Sevenord Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Lønner d seg å ha en mega kraftig vifte som blåser inn luft på ca 20grader, eller en kraftig vifte som blåser ut? Har skaffet meg en 220v vifte som jeg tenkte jeg skulle montere, men er ikke sikker på hvilken vei jeg skal sette den :smile: Den er brukt som ventilasjonsvifte i ei brakke = kraftige saker!!! Skal overklokke min kjære duron1100mhz i nærmeste framtid u see... Lenke til kommentar
gorg Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 hvis du har andre vifter til inntak er det greiest å få den kraftige vifta til å blåse ut luft, hvis ikke rett mot varme komponenter(i døra) Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Selv om det går like mye luft inn i vifta som det det kommer ut, ville jeg valgt at vifta skulle blåse kald luft inn i maskinen. Dette fordi utgangshastigheten på lufta er høyere enn inngangshastigheten. Kan vel også foklares på en annen måte: dersom du retter en vifte mot deg, vil du føle at det området det blir blåst på vil få en lavere temperatur enn de områdene som ikke blir blåst på. Håper du forstod dette, litt vanskelig å forklare. :wink: Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Viktigste er vel å få en rask og generell god gjennomstrømning i kabinettet. bare å teste ut det:) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg er ikke i tvil, lag et luftinntak som slipper rikelig med luft inn, men bruk vifta til å trekke ut. Dette begrunner jeg med at de som har prøvd, har kommet bedre ut med undertrykk i kabinetttet, samtidig som det er viktig å få inn nok luft for å kunne gjøre nytte av ei kraftig vifte. La vifta suge fra høyt i kabinettet der lufta er varmest. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 vel, jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at en funnel fra døra til cpu ville gjort susen, og putta vifta inni, men jeg kan jo ha feil. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hvilken dimensjoner er det på vifta? Ventilasjonsvifte høres stort ut :smile: Uansett tror jeg du får best resultat ved å la den suge ut luft. Det er det jeg har best erfaring med. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 No e testinga igang...Har satt denn til å blåse inn luft nede forran på maskina...Men jeg har bare satt dn mot hullene, så det blir en go del falskluft kjenner jeg :smile: Kabinett tempen har gått ned fra 34grader, til 30grader....Cpu temp gått ned med 1grad.. Til dere som lurer kan jeg si at diameteren ikke er større enn rundt 20cm ++...ikke en megastor vifte, men dæven den blæs godt!!! Når jeg er i windows å ikke kjøre nå program (idle) er cpu tempen på 41grader...er dette høyt? Hvor høyt må det være før d e farli?? duron1100mhz Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 oh yea!!! Etter at vifta har stått på i ca 30min e motorn blitt så varm at tempen stig igjen....:smile: Da kan man vel si at den e verdiløs til kabinett-vifte, men muli den kan brukes til å suge ut luft?? Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Plasser den over skjermen din til å kjøle deg selv ned. Det er det jeg ville gjort iallfall.. :smile: 220V vifter har lite å gjøre inni en datamaskin. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 plasser den litt vekke frå pcen og få den til å blåse inn i pcen! (du må ha vekk sidedeksele...) d ville vel vert best utnyttlse av den vifta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå