Gå til innhold

Lyd problem med OGG filer i OFP

Anbefalte innlegg

Problemet oppsto i går.

Jeg lekte med OFP Resistance editoren, prøvde ut en låt jeg lager til en cutscene, brukte OGG drop, men det er urlevant (se lengre nede). Låten ble avspilt ved starten på cutscenen, men så begynte den å loope, hoppet tilbake til start etter noen sekunder, så et par sekunder fra start, frem og tilbake.

Jeg trodde først at det var noe galt med låten jeg hadde konvertert til OGG, men da jeg prøvde å bruke en av låtene som fulgte med OFP 1985 og Resistance, skjedde akkurat det samme..

Jeg re-installerte OFP og Resistance pluss alle patchene i dag, hjalp ikke. Så det ser ikke ut til å være forårsaket av OFP eller Resistance. Begge har fungert flott til nå.

Kjørt audio konfigurasjonen i Sonar 2.0 XL for sikkerhets skyld, sjekket kontrollpanelet og mixeren til lydkortet.

Jeg re-installert DX 8.1 i dag (etter reinst. av OFP, når det ikke hjalp), selv om DX diag viste null problem (som vanlig).

Ingenting hjelper. Problemet oppsto plutselig og lar seg ikke feie ut døra uten videre, virker det som.

Jeg ville satt stor pris på noe hjelp her, orker ikke tanken på å formattere så tidlig etter at jeg bygde maskinen. Alt har fungert supert til nå, det er garantert min skyld.

P4 2.0NW

512MB Apacer PC2100 RAM

80GB WDC HD

Aus P4B266 hovedkort (inst. drivere for chipset)

Abit Siluro GF4 Ti4200 skjermkort

Midiman Audiophile 2496 lydkort

Alt har siste versjons drivere, og problemet oppsto ikke umiddelbart etter en driver installasjon. Det er opptil fler uker siden jeg innstallerte den siste drivern.

PS*

Når jeg spiller OGG filen i Winamp, funker den perfekt.. skjønner ikke bæret.

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-08-23 22:43 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...