Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har drømt litt om 1080p, da dette begynner å bli tåelig bra oppløsning også til pc. (1900x1080)

Problemet er at jeg knapt nok har funnet NOEN tv'er som støtter dette overhodet i Norge, fant endel på amerikanske nettsider, men både pris og frakt gjør jo dette til en dyr fornøyelse.

Spørsmålet blir derfor:

Noen med litt peil, som vet når vi kan regne med at 1080p ruller inn på det norske markedet for fullt? Altså innenfor en prisramme som er akseptabel..

5088886[/snapback]

philips pf9830 er en 37" lcd hdtv med 1080 oppløsning.. den koster nå 29995 men den er og helt ny, så den vil nok synke en del etterhvert..

Lenke til kommentar
samsung 26" HD lurer på om denne TVen støtter 720P og 1081i? Ser at den fysiske oppløsningen til TVen er litt større enn 720P hva har dette å si?

Egner denne seg til spill hvor mye forsinkelse i MS er det på denne skjermen?

er dette et bra kjøp for å bruke til 360? evt andre HD TV som anbefales?

5090373[/snapback]

Samme TV (altså samme type skjerm med specs, og samme tilkoblinger, bare større skjermflate) i 32" er vel en av de beste HDTVer i 15000-kroners klassen. Den støtter 720p / 1080i, har 8ms. Oppløsningen er litt høyere, som på alle andre LCD tv'er omtrent, men det oppskaleres uten problemer. Kikket på 32" og 26" i dag, begge ser veldig flotte ut. Løp og kjøp! :)

Endret av MattMan
Lenke til kommentar

Hei,

bestemte meg endelig for TV i dag... Den tror jeg blir bra. Er en nyere versjon av de Samsungene LE xxR51/LE xx41 og LE xxM51 beskrevet over og andre steder. Den har et nytt panel med bedre kontrast (5000:1 istedet for 3000:1 - jada veit at det er dynamisk... men bedre enn den gamle uansett), bedre responstid og innsynsvinkel.. Kom på markedet denne uka i Norge. Heter Samsung LE40M61 - og foresten, dette er EISA Award vinner for beste LCD TV 2005/2006. Lekker.

Her er den Link til SAMSUNG LE40M61 egenskaper

Bilde: post-62166-1130869891_thumb.jpg

Gleder meg veldig. Den kommer inn på lager i løpet av uka (lovet)- og jeg får min tirsdag neste uke.

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Samme TV (altså samme type skjerm med specs, og samme tilkoblinger, bare større skjermflate) i 32" er vel en av de beste HDTVer i 15000-kroners klassen. Den støtter 720p / 1080i, har 8ms. Oppløsningen er litt høyere, som på alle andre LCD tv'er omtrent,  men det oppskaleres uten problemer. Kikket på 32" og 26" i dag, begge ser veldig flotte ut. Løp og kjøp!  :)

5090806[/snapback]

Ok Så 8 MS regnet som greit for å spille FPS spill o.l? Søkte på: samsung LE-26M51B for å finne ut hvor jeg kunne kjøpe den, og fant bare denne LE-26R51B

Altså med en R i produkt koden istedenfor M. Vet du om evt. elkjøp e.l. forhandler LE-26M51B modellen? fant den ikke på nettbutikker.

Lenke til kommentar

Samme TV (altså samme type skjerm med specs, og samme tilkoblinger, bare større skjermflate) i 32" er vel en av de beste HDTVer i 15000-kroners klassen. Den støtter 720p / 1080i, har 8ms. Oppløsningen er litt høyere, som på alle andre LCD tv'er omtrent,  men det oppskaleres uten problemer. Kikket på 32" og 26" i dag, begge ser veldig flotte ut. Løp og kjøp!  :)

5090806[/snapback]

Ok Så 8 MS regnet som greit for å spille FPS spill o.l? Søkte på: samsung LE-26M51B for å finne ut hvor jeg kunne kjøpe den, og fant bare denne LE-26R51B

Altså med en R i produkt koden istedenfor M. Vet du om evt. elkjøp e.l. forhandler LE-26M51B modellen? fant den ikke på nettbutikker.

5091115[/snapback]

Så langt jeg har forstått er det samme panel i R51 og M51, men M51 har et annet design bare. Er en tråd om dette over på AV Forum sine sider, og der er det en represant for Samsung som har postet om dette også mener jeg å huske.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Du får kjøpt R51 på alle expertbutikker, eventuelt R41, med samme egenskaper.

