Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøpte nettop en samsung32r72b for 9990,-, og la meg bare si at kontrast/svartnivå ikke lenger er noe tema what so ever :)

Å kjøpe en r41 for samme pris virker ikke særlig lurt imo.

Samsungs r72 har samme panel som de gamle M-modellene btw.

6132894[/snapback]

 

 

Steike, det var billig! Hvor fikk du den til denne prisen?

Lenke til kommentar
drit i oppgitt ms, har ingenting å si..

6132569[/snapback]

 

Ikke enig! Opplever til tider stor (vel, stor og stor fru blom) etterslepp i enkelte sekvenser på min Samsung 40" R51 LCD.

 

DbD, snakket med innkjøpssjefen for Samsung i Norge og det ble sagt at Samsungkonsernet ikke vil utgi responstid på de eldre R-seriene men det blir antatt at de opererer med 16~25ms

Lenke til kommentar
Har funnet TV'en jeg går for. Er en gammel modell, men den har de rette specsene, og har en overkommelig pris.

 

Samsung LE32R41BX

 

(...)

 

Står ingenting om responstid. Men jeg ringte til samsung, og kundeservice der sa at det var 8ms. Så jeg må jo kunne stole på dem. Jeg kjøper denne TV'en. 9995,-

6131779[/snapback]

Ville ikke kjøpt 32R41, når du kan få 32R51 for 9.919,- og 32M51 for 10.441,-

Hvis du har enda noen kroner å bruke får man 32R7x til 11.262,- så sant du ikke finner den på supertilbud som ronndi gjorde.

Lenke til kommentar

Gikk en tur ned til både elkjøp og HI-FI klubben i Stavanger og må si det var veldig dårlig nivå på disse tvene. Nå hadde ikke noen av de Samsung R7 eller den nye Sony KV2000 (det den heter?) Er disse nye skjermene virkelig så mye bedre på kontrast, sortnivå og skarphet enn tvene som kom ut for et halvt år siden?

 

Den ene tven jeg så på var en PANASONIC TX32LX60F og kostet 17 000 KR på elkjøp. Denne er jo helt ny og har fått gode kritikker, men allikevell var jo sort omtrent fraværende... Tror jeg nesten må vente på bedre teknologi...

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Ikke enig! Opplever til tider stor (vel, stor og stor fru blom) etterslepp i enkelte sekvenser på min Samsung 40" R51 LCD.

 

DbD, snakket med innkjøpssjefen for Samsung i Norge og det ble sagt at Samsungkonsernet ikke vil utgi responstid på de eldre R-seriene men det blir antatt at de opererer med 16~25ms

6135184[/snapback]

 

Jeg mente ikke at etterslep ikke eksisterer, men at oppgitt ms er bare bullshit. en 8ms skjerm kan være like rask/treg som en 16 ms skjerm, kommer jo bare an på hvordan de måler det..

 

 

edit: ReSSaA, tror nok ikke det er skjedd noen revolusjon på konstrastfronten de siste 6 månedene nei.. kjøp deg en billig 37" plasma nå og vent på SED teknologien. :)

 

f.eks Panasonic TH-37PA60, ikke sett den i live selv, men forgjengeren PA50 fikk jo mye skryt, og specs, spesiellt kontrast er jo kraftig økt på PA60 ser det ut til.. ;)

 

eneste minuset er jo at den ikke er HD-klar da, men hvem bryr seg.. :wee:

Endret av phax
Lenke til kommentar
Ikke enig! Opplever til tider stor (vel, stor og stor fru blom) etterslepp i enkelte sekvenser på min Samsung 40" R51 LCD.

 

DbD, snakket med innkjøpssjefen for Samsung i Norge og det ble sagt at Samsungkonsernet ikke vil utgi responstid på de eldre R-seriene men det blir antatt at de opererer med 16~25ms

6135184[/snapback]

 

Jeg mente ikke at etterslep ikke eksisterer, men at oppgitt ms er bare bullshit. en 8ms skjerm kan være like rask/treg som en 16 ms skjerm, kommer jo bare an på hvordan de måler det..

