Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !

Anbefalte innlegg

Bare lurer på en ting...

Har en vanlig crt skjerm som har oppløsning på 1600x1200.Det er jo høyere oppløsning enn mange hd ready tv'er.

Så vil den kjøre Xbox 360 spillene like glatt som på en vanlig hd tv??

5077626[/snapback]

Ja, med den HD VGA Kabelen som kan kjøpes seperat, så vil jeg tro at man får et bra bilde på en CRT skjerm.

Hvis det er en god CRT skjerm, kan det også hende at du faktisk får et bedre bilde enn de som sitter på HD-Ready LCD tv'er. Dette har med lysstyrke, kontraster, fargegjengivelse og etterslep å gjøre. Og CRT skjermer er fortsatt bedre, kanskje betydelig bedre, enn LCD skjermer på disse punktene.

De nye SED tv'ene som kommer snart, vil dog blande det beste fra begge verdener, kvalitetene fra CRT og kvalitetene fra LCD. Men SED vil bli dyrt i første omgang. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fra artikkelen: "Hvor BBC News har fått nyss i dette er det ingen som vet, men BBC er sjelden blant de som har de minst troverdige kildene. Men spillnettstedet Joystiq mener dette sannsynligvis kommer fra Xbox-sjefen i Storbritannia, Neil Thompson. Han har nylig uttalt at PS3 kanskje ikke vil lanseres før våren 2007 i Europa.

At dette kommer fra Sony er i hvert fall lite trolig. For det vil være et nådestøt for den nye konsollen dersom spillerne vil måtte vente så lenge på PS3. Microsoft kan derimot tjene mye på at folk tror 2007 er en sannsynlig lanseringsdato."

Venter heller litt lenger uansett jeg.. ps3 blir jo bedre :love:

Lenke til kommentar
Jeg eier alle :tease: , vi har denne hjemme: http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/11..._l13/index.html

Beste HDTVen som finnes :) , gleder meg til å koble opp Ps3 til den :yes: ... ikke xbox 360

5088058[/snapback]

Det er en riktig god plasma-tv det der. Seriøst. Men, håper du ikke brenner inn bildet når du får PS3'n din - høsten 2007! Se denne linken her!

;)

Dr.Peedee

5088357[/snapback]

Hei Faris *bling bling* sjekk side 3 i denne tråden da ! =)

EDIT: Det dere med PS3 lanseringen må jo være bullshit !. Men litt merkelig, BBC og Joystiq er veldig pålitelige når det gjelder nyheter.

Sony taper nok på det her, tenk på alle spilla og hvor billig 360 i løpet av den tiden !

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Fikk veldig lyst til å kjøpe meg en slik en, men den testen der den fikk 3 fikk meg til å tvile litt.. Skal jeg kjøpe meg en tv skal det være en jeg kan ha i mange år.

5087007[/snapback]

den testen er gjennomført talentløs

5088475[/snapback]

Bittercube i VI Menn stortesten av HD Ready Lcd skjermer så stod det Suveren og testen vinner ! De har kjørt med alle slags signaler !

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting...

Har en vanlig crt skjerm som har oppløsning på 1600x1200.Det er jo høyere oppløsning enn mange hd ready tv'er.

Så vil den kjøre Xbox 360 spillene like glatt som på en vanlig hd tv??

5077626[/snapback]

Ja, med den HD VGA Kabelen som kan kjøpes seperat, så vil jeg tro at man får et bra bilde på en CRT skjerm.

Hvis det er en god CRT skjerm, kan det også hende at du faktisk får et bedre bilde enn de som sitter på HD-Ready LCD tv'er. Dette har med lysstyrke, kontraster, fargegjengivelse og etterslep å gjøre. Og CRT skjermer er fortsatt bedre, kanskje betydelig bedre, enn LCD skjermer på disse punktene.

De nye SED tv'ene som kommer snart, vil dog blande det beste fra begge verdener, kvalitetene fra CRT og kvalitetene fra LCD. Men SED vil bli dyrt i første omgang. :p

5088235[/snapback]

Jepp, CRT er langt bedre enn LCD. LCD er håpløst til spill og trist at så mange kjøper det. Hvis jeg skal ha så blir det CRT HDTV, men de synes ikke være særlig tilgjengelig her enda, merkelig nok. Eller så venter jeg SED teknologien.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Jeg har svar på deres spørsmål.

Samsungen i 32" format viser kabelTV fra coax, altså vanlig, elendig kabel ganske greit. På expert var dette den eneste TV'en over 27" som var god på kvaliteten (!), og da også "best". Samsungen er også fullt HD-ready, men det er vanskelig å se merket på bildet, siden det er innbrent i høyre hjørne på rammen rundt TV'en.  :)

Skal på expert i nesteuke for å kikke på TV'en når de har skaffet seg HD-materiale. Da svipper jeg også innom Hifiklubben hvor de har fått den inn nå.

5065958[/snapback]

jeg hadde aldri tatt tver i elbutikker for god fisk. det finnes altfor mange historier om at tver de skal selge justeres til det bedre enn andre. ta med dine filmer, kalibreringscd og juster tvene selv! ikke hør på selgeren. de skal bare selge etter fortjeneste, provisjon og logistikk!

selv skal jeg ha en samsung le40M61..men den er litt dyr ennå.

Endret av runjohan
Lenke til kommentar
Fra artikkelen: "Hvor BBC News har fått nyss i dette er det ingen som vet, men BBC er sjelden blant de som har de minst troverdige kildene. Men spillnettstedet Joystiq mener dette sannsynligvis kommer fra Xbox-sjefen i Storbritannia, Neil Thompson. Han har nylig uttalt at PS3 kanskje ikke vil lanseres før våren 2007 i Europa.

