkalt fatwa mot Bil Laden og "gjengen", så betyr ikke dette at det er noe disse spanske muslimene kjemper for.

Hvordan grunnlag har du til å si at de er presset til det? Og ikke er noe de kjemper for? Det blir bare grunnløse påstander.

 

Jeg har på følelsen at dette er noe som ikke skjedde fordi de mener at det er i mot Islam, men fordi de føler press fra diverse myndigheter til å ta avstand fra dette istedetfor å havne i fengsel for terroristvirksomhet eller landssvik.

Jeg driter i hva du har på følelsen. Det har uansett mye å si når muslimske ledere går ut med noe sånt i disse tider. Det gir andre muslimer noe å gripe etter. Alternative stemmer er viktige, og skal ikke feies bort som tull.

 

Jeg skrev avsluttende oppgave om terrorisme i slutten av tiendeklasse for to år siden, konklusjonen på hele oppgaven ble at det ikke ligger nok krefter innenfor kulturer hvor terrorisme er en del av "hverdagen" som aktivt går ut og prøver å få folk til å forstå at det er noe de ikke kan gjøre seg kjent ved.

Sto du?

Jeg fikk 6 på avsluttende eksamen i (2SK) Samfunnskunnskap (3.-året), i en oppgave om internasjonal terrorisme. Når du først tar fram skoleoppgaver...

 

Terrorisme er det internasjonale samfunnets sykdomstegn. Det er ikke sykdommen selv, men symptomene på et samfunn som ikke fungerer.

 

Jeg vil forsatt hvede at dette er noe muslimske ledere kunne ha gjort noe med hvis dette hadde vært noe de virkelig hadde brent for å få bukt med.

Men hva hjelper det når folk som deg bare avfeier det for tull?

 

Jeg tror majoriteten i land og grupperinger som blir forbundet med terrorisme i dag lett kunne gått ut til verdenspressen og sagt at dette er noe de går i mot, uten å legge annet enn noen fattige ord i det.

Her viser du manglende innsikt i medieverdenen. Det er ikke bare slik at majoriteten i land og grupperinger kan "gå ut til verdenspressen". Verdenspressen er en del av det kapitalistiske markedssystemet. De må selge, ikke opplyse. De skriver dermed det som selger, det som er mest opprørende og catchy. Hva den vanlige muslim i gata mener er uinteressant.

 

Jeg etterlyser handling

Lett for deg å si. Hvilke handlinger mener du da? Omfavnelse av USAs okkupasjoner?

 

Du sier at muslimene ikke bryr seg om sine spanske ledere, er det noe rart når de føler at rundt 99% av den muslimske verden er likegyldig eller for disse handlingene?

 

Jeg hadde ikke løpt rundt og sprengt muslimer om Blair og bondevik hadde gått ut med at muslimer er avgudsdyrkere og fritt vilt.

Jeg sa ingenting om hva muslimer mener om sine spanske ledere.

Lenke til kommentar
Bare kommentar til det; De kristne var mildt sagt undertrykt og forfulgt gruppe helt opp til 300-tallet. Videre har kristne aldri oppfordret til selvmord. Inkvisisjoner og korstog er et stygge kapitell, men dette blir allikevel for småtteri å regne iforhold til de forbrytelser som er blitt begått av muslimer gjennom hele deres 1400 år lange voldshistorie.

 

Jeg foreslår at du for fremtiden avstår fra å sammenligne en militant religion som ble grunnlagt av en pedofil, galning, seriemorder og barbar av en skjeggape med kristendommen.

Og en kommentar til deg:

Kristendommen er den overlegne mest voldelige religionen historisk sett. Det har blitt beregnet rundt 30 millioner offer i Jesu navn, av Voltaire. Andre har mangedoblet dette tallet! Kristendommen er en religion som aktivt har blitt brukt av autoriteter for å ta liver av mennesker. Den er tilpasset det. Tilogmed Bush kan i dag angripe i Jesu navn.

Lenke til kommentar
Madridbombene... Ringer det noen bjeller...? I "Krigens hus" kan en muslim si hva han vil uten at det blir betegnet som en løgn.

Ja, det ringer noen bjeller, jeg bodde i Spania da Madridbombingen skjedde.

 

Og det er mye skepsis blant spanjoler til muslimer. Det er min erfaring ihvertfall. Men jeg synes det er flott at muslimske ledere går ut og tar avstand fra Bin Laden og fascistgjengen. Men du er uenig?