 

 

edit: ReSSaA, tror nok ikke det er skjedd noen revolusjon på konstrastfronten de siste 6 månedene nei.. kjøp deg en billig 37" plasma nå og vent på SED teknologien. :)

 

f.eks Panasonic TH-37PA60, ikke sett den i live selv, men forgjengeren PA50 fikk jo mye skryt, og specs, spesiellt kontrast er jo kraftig økt på PA60 ser det ut til.. ;)

 

eneste minuset er jo at den ikke er HD-klar da, men hvem bryr seg.. :wee:

6139795[/snapback]

 

Ja har sett på tvene og de frister faktisk litt. Gleder meg forresten til SED kommer på markedet til en rimelig pris, tror det vil bli bra... :yes:

Lenke til kommentar
Gikk en tur ned til både elkjøp og HI-FI klubben i Stavanger og må si det var veldig dårlig nivå på disse tvene. Nå hadde ikke noen av de Samsung R7 eller den nye Sony KV2000 (det den heter?) Er disse nye skjermene virkelig så mye bedre på kontrast, sortnivå og skarphet enn tvene som kom ut for et halvt år siden?

 

Den ene tven jeg så på var en PANASONIC TX32LX60F  og kostet 17 000 KR på elkjøp. Denne er jo helt ny og har fått gode kritikker, men allikevell var jo sort omtrent fraværende... Tror jeg nesten må vente på bedre teknologi...

6139613[/snapback]

 

Det tror jeg også - vente på ny teknologi - eller godta plasma med ofte litt lavere oppløsning. Jeg har en projektor med kontrast 800:1 - den er noen år gammel - og på den har jeg nå begynt å irritere meg over det samme som deg - svart nivå. Samsung LE 40M61 er noe av det beste LCD kan oppdrive per idag. På den er jeg faktisk fornøyd med sortnivået. Derimot synes jeg noen ganger at detaljer blir svake i kontrastfylte scener. Men ikke så plagsomt. Og jeg synes den er veldig bra faktisk. Så hvis det ikke er godt nok, må du faktisk se deg om etter annen teknologi.

 

Jeg har ikke sett sony KV2000 eller noen av Samsungs R70 serier. til opplysning. Men har sett diverse andre LCD i prisklassen 8000-20.000 - og på de kan jeg være nok være enig i manglende kontrast/sortnivå - dog med forbehold. Jeg har ikke hatt de hjemme og testet de med samme signalkilde eller gjort samme kalibrering.

 

Lykke til i din søken!

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt 32R41, når du kan få 32R51 for 9.919,- og 32M51 for 10.441,-

Hvis du har enda noen kroner å bruke får man 32R7x til 11.262,- så sant du ikke finner den på supertilbud som ronndi gjorde.

6137183[/snapback]

Oi.. Takker veldig.. Hadde ingen aning at HW.no sin prisguide var så effektiv. Ser ut som om jeg går for 32M51B. Noen som vet hvor lang responstid den har?

Skal ikke kjøpe før rundt 8-9 juni uansett, så jeg setter veldig stor pris på all hjelp jeg får.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt 32R41, når du kan få 32R51 for 9.919,- og 32M51 for 10.441,-

Hvis du har enda noen kroner å bruke får man 32R7x til 11.262,- så sant du ikke finner den på supertilbud som ronndi gjorde.

6137183[/snapback]

Oi.. Takker veldig.. Hadde ingen aning at HW.no sin prisguide var så effektiv. Ser ut som om jeg går for 32M51B. Noen som vet hvor lang responstid den har?

Skal ikke kjøpe før rundt 8-9 juni uansett, så jeg setter veldig stor pris på all hjelp jeg får.

6145301[/snapback]

Vet ikke hvordan responstiden er, men det er ihvertfall spesifikasjoner på den her.

Lenke til kommentar
Gikk en tur ned til både elkjøp og HI-FI klubben i Stavanger og må si det var veldig dårlig nivå på disse tvene. Nå hadde ikke noen av de Samsung R7 eller den nye Sony KV2000 (det den heter?) Er disse nye skjermene virkelig så mye bedre på kontrast, sortnivå og skarphet enn tvene som kom ut for et halvt år siden?

6139613[/snapback]

 

Ikke ta bildet på noen av skjermene som står i butikken for god fisk.

 

Du må stort sett alltid kalibrere TVen din når du har fått den hjem i stua, og flat-TVer er viden kjent for å komme med dårlige forhåndsinnstillinger (dårlig er egentlig et dårlig ord, fordi ulike signalkilder gir ulikt bilde - men det er altså derfor ting må justeres).

 

Jeg er egentlig svært fornøyd med sortnivået på min R71 (etter litt justering), ikke minst på 360en. Det er riktignok fortsatt et lite stykke igjen til CRT-nivå, men så er jo LCD mye bedre på en del andre ting enn CRT.

Lenke til kommentar
Gikk en tur ned til både elkjøp og HI-FI klubben i Stavanger og må si det var veldig dårlig nivå på disse tvene. Nå hadde ikke noen av de Samsung R7 eller den nye Sony KV2000 (det den heter?) Er disse nye skjermene virkelig så mye bedre på kontrast, sortnivå og skarphet enn tvene som kom ut for et halvt år siden?

 

Den ene tven jeg så på var en PANASONIC TX32LX60F  og kostet 17 000 KR på elkjøp. Denne er jo helt ny og har fått gode kritikker, men allikevell var jo sort omtrent fraværende... Tror jeg nesten må vente på bedre teknologi...

6139613[/snapback]

 

De har ikke så mye å vise på Elkjøp Stavanger, tror du nesten må ta deg en tur inn på Forus og Elkjøp Giganten. Der har de TV`er som så og si opptar hele 2 etg.

 

Men enig med deg, er selv lite imponert over enkelte LCD TV`er til over 15k når det gjelder presteringen bildemessig.

Lenke til kommentar
Gikk en tur ned til både elkjøp og HI-FI klubben i Stavanger og må si det var veldig dårlig nivå på disse tvene. Nå hadde ikke noen av de Samsung R7 eller den nye Sony KV2000 (det den heter?) Er disse nye skjermene virkelig så mye bedre på kontrast, sortnivå og skarphet enn tvene som kom ut for et halvt år siden?

6139613[/snapback]

 

Ikke ta bildet på noen av skjermene som står i butikken for god fisk.

 

Du må stort sett alltid kalibrere TVen din når du har fått den hjem i stua, og flat-TVer er viden kjent for å komme med dårlige forhåndsinnstillinger (dårlig er egentlig et dårlig ord, fordi ulike signalkilder gir ulikt bilde - men det er altså derfor ting må justeres).

 

Jeg er egentlig svært fornøyd med sortnivået på min R71 (etter litt justering), ikke minst på 360en. Det er riktignok fortsatt et lite stykke igjen til CRT-nivå, men så er jo LCD mye bedre på en del andre ting enn CRT.

6148394[/snapback]

 

 

Ikke alle LCD skjermer sliter med sortnivået. Min JVC viser bedre svart enn de fleste CRT tv`ne og fargegjenngivelsen er helt sykt bra. Det som lønner seg når du er i butikken er å få de til å vise HD signaler på de forskjellige tv`ne du er interessert i, gjerne gjennom en Xbox 360. Da ser du hva du får:)

Lenke til kommentar
Ikke alle LCD skjermer sliter med sortnivået. Min JVC viser bedre svart enn de fleste CRT tv`ne og fargegjenngivelsen er helt sykt bra. Det som lønner seg når du er i butikken er å få de til å vise HD signaler på de forskjellige tv`ne du er interessert i, gjerne gjennom en Xbox 360. Da ser du hva du får:)

6148754[/snapback]

 

hm.. jeg har enda tilgode og se en lcd som viser sort bedre enn en crt tv. Har du testet denne med noen mørke scener i et mørkt rom?

 

tar gjerne imot noen testbilder hvis du har. :)

Lenke til kommentar
Gikk en tur ned til både elkjøp og HI-FI klubben i Stavanger og må si det var veldig dårlig nivå på disse tvene. Nå hadde ikke noen av de Samsung R7 eller den nye Sony KV2000 (det den heter?) Er disse nye skjermene virkelig så mye bedre på kontrast, sortnivå og skarphet enn tvene som kom ut for et halvt år siden?

6139613[/snapback]

 

Ikke ta bildet på noen av skjermene som står i butikken for god fisk.

 

Du må stort sett alltid kalibrere TVen din når du har fått den hjem i stua, og flat-TVer er viden kjent for å komme med dårlige forhåndsinnstillinger (dårlig er egentlig et dårlig ord, fordi ulike signalkilder gir ulikt bilde - men det er altså derfor ting må justeres).

 

Jeg er egentlig svært fornøyd med sortnivået på min R71 (etter litt justering), ikke minst på 360en. Det er riktignok fortsatt et lite stykke igjen til CRT-nivå, men så er jo LCD mye bedre på en del andre ting enn CRT.

6148394[/snapback]

 

 

Ikke alle LCD skjermer sliter med sortnivået. Min JVC viser bedre svart enn de fleste CRT tv`ne og fargegjenngivelsen er helt sykt bra. Det som lønner seg når du er i butikken er å få de til å vise HD signaler på de forskjellige tv`ne du er interessert i, gjerne gjennom en Xbox 360. Da ser du hva du får:)

6148754[/snapback]

 

Høres jo bra ut... Hva heter tven?

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...