MrG Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har akkurat montert opp AMD 64 X2 4200+ med en zalman reserator1 vannkjøling. Min første reaksjon er at cpu blokken blir så varm at det jeg ikke klarer og holde på den ved idle. (min andre pc også med vannkjøling på P4 2,6ghz blir kun lunken) Det jeg finner rart er at jeg ikke klarer og kjenne temperatur forskjell på vann inn/ut fra cpu blokken, eller varme i kjøletårnet. Jeg kan ikke se oppe i toppen at vannet beveger seg. Flow indikatoren viser at det er flow (men hvor mye?).. Har et Asus A8N Premium kort, pc probe viser 54 grader idle.. Er dette å forvente eller?? MrG Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Funker pumpen? Min X2 3800+ idler på 30 med Reseratoren. Endret 26. oktober 2005 av Pels Lenke til kommentar
MrG Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Funker pumpen? Min X2 3800+ idler på 30 med Reseratoren. 5064435[/snapback] Ja, når jeg slår av og på bryteren så ser jeg at dinsen inne i flow indikatoren flytter seg fra ene enden til andre enden. Jeg har ingen annen måte og vurdere om den funker. Jeg ville jo tro at når jeg tittet oppe i toppen ville jeg se at vannet beveget seg, at kjøletårnet ble varmt og det var varme i vannslangene..(slik som på mitt andre system)..men slik er det ikke her. MrG Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hell ut nesten alt av vannet til pumpen er dekket med vann. Hvis du hører spurt osv. funker den hvertfall. Merker du litt vibrasjon i slangene der hvor vannet kommer fra pumpa ? Kanskje pumpen ikke pumper/napper skikkelig, prøvd å skru av og på flere ganger ? Lenke til kommentar
MrG Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Hell ut nesten alt av vannet til pumpen er dekket med vann. Hvis du hører spurt osv. funker den hvertfall. Merker du litt vibrasjon i slangene der hvor vannet kommer fra pumpa ? Kanskje pumpen ikke pumper/napper skikkelig, prøvd å skru av og på flere ganger ? 5064485[/snapback] Jepp..det er vibrasjon på der vannet kommer ut, så den pumper. (kansje ikke godt nok?).. Kjenner du forskjell i temp på slange inn og ut? Ser du bevegelse i vannet i toppen på tårnet også?` Frustrerende dette, får se mer på det i morgen/til helgen .. Takk for hjelp/tips forresten Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kjenner ikke særlig forskjell på slangene. Tårnet seg selv er litt lunket og pumpen er ikke så sterk at du ser bevegelse på toppen. 300 l/h holder godt nok til å kjøle min X2. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Høres helt normalt ut. Har selv reserator 1 og 54 grader er da ingenting å bekymre seg over. Du får rope ut når du ser 80 tallet. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Som sakt er dette idle temperaturer og AMD X2 CPUer lager ikke så mye varme. 54*C virket usannsynlig mye i forhold til min CPU (X2 3800+) Lenke til kommentar
MrG Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Høres helt normalt ut. Har selv reserator 1 og 54 grader er da ingenting å bekymre seg over. Du får rope ut når du ser 80 tallet. (X2 3800+) 5064921[/snapback] Er ikke det at asusprobe faktisk rapporterer 54 grader som får meg til å lure, men det at vannblokken blir så varm at jeg det gjør vondt å ta på den samt at vann ut ikke er varmere enn vann inn. Jeg har vannkjøling i den andre pc'en min også, der blir vannledningene merkbart VARM, radiator blir varm og cpu blokk aldri så varm at man ikke kan ta på den. Men men, jeg får prøve og se hvordan dette endrer seg ved load før jeg roper ut som du sier Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Flyttet fra "CPU / Prosessorer Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 hvor er reserator1'en plassert? vi skal selv begynne å bygge en pc med den på skolen, og når vi testet den i dag, merket vi at trykket (og dermed flowen) synker betydelig hvis reserator1'en er plassert lavere enn det den er koblet til... så hvis du har den lavt, så prøv å heve den over resten av systemet... Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det jeg tror det kan være er luft i cpu-blokken, prøv og legge pc'en ned vannrett ol. Reservator'en kjøler ganske bra den. Lenke til kommentar
MrG Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Det jeg tror det kan være er luft i cpu-blokken, prøv og legge pc'en ned vannrett ol. Reservator'en kjøler ganske bra den. 5067695[/snapback] Jeg vet ikke hva som har "løsnet", men når jeg begynte igjen etter jobb idag er plutselig cpu blokken kald, idle temp er 32 grader og stiger knapt (holder fremdeles på med updates og installering).. Luft eller bare startproblemer - jeg vet ikke...Nå er ihvertfall ting som jeg hadde forventet Takk for alle innspill Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 cpu load temp: 34, og da har pumpa stått å gått i 24 timer + at cpu er klokka 600 mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå