Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !

Anbefalte innlegg

Nå fikk samsungen terningkast 3.

Link

5085273[/snapback]

merkelig

topp karakterer overalt og best i test etc

er ikke så sikker på den der...det som står der og anbefalinger er jo helt motsatt fra andre tester

forresten...noen som har link til en hdmi/dvi kabel?

er ikke vanlig dvi på denne så må gå via hdmi

Endret av BitterCube
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link

5085273[/snapback]

merkelig

er ikke så sikker på den der...det som står der og anbefalinger er jo helt motsatt fra andre tester

5085501[/snapback]

Testen virket for meg utrolig dårlig. De tester HDtver uten å mate de et HDsignal.

Selvsagt er det viktig med å teste TV signaler og DVD også, men hvorfor utelukke HDbiten i en test av HDtver? Idiotisk.

Edit: faktisk så var det visst bare enkelte av tvene de utelukket å nevne noe om HD-delen.

Jeg tror hadde de testet tvene med en HDkilde som f.eks å koble den opp mot en PC og laste ned HD demoer så hadde testen sett litt annerledes ut.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Link

5085273[/snapback]

merkelig

5085501[/snapback]

Testen virket for meg utrolig dårlig. De tester HDtver uten å mate de et HDsignal.

Selvsagt er det viktig med å teste TV signaler og DVD også, men hvorfor utelukke HDbiten i en test av HDtver? Idiotisk.

Edit: faktisk så var det visst bare enkelte av tvene de utelukket å nevne noe om HD-delen.

Jeg tror hadde de testet tvene med en HDkilde som f.eks å koble den opp mot en PC og laste ned HD demoer så hadde testen sett litt annerledes ut.

5085572[/snapback]

enig...kan ikke si jeg synes meg enig med mye i den testen der nei

første negative omtale av den tven jeg har lest noen gang

er jo ikke bare bra krtikk den har fått...det er strålende og best i test over alle de andre tvene de har omtalt og gitt bedre terningkast på den testen der

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med Vi menn og vi menn Multimedia magasinet der de har en Stortest av Hd Ready LCD-Tver

Mange flotte skjermer der ute !

Samsung LE32R51B

Suveren står det ! Dette blir testens vinner... !

Dere har gjort et godt valg :thumbup:

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

12 000,- for 32" samsung.. Virker jo ikke så ille, trodde den var dyrere siden 23" koster 8000,-

Når man spiller xb360 på en 32" av den samsung mod, vil da bildet bli strukket ut og bli uklarere enn på en 23"? Eller unngår man litt av dette siden det er en hdtv?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
12 000,- for 32" samsung.. Virker jo ikke så ille, trodde den var dyrere siden 23" koster 8000,-

Når man spiller xb360 på en 32" av den samsung mod, vil da bildet bli strukket ut og bli uklarere enn på en 23"? Eller unngår man litt av dette siden det er en hdtv?

5086667[/snapback]

Kun 4 lapper mer ! Da ville jeg ha ønska meg en Xbox 360 til jul/ordna en deal et eller annet så har du allerede spart inn de 4 lappene der, hvis du tar med spill da.

23'' og 32'' er jo nesten 10 tommers forskjell. Bildet blir ikke strukket ut, det tilpasser seg skjermen. Du vil få et mye mer detaljert og skarpere bilde med hdtv.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Fikk veldig lyst til å kjøpe meg en slik en, men den testen der den fikk 3 fikk meg til å tvile litt.. Skal jeg kjøpe meg en tv skal det være en jeg kan ha i mange år.

Lenke til kommentar

Hvis man har en 360 og HD ready tv skulle man tro at man kunne få et pr definisjon HD bilde på skjermen.

Men forstår det slik at det ikke er HD ready kabler å få kjøpt, stemmer dette?

Merkelig isåfall!!

Blir det samme om man skal se dvd via 360 og da vel, eller er det relatert opp imot at man trenger støtte for et eget HD format på dvd, for å i det hele tatt kunne se dvd filmer i HD?

Noen som vet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvis man har en 360 og HD ready tv skulle man tro at man kunne få et pr definisjon HD bilde på skjermen.

Merkelig isåfall!!

Blir det samme om man skal se dvd via 360 og da vel, eller er det relatert opp imot at man trenger støtte for et eget HD format på dvd, for å i det hele tatt kunne se dvd filmer i HD?

Noen som vet...

5087012[/snapback]

boxen har bare en vanlig dvdspiller, ikke en HD-DVD spiller, så blir nok ikke noen HD-dvd'er nei.

