Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

nerd har kjøpt Golf GTi. Tips om overklokkingsutstyr(!)


DrErling

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om hvordan prisene er i Newcastle, eller England forøvrig. Vil det f.eks lønne seg å ta bilen over på Newcastleferga fra Stavanger, hvis man regner med å bruke 4-5000 på reparasjoner?

 

Noen som har peiling på hvordan reglene er for å bestille deler fra følgende land:

England

Tyskland

Sverige

?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Vel vel...

 

Det ble dyrt... Den ene bolten etter den andre knakk, rust ble oppdaget her og der. 12.000,- kroner senere sitter jeg i en racerbil av en Golf. (betalte 1500 for bilen)

 

Nye bremser, nytt eksosanlegg, skiftet omtrent alt elektrisk, nye støtdempere (sport), nytt senkesett (40mm) nytt olje/luft/bensin filter.

 

Den dyreste delen handlet jeg på Fjetland (forhandler av VW) fordi de **** ikke hadde den noen andre plasser (inkl div høggere). To små McPherson bolter og et hjulnav forran...

 

Fant også ut at det er ettermontert intercooler og veien til turbo er ikke så lang :grin:

 

Ellers kjører den hvertfall gjørma av en BMW 325i

 

:lol:

Lenke til kommentar

Gleder meg til jeg får min gti 16v :grin:

 

Drøye utlegg du hadde på en så gammel bil, men den ble sikkert bra. har du noen bilder?

 

Å slipe hjulbuene er mye brukt. HAr en kompis med en 325 med 235 dekk bake og drøyt senkesett. Måtte slipe hjulbuen for at dekka skulle gå inni hjulbuen når bilen står still :cool:

_________________

Moderator/Admin [email protected]

 

Prosjekt Billig Vannkjøling

 

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-10-21 11:13 ]

Lenke til kommentar

Jeg har som smått sluttet å le nå. Fant ut at kjølingen av motoren ikke er helt god.

Kjølevannet koker etter 10min... no good.

 

Du kan trygt si at utleggene på denne bilen har vært en smule større enn jeg håpte. Bare for å sette prikken over i`en så oppdaget jeg i dag at forrige eier ikke betalte årsavgift i fjor... det blir 2400,- til det...

 

Noen som kan ha forslag til hva som kan være galt mht kjølingen?

Vannpumpa tror jeg ikke er gåen, fordi når jeg starter og lar bilen gå en stund og så skrur av korka på ekspansjonstanken så ser jeg at det går en tynn stråle ut fra radiatoren, så jeg tror det er sirkulasjon. Radiatoren er GRISEVARM! Har ikke sett av vifta til radiatoren har slått inn enda, enda vannet koker. Det er ikke et godt tegn... Har prøvd vifta på ekstern 12V supply, og vifta sveiv som bare juling, så jeg tror det kan være en eller annen termostat som ikke gjør det den skal.

 

Noen som har noen tips om hva jeg kan sjekke ut?

Synd hvis toppakningen skal ryke etter en liten tur på butikken...

 

DrErling

trist nerd med Golf GTi pengeslukermaskin.

(kunne heller bestilt P4-2.8, et helvettes 845PE hovedkort og 1024mb ram, og så tatt bussen...)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-21 19:37, skrev DrErling:

Jeg har som smått sluttet å le nå. Fant ut at kjølingen av motoren ikke er helt god.

Kjølevannet koker etter 10min... no good.


Du kan trygt si at utleggene på denne bilen har vært en smule større enn jeg håpte. Bare for å sette prikken over i`en så oppdaget jeg i dag at forrige eier ikke betalte årsavgift i fjor... det blir 2400,- til det...


Noen som kan ha forslag til hva som kan være galt mht kjølingen?

Vannpumpa tror jeg ikke er gåen, fordi når jeg starter og lar bilen gå en stund og så skrur av korka på ekspansjonstanken så ser jeg at det går en tynn stråle ut fra radiatoren, så jeg tror det er sirkulasjon. Radiatoren er GRISEVARM! Har ikke sett av vifta til radiatoren har slått inn enda, enda vannet koker. Det er ikke et godt tegn... Har prøvd vifta på ekstern 12V supply, og vifta sveiv som bare juling, så jeg tror det kan være en eller annen termostat som ikke gjør det den skal.


Noen som har noen tips om hva jeg kan sjekke ut?

Synd hvis toppakningen skal ryke etter en liten tur på butikken...


 

Hvis radiatoren er varm, virker termostaten. Hvis vifta ikke starter, er det sannsynligvis termobryteren - dette kan du sjekke ved å ta de to ledningene som går til denne (sitter et sted på radiatoren) og koble de sammen, da skal vifta starte. Hvis den ikke gjør det er det noe feil med kablingen (eller evt. sikringen), hvis den starter er det termobryteren som er defekt, tipper den koster 60-70 kr. på Biltema.

 

Ellers skal vel ikke kjølevannet bli så varmt ved vanlig bruk at vifta skal måtte starte (hvertfall ikke på denne tiden av året).

 

Har du nok kjøleveske?

Hva viser temperaturmåleren?

Virker varmaapparatet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...