Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Hvor mye koster en lik samsung mod i 32" f.eks?

 

Er det noen norske tester av denne tv'en? Noen andre som har lest tester på den i det hele tatt om det er en bra tv som man kan ha i mange år?

 

 

På forhånd, takk!

5076990[/snapback]

 

Den koster f.eks 12.990 på komplett.no.

Se link HER

32 tommer utgaven er fult HD ready med HDMI m/HDCP.

 

Den har jevnt over fått bra omtale på forum rundt om. I siste Vi Menn og ett hjemmedatablad jeg bladde i på Narvesen i ettermiddag (husker ikke hvilket) så fikk den best i test og ble omtalt som suveren i forhold til andre i samme størrelse.

 

Så, sikkert grei nok.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men tven er jo HD Ready .. merkelig.

5077371[/snapback]

 

2mass, tror ikke den er det. Hvis du går inn på Samsungs produktsider så får du opp TV'n din der. Under navnet på TV'n står det "23” LCD TV - Widescreen ". Hvis du i drop down menyen "Velg modell" velger fra 26 tommer og oppover så ser du at det står "26” LCD TV - HDTV Ready" på 26 tommer, 32” LCD TV - HDTV Ready osv.. på de som er over 23 tommer. Den det ikke står på er LE23R51.. dessverre. Og den har ikke digital inngang med HDCP, noe som er et av HDTV kravene. Men den har komponentinngang, noe som du trenger for å ta imot 720p/1080i signaler fra Xbox360. Så du får spilt med fullt kvalitet uansett på 360'n.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
men tven er jo HD Ready .. merkelig.

5077371[/snapback]

 

2mass, tror ikke den er det. Hvis du går inn på Samsungs produktsider så får du opp TV'n din der. Under navnet på TV'n står det "23” LCD TV - Widescreen ". Hvis du i drop down menyen "Velg modell" velger fra 26 tommer og oppover så ser du at det står "26” LCD TV - HDTV Ready" på 26 tommer, 32” LCD TV - HDTV Ready osv.. på de som er over 23 tommer. Den det ikke står på er LE23R51.. dessverre. Og den har ikke digital inngang med HDCP, noe som er et av HDTV kravene. Men den har komponentinngang, noe som du trenger for å ta imot 720p/1080i signaler fra Xbox360. Så du får spilt med fullt kvalitet uansett på 360'n.

 

Dr.Peedee

5077429[/snapback]

 

Så det var derfor jeg ikke så det på produktsiden til Samsungen ja ! Vel det forklarer jo det hele. 2mass hadde jeg vært deg ville jeg spart noen lapper til og heller kjøpt meg en 32''

 

23'' er ganske lite ! Men HDMI kontakt burde du ha, nå som du får kjøpt oppskalerte HDMI dvd spillere som gir fantastisk bilde ++ HD-DVD eller BlueRay kommer i 2006 !

Lenke til kommentar
Men når det kommer tv-sendinger i HDTV så må det altså være HD-merket tv-er for å dra fullt ut av tv-sendingene?

5077442[/snapback]

 

Det vil nok ta noen par tre år ja ! Hvis du tenker på tv2/nrk osv.. Men Canal + har jo Canal+ HD nå da ! Så det har fatkisk kommet. DU trenger Canal Digital parabol med Entertain pakken, en HD tuner og du er igang !

Lenke til kommentar
men tven er jo HD Ready .. merkelig.

5077371[/snapback]

 

2mass, tror ikke den er det. Hvis du går inn på Samsungs produktsider så får du opp TV'n din der. Under navnet på TV'n står det "23” LCD TV - Widescreen ". Hvis du i drop down menyen "Velg modell" velger fra 26 tommer og oppover så ser du at det står "26” LCD TV - HDTV Ready" på 26 tommer, 32” LCD TV - HDTV Ready osv.. på de som er over 23 tommer. Den det ikke står på er LE23R51.. dessverre. Og den har ikke digital inngang med HDCP, noe som er et av HDTV kravene. Men den har komponentinngang, noe som du trenger for å ta imot 720p/1080i signaler fra Xbox360. Så du får spilt med fullt kvalitet uansett på 360'n.

 

Dr.Peedee

5077429[/snapback]

 

Så det var derfor jeg ikke så det på produktsiden til Samsungen ja ! Vel det forklarer jo det hele. 2mass hadde jeg vært deg ville jeg spart noen lapper til og heller kjøpt meg en 32''

 

23'' er ganske lite ! Men HDMI kontakt burde du ha, nå som du får kjøpt oppskalerte HDMI dvd spillere som gir fantastisk bilde ++ HD-DVD eller BlueRay kommer i 2006 !