5091232[/snapback]

men hva med LE-26M51B? hvem forhandler denne?

5091286[/snapback]

Prøv hos Euronics. De fører i hvert fall den splitter nye M61 som er på vei inn på lager denne uka og R51. Tror kanskje jeg så en M51 i dag på Lambertseter. Men ikke sikker. Sjekk Euronics.no for hvor de har butikker.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hei,

bestemte meg endelig for TV i dag... Den tror jeg blir bra. Er en nyere versjon av de Samsungene LE xxR51/LE xx41 og LE xxM51 beskrevet over og andre steder. Den har et nytt panel med bedre kontrast (5000:1 istedet for 3000:1 - jada veit at det er dynamisk... men bedre enn den gamle uansett), bedre responstid og innsynsvinkel.. Kom på markedet denne uka i Norge. Heter Samsung LE40M61 - og foresten, dette er EISA Award vinner for beste LCD TV 2005/2006. Lekker.

Gleder meg veldig. Den kommer inn på lager i løpet av uka (lovet)- og jeg får min tirsdag neste uke.

Dr.Peedee

5091112[/snapback]

Og hva er prisen på denne?

Lenke til kommentar
Hei,

Dr.Peedee

5091112[/snapback]

Og hva er prisen på denne?

5091558[/snapback]

Eh? Penger? Uffda. Vil helst ikke tenke på det...

27.990,-

En fra Samsung sa at veiledende ville ligge på 33-34 ca. Og hvis noen kjørte tilbud på 29900 så ville det være bra en bra pris mente han. Så da jeg så den til 27.990 så slo jeg til. Forgjengeren har jeg sett til rundt 25k. Men dette vil jo falle. Men.. har hatt møkka tv lenge nok.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Hei,

Bilde: post-62166-1130869891_thumb.jpg

Dr.Peedee

5091112[/snapback]

Oi dæven Dr.Peedee den blir du nok stor fornyød med.. Er ikke dett her tven din da ?

http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/arti...-311675,00.html

du har sikkert sett den tidligere i tråden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

27.990,-

En fra Samsung sa at veiledende ville ligge på 33-34 ca. Og hvis noen kjørte tilbud på 29900 så ville det være bra en bra pris mente han.  Så da jeg så den til 27.990 så slo jeg til. Forgjengeren har jeg sett til rundt 25k. Men dette vil jo falle. Men.. har hatt møkka tv lenge nok.

Dr.Peedee

5091702[/snapback]

Er det lov til å spørre hvor du så tv'en til den prisen?

Lenke til kommentar

PS: skal også ha den tven, men bestiller poste restante fra en nettbutikk i sverige, har sett den så langt nede som 26450,- SEK. Kursen er på ca 82.

Tror også at kontrasten (dynamisk) er 3000 på m51 og 5000 på m61. Det skal være den eneste forskjellen i tillegg til designet.

mye bra her: www.avforum.no

Lenke til kommentar

Oi dæven Dr.Peedee den blir du nok stor fornyød med..  Er ikke dett her tven din da ?

http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/arti...-311675,00.html

du har sikkert sett den tidligere i tråden..

5093374[/snapback]

Hmm, den ene av det er det helt sikkert ikke fordi det er en R51 variant tror jeg (du ser at det lages en slags trekant i designet i mot midten under selve skjermenpanelet... øh..skjønner?) Og de nederste ser du er litt annerledes, det kan være M51 og det kan være M61. Men M61 er veldig ny, så det spørs hvor gamle de bildene er.

Her ser du flere bilder av det jeg mener er R51/R41 i bruk på xbox360 (PGR!)

[EDIT: Linken skal virker nå]:

klikk på bildene for større utgaver!

[

Virker som disse TV'ene brukes mye i demoene til Xbox360 rundt om. Også i EB games og Walmart butikkene i USA hvor Microsoft setter opp konsoller nå hvor man kan prøve demoer på Xbox360, så har de valgt Samsung LExxR51 ser det ut til på de bildene jeg har sett. xx er antall tommer som jeg ikke greier å bedømme ut fra bildene.

Vel vel. Alt er smak og behag. Jeg liker designet både på R51 og den jeg har bestilt, M61. Kanskje M61 litt bedre for min del. Men det har ikke så mye å si.

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

27.990,-

En fra Samsung sa at veiledende ville ligge på 33-34 ca. Og hvis noen kjørte tilbud på 29900 så ville det være bra en bra pris mente han.  Så da jeg så den til 27.990 så slo jeg til. Forgjengeren har jeg sett til rundt 25k. Men dette vil jo falle. Men.. har hatt møkka tv lenge nok.

