eldar Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Hei, Har problemer med å sette LG CD-brenner IDE 40x/12x/40x som UDMA under device manager i win2k. Jeg har prøvd å sette opp "Use DMA Mode if Available" men etter utallige reboots og shutdowns har ikke dette hjulpet. Har brenneren på secondary channel, hvor det også ligger en DVD rom som slave og brenneren som master. DVDen klarer fint å kjøre i UDMA men brenneren insisterer på PIO. Noen ideer kanskje? Takker! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg sitterer fra en guide som jeg har lagret på HDD, kjør den og du skal være kvitt dine problemer. I just had the problem that suddendly my primary master drive was only recognized in PIO mode under XP Pro. I did a little search and found this: The driver has a nasty habit of falling to PIO and staying there. Open REGEDIT, find the following keys: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}000x Last four digits are likely 0001, 0002. Under those keys you will find MasterIdDataChecksum, SlaveIdDataChecksum. Delete the value corresponding to your drive. It will make the OS to redetect the device DMA capabilities after reboot. OR: I just went to the device manager and uninstalled the problematic channel and rebooted. Upon reboot Windows detected correctly and is now showing up as UDMA mode 5. It helped for me so I thought I better share (I have a bad memory and you guys have to tell me if this should happen again ) Håper d funker, har ikke testet det selv ut enda, men mener og ha hørt at det skal funke. Mvh B|Real _________________ "My pupils dance, lost in a trance. Your sacred silence, losing all violence. Stars in their place, mirror your face.I have to find you.. [ endret av B|Real den 2002-08-23 23:14 ] Lenke til kommentar
eldar Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Nei det fungerte desverre ikke...Btw, har nå byttet om til Brenner (slave), DVD (master) men still no luck...Ideer?? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Gå på LG sine hjemmesider og last ned siste versjon av firmware, eller prøv Her og se om du finner noe. Lenke til kommentar
eldar Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Det må da finnes en annen løsning? Uansett, hvis jeg bytter på firmware gir jeg vel opp retten til å returnere til komplett? Har nå satt brenneren og hd'en sammen (brenner=slave). Ingen nytte det heller. Har lest litt rundt på nettet men ingen har noen løsning til det her...ER JEG FORTAPT!?!?!?!? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Tror nokk ikke at du møster retur-retten hos komplett.no pga oppdatering av firmware. Det du gjør da er vel bare å finne den gammle original-versjonen av firmware som du har. Vet ikke om du kan bruke MTKFLASH på din cd-rom enhet, men hvis du kan så kan du prøve å se Her og gjøre første delen av guiden som inkluderer backup av firmware. Så kan du oppdatere med nyeste versjon av firmware til cd-romenheten og hvis ikke det så kan du gjøre andre del av guiden med den backupfila du hadde laget. Mvh B|Real Lenke til kommentar
eldar Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 LG hevder at interfacen på brenneren er Enchanced-IDE. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
eldar Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 OMG! Leser en review på cdrlabs.com [http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=125&page=Features] som hevder at denne brenneren kun støtter PIO Mode 4 og MultiWord DMA - Mode 2 (burst DMA). Betyr dette at DMA ikke kommer til å virke i det hele tatt? Revieweren skriver at UDMA 33 ikke er støttet...Forskjeller? Betyr det at jeg må leve med PIO?!?!?!? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 MultiWord DMA=DMA så... Lenke til kommentar
eldar Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Har satt det tilbake mer eller mindre slik jeg hadde det når jeg først installerte det.. Primary: -40 GB (master) -20 GB (slave) Secondary: -Brenner (master) -DVD (slave) Uninstalla begge optiske drivene. Så kvitta jeg meg med secondary ide interfacen. Reboota...NOTHING. Nå begynner jeg å bli lei. Sendte mail til komplett men tvile på at det blir noe hjelp. Tror ikke firmware har noe med saken å gjøre heller. Hørt fra andre folk at det hjalp å reinstalle windows, vil helst vente med det...Andre har bare fått byttet brennerne/hdene. Det er vel mer bug i OSet enn i selve hardware designet. Lenke til kommentar
eldar Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 *bump* Fortsatt problemer her...Komplett.no ba meg oppdatere BIOSen men tror ikke dette er noe problem siden DVDen takler å kjøre i UDMA... [ Denne Melding var redigert av: eldar på 2002-08-27 19:47 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå