Gå til innhold

Mega kraftig vifte, inn eller ut?

Sevenord

Anbefalte innlegg

Lønner d seg å ha en mega kraftig vifte som blåser inn luft på ca 20grader,

eller en kraftig vifte som blåser ut?

Har skaffet meg en 220v vifte som jeg tenkte jeg skulle montere, men

er ikke sikker på hvilken vei jeg skal sette den :smile:

Den er brukt som ventilasjonsvifte i ei brakke = kraftige saker!!!

Skal overklokke min kjære duron1100mhz i nærmeste framtid u see...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det går like mye luft inn i vifta som det det kommer ut, ville jeg valgt at vifta skulle blåse kald luft inn i maskinen. Dette fordi utgangshastigheten på lufta er høyere enn inngangshastigheten.

Kan vel også foklares på en annen måte: dersom du retter en vifte mot deg, vil du føle at det området det blir blåst på vil få en lavere temperatur enn de områdene som ikke blir blåst på.

Håper du forstod dette, litt vanskelig å forklare. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke i tvil, lag et luftinntak som slipper rikelig med luft inn, men bruk vifta til å trekke ut. Dette begrunner jeg med at de som har prøvd, har kommet bedre ut med undertrykk i kabinetttet, samtidig som det er viktig å få inn nok luft for å kunne gjøre nytte av ei kraftig vifte. La vifta suge fra høyt i kabinettet der lufta er varmest.

Lenke til kommentar

No e testinga igang...Har satt denn til å blåse inn luft nede forran på maskina...Men jeg har bare satt dn mot hullene, så det blir en go del falskluft kjenner jeg :smile:

Kabinett tempen har gått ned fra 34grader, til 30grader....Cpu temp gått ned med 1grad..

Til dere som lurer kan jeg si at diameteren ikke er større enn rundt 20cm ++...ikke en megastor vifte, men dæven den blæs godt!!!

Når jeg er i windows å ikke kjøre nå program (idle) er cpu tempen på 41grader...er dette høyt?

Hvor høyt må det være før d e farli?? duron1100mhz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...