Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Batch programmering... Noen som husker noe?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag til hva jeg kan ha det gøy med på skolen?

Feks filer som kopierer seg i det uendelige, gjør seg selv større heeele tide, sletter windows, sletter andre ting, lager filer... osv

Dette hadde vært spennende å tulle med i kjedelige WORD timer. :smile:

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. DEt med windowsen var en spøk. Men for at jeg skal gidde å lære meg det, må jeg ha noen sånne 1337 :razz: forslag.

Men dere tok jo det på den, ja, "jeg vet best, og retter en finger mot DEG"- måten.

jeg tenkte på sånn:

Code:

copy con del.bat
cd
:hehe
format c: > y
goto hehe
^Z

Sånn at den formaterer uendelig. Dette skal selvfølgelig ikke skje på skolen eller andre plasser, men det er eksempel som gjør det gøyere å lære. Format C: er jo en viktig command, og spennende :grin:

Edit : Code på batch programeringen.

hypnodisk.gif

Gi meg dine penger.

[ Denne Melding var redigert av: en mann på 2002-08-24 20:56 ]

Lenke til kommentar

Du kan jo lage noe sånt som jeg lagde på en gammel Pc på skolen, helt ufarlig og ganske grusomt mot den det går utover (sånn en god PC-spøk skal være:))

Jeg lagde et program (batch+QBasic) som startet via autoexec.bat, så nøyaktig ut som format-programmet (unntatt at det startet uavhengig om du trykte j eller n til å formatere harddisken), QB-programmet telte opp prosenter og lagde og slettet en katalog konstant for å fake diskaktiviteten (og låste ctrl-tasten så ctrl+break ikke funka (bare kjør POKE 1047, 0 hele tia)). Etterpå fortsatte bat-filen og satte dircmt=skldjh (ellerno sånt) så når man skrev DIR fikk man bare 'File not found'...

Til slutt slettet programmet alle spor av seg selv:)

Sjekk fx her for ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...