Lenke til kommentar

Link

5085273[/snapback]

merkelig

forresten...noen som har link til en hdmi/dvi kabel?

er ikke vanlig dvi på denne så må gå via hdmi

5085501[/snapback]

Du skal prøve litt Hd klipp fra dataen, er det du sikter etter ?

Isåfall kan du kjøpe denne: Hdmi/DVI kabel http://dinhjemmekino.no/product_info.php/c...roducts_id/1127

Lenke til kommentar

Jeg kjøper tross alt 32" på onsdag. Da slenger jeg opp noen bilder, og inntrykk av HD-sendinger via VGA, elendig coax fra UPC og kompositt/ Playstation 2. Ikke veldig mye å rutte med, men det er i alle fall det dårligste TV'en eventuelt håndterer bra eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøper tross alt 32" på onsdag. Da slenger jeg opp noen bilder, og inntrykk av HD-sendinger via VGA, elendig coax fra UPC og kompositt/ Playstation 2. Ikke veldig mye å rutte med, men det er i alle fall det dårligste TV'en eventuelt håndterer bra eller ikke.  :)

5087205[/snapback]

via vga ?? kjør den med en DVI/HDMI kabel da.. Hvis du har et skjermkort som støtter DVI da seff :p

Lenke til kommentar
Har ikke DVI-kabel  :blush:

Men jeg har et spørsmål angående det; Jeg har DVI og VGA utganger på grafikkortet mit, (Radeon 9800pro), er det mulig å kjøre 2 skjermer ut samtidig, helst med forskjellige oppløsninger?  :)

5087229[/snapback]

Jeg er ikke akkurat mr data så jeg veit ikke så mye om det, men i teorien så burde dette være mulig ,men du vil jo få samma oppløsning og bilde ?

Vil anbefale deg å kjøpe en hdmi/dvi kabel som jeg linka til over her !.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper tross alt 32" på onsdag. Da slenger jeg opp noen bilder, og inntrykk av HD-sendinger via VGA, elendig coax fra UPC og kompositt/ Playstation 2. Ikke veldig mye å rutte med, men det er i alle fall det dårligste TV'en eventuelt håndterer bra eller ikke.  :)

5087205[/snapback]

via vga ?? kjør den med en DVI/HDMI kabel da.. Hvis du har et skjermkort som støtter DVI da seff :p

5087224[/snapback]

Tilkolbing til Samsung LE32R51 med PC gjøres på VGA inngangen. På side 63 i den bruksanvisningen står det at "DVI støtter ikke PC funksjonen". Deretter står det hvilke oppløsninger PC tilkoblingen støtter:

640x480

800x600

1024x768

1360x768 (hvilket er den beste oppløsningen og "native" for panelet og den som det står at man skal velge på PC'n når man skal stille inn etter tilkobling til TV'n.).

Alle disse oppløsningene støttes i flere klokkefrekvenser/Hz, for mange til at jeg gidder ramse de her.

Så slik jeg forstår det, så går det ikke å koble PC'n via HDMI/DVI kontakten på disse Samsungene, selv om skjerkortet ditt har DVI ut. Forstå den som kan. Hvordan det er på andre TV'er aner jeg ikke.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Daså, nei orker ikke å kjøpe DVI med det første. Men det blir bra nok å teste med VGA, regner jeg med.  :)

5087475[/snapback]

Tror du blir fornøyd med det. Har lest at tilkoblet PC gir den et veldig godt bilde. Jeg heller mot den TV'n jeg og... må ordne finansene i så fall først..

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Merkelig isåfall!!

Noen som vet...

5087012[/snapback]

boxen har bare en vanlig dvdspiller, ikke en HD-DVD spiller, så blir nok ikke noen HD-dvd'er nei.

5087034[/snapback]

Ja, selvfølgelig...visste egentlig at den ikke hadde HD-DVD spiller. Tenkte ikke over at det var nødvendig for å få HD bilde, surt at de valgte bort den spilleren!

Kompositt signal som blir det optimale da vel...?

Lenke til kommentar

Merkelig isåfall!!

Noen som vet...

5087012[/snapback]

5087034[/snapback]

Ja, selvfølgelig...visste egentlig at den ikke hadde HD-DVD spiller. Tenkte ikke over at det var nødvendig for å få HD bilde, surt at de valgte bort den spilleren!

Kompositt signal som blir det optimale da vel...?

5087994[/snapback]

Ehh....mente component..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...