Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grønn "pixel"/digital feil


Anbefalte innlegg

Jeg formaterte pcen min og reinstalerte alt, men når jeg skal spille av visse media filer, får jeg bare grønn skjer, med lyd og noen "digitale feil" pixler av bildet som egentlig skulle være der, har forsøkt å laste ned utallige codec packs. Er det noen som har noe råd? Noen som har en direkte link til noe som funker? Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Eg har hatt liknande problem, bildet vert stripete og grønnt. Dog dette har som regel lat seg rette på ved å restarte PCen (trur det har noko å gjere med ustabilitet i "hardware overlayet" til PCen, f.eks visst ein opner opp fleire filmar samstundes eller om avspelarprosessen har låst seg).

 

Last ned VLC Media Player, eit lite videoavspelningsprogram med dei fleste video og lydcodecar innebygd i programmet. Er problemet der framleis, kan det hende driverane til skjermkortet ikkje er på G. Evt. at noko har gått gale ved re-innstallasjon av OS, strippa XP versjonar eller piratversjonar av XP har ikkje alltid dei nødvendige videodriverane innebygd. Nedlasting av Windows Media Player på nytt kan fikse problemet om dette er tilfelle.

 

http://www.videolan.org/ for å laste ned VLC Media Player.

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...