At dette kommer fra Sony er i hvert fall lite trolig. For det vil være et nådestøt for den nye konsollen dersom spillerne vil måtte vente så lenge på PS3. Microsoft kan derimot tjene mye på at folk tror 2007 er en sannsynlig lanseringsdato."

Venter heller litt lenger uansett jeg.. ps3 blir jo bedre :love:

5088380[/snapback]

da må du vente lenge! dessuten har xbox utviklere kommet så langt med 360 spill at vi ikke ser noen særlig forskjell på ps3 og 360 tror jeg..

Lenke til kommentar
a.) Det der er bekreftet som feilinformasjon eller i beste fall spekulasjon fra BBCs reporter, i følge Eurogamer.

b.) Vive la Révolution! Den virkelige neste generasjonen kommer med Nintendo. ;)

5088446[/snapback]

den der er i hvertfall bare hype. nitendo er for barn. det er jo selve visjonen til de som lager den dingsen! xbox er for tøffinger. ps3 er for pyser.

Lenke til kommentar

Har drømt litt om 1080p, da dette begynner å bli tåelig bra oppløsning også til pc. (1900x1080)

Problemet er at jeg knapt nok har funnet NOEN tv'er som støtter dette overhodet i Norge, fant endel på amerikanske nettsider, men både pris og frakt gjør jo dette til en dyr fornøyelse.

Spørsmålet blir derfor:

Noen med litt peil, som vet når vi kan regne med at 1080p ruller inn på det norske markedet for fullt? Altså innenfor en prisramme som er akseptabel..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tror nok det heller blir 720p, det har blitt kjørt tester på både 720p og 1080i. Til spill så er vist 720p bedre for det er progressivt og ikke interlaced. Vet ikke helt hva det vil si, men oppløsning betyr vist ikke alt.

NRK og TV2 kommer nok til å sende 720p når den tid kommer tror jeg.

Lenke til kommentar
Har drømt litt om 1080p, da dette begynner å bli tåelig bra oppløsning også til pc. (1900x1080)

Problemet er at jeg knapt nok har funnet NOEN tv'er som støtter dette overhodet i Norge, fant endel på amerikanske nettsider, men både pris og frakt gjør jo dette til en dyr fornøyelse.

Spørsmålet blir derfor:

Noen med litt peil, som vet når vi kan regne med at 1080p ruller inn på det norske markedet for fullt? Altså innenfor en prisramme som er akseptabel..

5088886[/snapback]

1080p krever visstnok enorm båndbredde. Åkke som, her er en Phillips LCD TV som er på det norske markedet som har 1920x1080p panel.

Litt dyr ennå kanskje.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Har ikke DVI-kabel  :blush:

Men jeg har et spørsmål angående det; Jeg har DVI og VGA utganger på grafikkortet mit, (Radeon 9800pro), er det mulig å kjøre 2 skjermer ut samtidig, helst med forskjellige oppløsninger?  :)

5087229[/snapback]

Tror det skal være et program som lar deg bestemme oppløsning, bakgrunn og skjermsparer. Er ikke sikker på hva det heter!

Lenke til kommentar
Her skal jeg koble til min 360 når jeg får den. Blir digg med 2m bredt HD bilde :D (senga er tatt bort og det er en del mer ryddig her nå da :p)

IMG_0001Large.jpg

5063469[/snapback]

Vel det der er ett lerrett da men. Skal du ha ett 2 meter bredt HD bilde så må du faktisk ha ett 2m bred HD skjerm.

Skal ha en ekstremt bra prosjektor hvis du skal greie å prosjektere hd bilde någenlunde bra nok.

Venter med HD skjerm til PS3 kommer, da har det sikkert kommet en del bedre skjermer på markedet enn idag.

Lenke til kommentar
Har ikke DVI-kabel  :blush:

Men jeg har et spørsmål angående det; Jeg har DVI og VGA utganger på grafikkortet mit, (Radeon 9800pro), er det mulig å kjøre 2 skjermer ut samtidig, helst med forskjellige oppløsninger?  :)

5087229[/snapback]

Tror det skal være et program som lar deg bestemme oppløsning, bakgrunn og skjermsparer. Er ikke sikker på hva det heter!

5088961[/snapback]

Er det "Powerstrip" programmet du mener? Gjør en søk på google på det. Det er det HTPC fantastene bruker, slik jeg forstår det.

Til MattMan. Jeg har DVI og VGA på mitt ati x800xt kort. Jeg har kjørt flysimulator med projektor koblet til DVI utgangen og vanlig 19'' CRT til VGA utgangen. Det var forsåvidt kult nok, men svært upraktisk å sitte i sofaen og prøve å styre... Men altså, tror det lar seg gjøre det du snakker om. Jeg hadde et Radeon 9800pro tidligere og mener å huske at jeg testet samme løsning med det.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Venter med HD skjerm til PS3 kommer, da har det sikkert kommet en del bedre skjermer på markedet enn idag.

Vel, hvis du legger litt penger i en skjerm idag så får du ganske så heftige skjermer. Prisene er så lave som de kan få blitt nå, ifølge hjemmekino&dvd bladet, hvor ekspertene lagde en artikkel i dagbladet. Prisene vil holde seg på det nivået de er nå og det vil være stor konkurranse. Norge kjøper direkteimport av flatskjermer da interessen er enorm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...