5075829[/snapback]

 

For all del, jeg synes det er bra at de taler mot ekstremisme. Jeg synes det er bra hver gang noen taler mot dette. Men hvis det bare blir tale og ikke handling, da betyr ordene ikke så mye, right?

 

At høyerestående muslimske ledere i Spania utsteder en "Fatwa" mot Bin Laden ser jeg på som en form for nødverge, der de er nødt til å uttale seg slik for at muslimer i Spania skal kunne leve side om side med spanjoler uten å være redd for hevn fra ytterliggående spanske grupperinger (om dette er nok får tiden vise).

Det jeg etterlyser er hjelp fra muslimske ledere for å få tatt ekstreme personer som tilhører grupper ala Al-Qaida og islamister generelt. Så langt jeg vet, har dette ikke skjedd i Europa. Men informer meg gjerne om du vet om slike saker.

 

Jeg kjenner flere muslimer som jeg synes er snille og greie folk. Har bla. flere som naboer. Men jeg har kjennskap til et par mer ekstreme typer, og disse vil nok aldri helt kunne bli integrert i det norske samfunnet. Ders ordrette tolkning av Koranen gjenspeiler seg gjennom et hat og og en respektløshet mot alle ikke-muslimer. Men jeg lar ikke disse få typene styre mitt syn på muslimer generelt. Jeg er ikke motstander av islam som religion, eller personer som tilhører denne religionen. Men jeg etterlyser handling fra de som er motstandere av ekstremisme, handling til å få stoppet ekstreme grupper!

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar
Masse gode poeng og noen forsøk på personangrep

 

Jeg ser hva du sikter til og kan si meg egentlig enig om det meste du skriver, men på en annen side synes jeg forsatt muslimer generelt er litt for likegyldig når de tross alt blir på helt feile premisser utpekt som terrorister hele gjengen.

 

Det virker på meg som om du er motstander av Bush og all den uroen den sittende regjeringen har skapt i verden, jeg er i såfall på samme side som deg i den saken, men jeg tror mange som er med meg i den saken gjør den samme feilen som "vi" gjør med muslimer, vi drar alle under en kam. Jeg har ikke noe nag til USA, jeg tror ikke muslimer er terrorister og kunne gjort hva som helst for å drepe meg og familien min, faktisk så har jeg ganske mange nære bekjente av meg som er muslimer. Disse er kjempehyggelige mennesker.

 

Jeg må bare si at jeg reagerer litt på kommentaren om bestått/karakterer osv.. Faktumet er at selv om jeg faktisk lider av dyseleksi så hadde jeg det beste snittet på trinnet da jeg gikk ut av ungdomsskolen og min avsluttende oppgave om terrorisme ble snakket høyt om blandt lærerne, mens foredraget på en time kanskje ble litt kjedelig for resten av klassen min. :yes:

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes kun det var en haltende konklusjon på en slik oppgave. Det blir for banalt. "Hvorfor kan ikke alle bare holder hender og være venner"? Du må først og fremst forstå grunnen til terrorisme. Og dermed forstå at den eneste måten å bekjempe terrorisme på er å gå til kilden, grunnene. Det internasjonale politiske system. Kapitalisme, imperialisme. Urettferdighet. Terrorisme er kun en fæl symptom på en syk verden.

Lenke til kommentar

"alle bare holde hender og være venner," er vell en mer ml greie enn noe anet. Decline: Er verken nazist eller frp er men er på mange måter beundrer a frp fordi de tør å si sin mening (både populistiske og radikale) noe få andre partier tøf (med unntak av RV, AKP og andre mindre partier). Regner meg selv mildt sagt som sosialist men ser med frykt at de sosialistiske idealene blir knust av snyltere og andre kriminelle. Detter er en gruppe der ikkevestlige innvandrere er utrolig overrepresentert og jeg synes (i likhet med FRP) at noe helt klart burde gjøres. 1. De som begår kriminelle handlinger kort tid etter de har kommet til landet burde sendes rett ut, ganske enkelt fordi at det finnes andre fra det samme landet som da fortjener det mer, på denne måten mener jeg også at innvandrere ville bli en gruppe som ikke ble sett sånn ned på som den blir i dag. Fordommene kommer ikke bare fra tomme luften... Vi må stille krav og ikke legge til rette for å bli utnyttet som i dag. Krekar er et glimrende symbol for dette.

 

Er ikke nazist men nasjonalist så langt det lar seg gjøre uten å skade andre og er helt klart en stor tilehenger av idealene: frihet, likhet og brorskap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...