Navido Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hallo. har et spørsmål jeg sitter her med en annen person. Den ene personen driver med å skriver notater på word, den andre surfer på nettet. Skjermvinduet er delt i to, den ene i word den andre i explorer. Det jeg da lurer på er om noen vet om det fins en metode eller et program som gjør at jeg kan bruke word samtidig som den andre bruker explorer? for hvis jeg bruker word så blir word aktivert. Den som bruker word bruker bare tastaturet, den andre bruker bare mus. Det blir liksom slik at to vinduer er aktive kan man si. Takk Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Hallo. har et spørsmåljeg sitter her med en annen person. Den ene personen driver med å skriver notater på word, den andre surfer på nettet. Skjermvinduet er delt i to, den ene i word den andre i explorer. Det jeg da lurer på er om noen vet om det fins en metode eller et program som gjør at jeg kan bruke word samtidig som den andre bruker explorer? for hvis jeg bruker word så blir word aktivert. Den som bruker word bruker bare tastaturet, den andre bruker bare mus. Det blir liksom slik at to vinduer er aktive kan man si. Takk 5064426[/snapback] Sett opp to skjermer, så går det. *Hvis du har skjermkort som har støtte for det, og du har to skjerm. ELLERS nei. Endret 29. oktober 2005 av chakl Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Sett opp to skjermer, så går det. *Hvis du har skjermkort som har støtte for det, og du har to skjerm. 5076893[/snapback] Det hjelper nok ikke, det er fremdeles bare ett program som har fokus om gangen, selv om to programmer synlige. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Viritualisering? Jeg mener jeg så en demo av et system hvor man kunne sitte to på én PC, men jeg tror systemet var delt på et lavere nivå enn i Windows. Lenke til kommentar
roac Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Viritualisering? Jeg mener jeg så en demo av et system hvor man kunne sitte to på én PC, men jeg tror systemet var delt på et lavere nivå enn i Windows. 5078126[/snapback] Jo da, virtualisering er fint det, men se hva trådstarter etterspør: I praksis to vinduer som har fokus samtidig, ett som har tastaturfokus og ett som har "musfokus". Så snart det forekommer et museklikk i et vindu vil det programmet som mottar klikket få fokus, og dermed motta alle tastetrykk også. Virutalisering eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå