Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Sånn, da har endelig jeg bestilt meg LCD-TV også. Samsung 32M61. Så den gikk ned fra 12.300,- hos shg på torsdag til 10.750,- hos mpx. Da nølte jeg ikke et sekund.

Noen som har finni ut om man kan få full pixelmapping (1366x768) over til PC'en med HDMI-DVI adapter/kabel nå? Hvis ikke, hvilke oppløsninger kan man velge mellom? Kun 1280x720 ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

slenger inn et spørsmål siden jeg ikke vil lage en ny tråd om dette. Jeg satt på min 26R72B nå og spilte på xbox 360. Måtte stresse siden jeg plutselig måtte ut med noen kompiser i butikken.

Skrudde av xbox`en og fikk svart skjerm. Dumme meg glemte at selve tv`en forsatt var på. Var ute 1t og 20min ca å så det stod "No Signal" som gikk over skjermen når jeg kom hjem...

Kan ikke se noen "skader" på skjermen men tror dette kan gi en senere effekt på skjermen som skader den?

Blei litt små redd for min kjære tv her..

Lenke til kommentar

Hvis det der skjer flere ganger er det ikke umulig at de flytende LCD krystallene tar fyr og brenner opp alt du har. De flytende krystallene kan omgjøres til en slags napalm.

Med andre ord, nei. Statiske bilder over mindre enn 24 timer burde ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar
Skrudde av xbox`en og fikk svart skjerm. Dumme meg glemte at selve tv`en forsatt var på. Var ute 1t og 20min ca å så det stod "No Signal" som gikk over skjermen når jeg kom hjem...

Kan ikke se noen "skader" på skjermen men tror dette kan gi en senere effekt på skjermen som skader den?

6491521[/snapback]

Det er Plasma skjermer som har problemer med dette. Men det er ingen god vane å la TV'en stå med slike statiske bilder over lengre perioder.

Men en time eller to - er ikke noe problem :)

Hei, jeg lurer på om jeg skal gå til innkjøp av Sony Bravia 26" KLV-V26A10... Noen som har erfaringer med denne tven, evt sett den i bruk?

takker for svar...

6493580[/snapback]

Har ikke sett akuratt den modellen du snakker om. Men jeg har sett litt på Sony sine Bravia panel i det siste, og kan ikke si jeg er så veldig imponert. Min far kjøpte nettop KLD-V2010 (eller noe i den duren) - og sort nivået og måten den behandler analoge signaler på var veldig dårlig.

Innsynsvinkelen var oppgitt til 178 grader, horisontalt og vertikalt, men den var betydelig dårligere enn på min Samsung.

Vil anbefale deg hvertfall å gå å se panelet i en butikk, blir så mye enklere å avgjøre da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Sånn, da har endelig jeg bestilt meg LCD-TV også. Samsung 32M61. Så den gikk ned fra 12.300,- hos shg på torsdag til 10.750,- hos mpx. Da nølte jeg ikke et sekund.

Noen som har finni ut om man kan få full pixelmapping (1366x768) over til PC'en med HDMI-DVI adapter/kabel nå? Hvis ikke, hvilke oppløsninger kan man velge mellom? Kun 1280x720 ?

6417328[/snapback]

Virker som at prisen har gått opp igjen hos mpx på denne :(

Er det noen som vet når den nyere mod le40m71 kommer som 32"?

Er det ventet noen enda nyere mod. fra samsung i nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar

6417328[/snapback]

PC via DVI/HDMI støttes ikke. Dette står i manualen på TV'n også. PC kobles til via VGA og da velger du oppløsning 1360x768 på PC'n din og får et fantastisk bra bilde. Dont' worry. Har 40 tommers utgaven (40M61) selv.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
slenger inn et spørsmål siden jeg ikke vil lage en ny tråd om dette. Jeg satt på min 26R72B nå og spilte på xbox 360. Måtte stresse siden jeg plutselig måtte ut med noen kompiser i butikken.

Blei litt små redd for min kjære tv her..

6491521[/snapback]

Ser for meg at "No Signal" flytter seg over skjermen med et fast tidsintervall... da er det med andre ord ikke statisk, og vil derfor heller ikke brenne seg fast...

Lenke til kommentar

(...)

6417328[/snapback]

Virker som at prisen har gått opp igjen hos mpx på denne :(

Er det noen som vet når den nyere mod le40m71 kommer som 32"?

Er det ventet noen enda nyere mod. fra samsung i nærmeste fremtid?

6496076[/snapback]

Ja prisen gikk opp igjen mandagen etter, så var heldig der :)

Angående M71-serien, så har jeg kun sett den i 40" foreløpig. Trur det var på de tyske sidene til Samsung. Har ikke hørt om noen enda nyere modell, hverken i R eller M-serien.

(...)

6417328[/snapback]

PC via DVI/HDMI støttes ikke. Dette står i manualen på TV'n også. PC kobles til via VGA og da velger du oppløsning 1360x768 på PC'n din og får et fantastisk bra bilde. Dont' worry. Har 40 tommers utgaven (40M61) selv.

Dr Peedee

6496097[/snapback]

Ja vet at det egentlig ikke støttes, men vet også at det funker med enkelte oppløsninger. Bare ikke hvilke.

Og ja, jeg synes også bildet er veldig bra med vga og 1360x768. Bruker dette som primærskjerm til PC'n. Men hvis det blir enda bedre med HDMI, er det jo bedre å bruke det hvis jeg får det til med 1360x768.

Bruker DVI -> HDMI kabel fra PC'en til LCD-TV'en min, blir veldig bra bilde av det.

6496116[/snapback]

Hvilken TV og oppløsning har du?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er vitsen med å flytte en 55 sider lang tråd som har eksistert i 9mnd ? Lurte også på hvorfor den andre hdtv tråden blei flyttet, det er da tross alt konsoll/tv tråder og tydeligvis interessant og høyst relevant for de som besøker spill forumet etter trafikken å dømme.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...