Gå til innhold

Cubasis VST og el.gitar?

Lorimer

Anbefalte innlegg

Hallais godtfolk.

Sitter altså her med en el.gitar og Cubasis VST.

Lydkortet mitt er et Live Platinum 5,1 m/live drive.

Spørsmålet er som følger: er det mulig og spille "live" i Cubasis og benytte gitarlydene som er med programmet? I såfall trenger jeg litt hjelp for og komme igang.

Spørsmål 2:Er det mulig og laste ned "nye" gitareffekter til lydkortet eventuelt til Cubasis? Kan lydene (kun lydfontene) i Amplitube VST kopieres inn i Cubasis?

Det ble mange spørsmål på en gang men håper noen kan svare på dette da jeg er meget uerfaren med disse programmene.

På forhånd takk.

Tore

There´s only one United and that´s Leeds United

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Blanc sa.. midipickuper er tingen. Forhør deg på en større musikk foretning. Bestefaren min(!) har midi pickups til sin gitarr. (ikke spørr :wink: )

EDIT: Effektene på live! korta kan du sette opp akkurat som du vill i EAX configern' Krever litt "Lyd teori for viderekomne" dog.

Jeg anbefaller alle som har tent å begynne å jobbe med lyd på data å lete opp artikler om temaet. Ting som ossen en syntersizer virker, hva en occilator er, forskellen på sine, saw og noice, hva et cutoff filter gjør... osv)

Det gjør det lettere å forstå syntersizere, samplere, og lydprogrammer generelt, siden disse som regel benytter seg av fagterminlogi.

... but i digress LOL! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2002-08-24 02:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-23 22:31, Lorimer skrev:

Kan lydene (kun lydfontene) i Amplitube VST kopieres inn i Cubasis?

Lyder i Amplitube?? Mulig at jeg har misforstått, men er ikke Amplitube en (dyr sådan) gitareffekt alá Pod? Kanskje du tenker på Virtual Guitarist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...