Dr.Peedee

5091702[/snapback]

Er det lov til å spørre hvor du så tv'en til den prisen?

5093405[/snapback]

Euronics på Lambertseter. Klikk deg inn på Euronics hjemmesider for å sjekke hvor de har butikker i landet. Veiledende pris er visstnok litt høyere i Norge, men Euronics hadde visstnok fått god pris av Samsung norge da den modellen skulle inn i deres "grunnsortiment" - hva enn det betyr. Dette i følge en som jobber hos importør/samsung Norge over på Avforum.no. Men, hvor lang tid det tar før den faller i pris er umulig å si. Har ikke sett at noen webbutikker har fått den inn ennå, og når de gjør det så kan det jo være du får den enda billigere hos euronics også.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
PS: skal også ha den tven, men bestiller poste restante fra en nettbutikk i sverige, har sett den så langt nede som 26450,- SEK. Kursen er på ca 82.

Tror også at kontrasten (dynamisk) er 3000 på m51 og 5000 på m61. Det skal være den eneste forskjellen i tillegg til designet.

mye bra her: www.avforum.no

5093781[/snapback]

Det stemmer Runjohan. På Samsungs hjemme sider skryter de av nytt panel som gir bedre dynamisk kontrast, men også bedre innsynsvinkel og at det er raskere panel. Det siste skjønner jeg ikke helt da så langt jeg kan se så har både M51 og M61 8ms responstid... Og M51 sies og ha bra innsynsvinkel også sånn som den er. (Og en annen ting, hvem i helvete sitter så langt ut på siden hvis de er interessert i det som skjer på TV'n? Må være mormor det da, som ligger å halvsover på sofaen., Men hun ser så dårlig alikevel..). Så.. Spørs hvor mye dette har å si i praksis. Det eneste må være den litt bedre dynamiske kontrasten. Men også der får jo R51/M51 ålreit omtale sammenlignet med andre LCD TV'er. Men alt dette vil jeg ikke tenke på nå som jeg har bestilt den :D Kanskje jeg kunne sluppet billigere unna. Men har hatt en kontrastsvak prosjektor i noen år nå, så.. håper de ekstra 2000 i kontrast gjør forskjell da. Åkke som, jeg tror folk som bestiller seg R51/M51 blir svært, svært fornøyde også.

Men om designet er forskjellig på M51 og M61? Mener de er ganske like faktisk.

Den tanken slo meg også. Men... gjort er gjort. En grunn til at jeg ikke gjorde det er at det er en del ting å ordne selv. Når de sender varen til et postkontor i Sverige hvor du kan hente vden, så kan de ikke trekke bort svensk moms (fordi leveringen skjer i SVerige). Og når du passerer over grensen til Norge så må du betale norsk moms (oppå den svenske). Så når du kommer hjem må du fakse over kvitteringen på at du har betalt norsk moms til de som solgte deg tv'n. Da betaler de tilbake den svenske momsen fordi man skal ikke betale moms til begge land. MEN: man skal jo ikke betale moms av et beløp hvor momsen er medberegnet (fordi det er det du gjør på tollgrensa, de beregner moms av hele beløpet og den svenske momsen). Så etter alt dette kan du vise kvittering på tilbakebetalt moms fra sverige til norske myndigheter og så får du noen kroner tilbake fra den norske stat også fordi du betalte formye moms.

Til de som ikke skjønte en dritt, velkommen i klubben. Skal se om jeg finner en link til de som gjør dette overpå AVforum.no.

Fy faen. For et rot. Hehe. Tror jeg nøyer meg med bamsemoms. Takk.

Dr.Peedee

EDIT: Her er linken til poste restante fra sverige: Avforum diskusjon[

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
mshop.no har den til 7245,- :D

5072881[/snapback]

Tusen takk for svar 2mass ;) eneste som bekymrer meg på den modellen som jeg så i etter tid er at den ikke har HDMI inngang.. Noe jeg har forstått skal være viktig for en HDTV... hmm jaja men prisen var ikke dårlig i det hele tatt det skal den ha :)

Lenke til kommentar
har bare en philips tv med 50" eller 52" av den typen med riktig oppløsning, 1980*1050 elns..

riktignok noe mindre enn en prosjektor, men bedre bilde imo ;)

5064161[/snapback]

Kan du sende meg en link, vær så snill?

Har veldig lyst på noe sånt (når jeg blir rik, menmen..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...