5077577[/snapback]

 

Såvidt jeg fikk med meg ble 32 tommer stort i hybelen til 2mass. Men 26 tommeren er jo HD ready også.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Men når det kommer tv-sendinger i HDTV så må det altså være HD-merket tv-er for å dra fullt ut av tv-sendingene?

5077442[/snapback]

 

Det vil nok ta noen par tre år ja ! Hvis du tenker på tv2/nrk osv.. Men Canal + har jo Canal+ HD nå da ! Så det har fatkisk kommet. DU trenger Canal Digital parabol med Entertain pakken, en HD tuner og du er igang !

5077589[/snapback]

 

Jeg tror du misforstod meg eller omvendt. Det du nevnte der er jeg forsåvidt klar over. Spm mitt er om en TV må være stemplet med dette HD-TV merket som ble postet ovenfor for at man skal dra nytte av disse HD-sendingene. Vil f.eks samsung tv'en på 23" (som ikke var stemplet) vise like bra bilde som akkurat samme samsung modell på 32" som var stemplet?

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
men tven er jo HD Ready .. merkelig.

5077371[/snapback]

 

2mass, tror ikke den er det. Hvis du går inn på Samsungs produktsider så får du opp TV'n din der. Under navnet på TV'n står det "23” LCD TV - Widescreen ". Hvis du i drop down menyen "Velg modell" velger fra 26 tommer og oppover så ser du at det står "26” LCD TV - HDTV Ready" på 26 tommer, 32” LCD TV - HDTV Ready osv.. på de som er over 23 tommer. Den det ikke står på er LE23R51.. dessverre. Og den har ikke digital inngang med HDCP, noe som er et av HDTV kravene. Men den har komponentinngang, noe som du trenger for å ta imot 720p/1080i signaler fra Xbox360. Så du får spilt med fullt kvalitet uansett på 360'n.

 

Dr.Peedee

5077429[/snapback]

 

Så det var derfor jeg ikke så det på produktsiden til Samsungen ja ! Vel det forklarer jo det hele. 2mass hadde jeg vært deg ville jeg spart noen lapper til og heller kjøpt meg en 32''

 

23'' er ganske lite ! Men HDMI kontakt burde du ha, nå som du får kjøpt oppskalerte HDMI dvd spillere som gir fantastisk bilde ++ HD-DVD eller BlueRay kommer i 2006 !

5077577[/snapback]

 

Såvidt jeg fikk med meg ble 32 tommer stort i hybelen til 2mass. Men 26 tommeren er jo HD ready også.

 

Dr.Peedee

5077653[/snapback]

 

eneste er at jeg har ikke råd til den.. :( 10 000kr er alt for mye for en student.. men det blir vel ikke noe problem, kan jo alltids selge den og kjøpe meg en større når det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Syns det er rart med dette HD-TV greiene (var inne å kikka på www.elkjop.no), noen tv'er støtter bare 1024*1024, eller så støtter de 1280*768, eller 1366*720 eller hva det nå var?

Selv om oppløsninga varierer, så er alle HD-TV Ready..

Hvorfor er det sånn?

Vurderte å kjøpe denne TV'en da.. Selv om den bare har 1024*1024, så er den som sagt HD-TV Ready... Tror du den vil klare å få Xbox360'en/PS3'en til å kjøre den oppløsninga den skal?

 

vel, X360's HD oppløsning er ihvertfall 720p som er 1280x720. så jeg ville valgt en tv som har den oppløsningen eller bedre hvertfall. det er og sannsynligvis den standarden som vil bli brukt når hdtv kommer for fullt. den du nevnte vil jo sikkert ha veldig godt bilde for det, har sett på den hos expert, men den vil ikke kunne vise den i ordentlig 720p siden den ikke har bra nok horisontal oppløsning. (eller blir det vertikal? )

5074587[/snapback]

Kravet for HD Ready når det gjelder oppløsning er at den kan vise minimum 720 linjer, noe f.eks en 1024x768 TV kan (plasma går vel ikke høyere enn dette idag). Det vil bli noe skalering opp til 1280x720 med noe kvalitets tap, men det er nok ikke noe de fleste vil legge merke til.

Xbox360 støtter forøvrig også 1080i.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
jeg er i hvertfall klar til 360  :thumbup:

 

mangler bare nytt surrond anlegg...det kommer :D

 

hdtv.JPG

5084719[/snapback]

 

Jasså surround anlegg også hehe ;) Du drarn helt ut skjønner jeg :!: Skal bli fett og spille Condemned med HD skjerm og surround anlegg ja, gleder meg sykt as !

 

Oi DAMN, skjermen var sexyyy.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...