knuthfk Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kom nettopp hjem og så har noen brukt maskinen min til MSN tydeligvis (det er dette programmet som er åpnet i skjermbildet), men maskinen har gått helt i frø. Uansett hva jeg prøver på, får jeg ikke slått av maskinen eller restartet. Alt er dødt, unntatt lyset i skjermen. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hva er problemet egentlig? Du får ikke startet maskinen på nytt igjen og MSN starter opp hele tiden? Maskinen gjør ingenting når du trykker på av på knappen? Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Maskinen står bare med låst skjermbilde. Det ser ut som om den har låst seg like etter at MSN har startet. Har prøvd ctrl + alt + delete og av/på knappen, uten at det skjer noe. Plugger jeg til noe utstyr, registrere maskinen ikke dette, taster og touchpad er døde. What to do? Hva er problemet egentlig?Du får ikke startet maskinen på nytt igjen og MSN starter opp hele tiden? Maskinen gjør ingenting når du trykker på av på knappen? 5064000[/snapback] Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 koble fra strømkabel, ta ut batteriet, sett inn batteri, sett inn strømkabel, start opp laptopen. Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Er det ingen komplikasjoner ved å bryte strømmen på den måten. Altså ta ut batteriet mens Windows kjører? koble fra strømkabel, ta ut batteriet, sett inn batteri, sett inn strømkabel, start opp laptopen. 5064051[/snapback] Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Du har jo allerede prøvd power knappen :-) Har du prøvd å holde power knappen inne noen sekunder !? Da bør maskinen slå seg av. Og dersom den er så låst som du sier så er det ikke noe annen utvei. Greit å kobe ut eventuell nettverksplugg da.. dersom det er noe virus greier (tviler sterkt.. utenom selve windows da.. som er et virus i seg selv) Er det ingen komplikasjoner ved å bryte strømmen på den måten. Altså ta ut batteriet mens Windows kjører? 5064103[/snapback] Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Har prøvd å holde knappen nede lenge, men ingenting skjer... får prøve batteriet. Endret 26. oktober 2005 av knuthfk Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 På min Compaq-PC er det en annen knapp du må holde på samtidig som du trykker på strømknappen for å slå av strømmen, det er ikke det på din, vel? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det har skjedd enkelte ganger har maskinen har bare låst seg hos meg også. Da er det bare en ting å gjøre; dra ut strømmen. I 99.99 % av tilfellene går det hele bra, siden du har stortsett lagret alt du har gjort og maskinen gjør ikke noe kritisk. Ergo dra ut pluggen! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 ta ut batteri først deretter kontakten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå