Gå til innhold

Valg av Skjermkort

glemt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg ett nytt skjermkort. Har fra før RADEON 9550 256mb, men dette begynner å bli for smått. La merketil det først da jeg måtte ha på den laveste oppløsningen i doom3, og nå har kjøpt meg quake 4. (syntes også F.E.A.R ser fett ut!)

Da regner jeg med at dette vil gå dårlig, men jeg har også samtidig litt dårlig med penger.

Derfor spør jeg dere som har peiling om hva som er best å kjøpe.

Prisen burde helst vært på rundt 1500kr.

Har stussa litt på gainward 6600gt kortene. hørt mye bra om de, og de er i en grei prisklasse. Burde jeg kjøpe et 128mb kort, eller legge på 500kr for å få 256mb ram?

MVH. Robin.. Håper dere svarer:)

maskinvare: AMD Althon64 3200+, 1gb SD DDR ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville sett om ikke jeg fant et billig bruktkort jeg som f.eks et X800XL eller et 6800GT kort billig på bruktmarked... Men hvis du må kjøpe nytt vil jeg anbefale 256MB versjonen av 6600GT...

5064109[/snapback]

ok. takk for tipset! ser også at et 6800 kort 128mb ram koster litt under 6600 256mb ram. hva er best?

og har det noe å si om kortet er laget av asus, gainward eller powercolor osv?

mvh robin:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
ville sett om ikke jeg fant et billig bruktkort jeg som f.eks et X800XL eller et 6800GT kort billig på bruktmarked... Men hvis du må kjøpe nytt vil jeg anbefale 256MB versjonen av 6600GT...

5064109[/snapback]

ok. takk for tipset! ser også at et 6800 kort 128mb ram koster litt under 6600 256mb ram. hva er best?

og har det noe å si om kortet er laget av asus, gainward eller powercolor osv?

mvh robin:)

5067259[/snapback]

Sjekk om kortene har 128-bit eller 256-bit RAM. Personlig foretrekker jeg Sapphire.

Lenke til kommentar
Ville kjøpt X800GTO 256MB GDDR3. Ligger vel på 1700-1800?

5067324[/snapback]

hmm.. kortet ligger finnes ikke på komplett da.. og det er der jeg hadde tenkt til å kjøpe det.

det er agp jeg har, hvis jeg har glemt å nevne det..

disse to har jeg sett litt på.. hva syntes dere?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313369&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307193&cks=PRL

har vel egentlig ikke råd til noen av delene siden det er veldig smått med penger her, men jeg vil kjøpe det kortet som jeg får mest for penga! i den prisklassen altså:p

Lenke til kommentar

som sagt, kjøp bruktkort er mye bedre og billigere enn begge de korta du har linket til... 6800XT er ikke et spesielt bra kort og 6600GT er ikke det beste du kan få for den prisen... Da du kan få et 6800GT kort for under 2000 kroner på bruktmarked... Men det er opp til deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...