Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Da har tiden kommet for å oppdatere fra viewpia tven jeg kjøpte for ikke lenge siden. Ja så lenge holdt jeg ut :yes: Etter å ha hatt viewpiaen er jeg på desperat jakt etter sort farge og har da falt ned på enten Panasonic TX-32LX500F eller Dell W3202MC 32.

 

Begge tvene har fått gode kritikker og jeg lurer bare på om det er noen her som har testet de ut?

 

Har veldig lyst på panasonic tven da den skilter med veldig godt sort nivå, og fant en leverandør som priser tven til bare 15000. http://www.databutikken.com/no/default.php...d=PANTX32LX500F

 

Ellers virker Dell sin 32" også veldig bra, men er veldig usikker på hva jeg burde gå for. Er forskjellen mellom de to veldig stor? http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

 

Og til slutt vil jeg bare spørre om det er lcd eller viewpiaen jeg ikke liker. Dvs om andre tver faktisk er mye bedre enn viewpiaen?

 

Gleder meg veldig til å bytte ut Viewpiaen, er gått litt lei ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har tiden kommet for å oppdatere fra viewpia tven jeg kjøpte for ikke lenge siden. Ja så lenge holdt jeg ut  :yes:  Etter å ha hatt viewpiaen er jeg på desperat jakt etter sort farge og har da falt ned på enten Panasonic TX-32LX500F eller Dell W3202MC 32.

6117116[/snapback]

 

Jeg har 37" utgaven til dell og må ærlig innrømme at det er en strålende tv. eneste jeg kan trekke den på er sortnivået/kontrasten egentlig.. og det er jo en svakhet på de fleste lcd tv'er.

 

32" skal ha hakket bedre bildet faktisk. utifra det jeg har lest.. litt bedre farger eller no.

 

du har ikke vurdert noen av de nyeste samsung modellene?

Lenke til kommentar
Da har tiden kommet for å oppdatere fra viewpia tven jeg kjøpte for ikke lenge siden. Ja så lenge holdt jeg ut  :yes:  Etter å ha hatt viewpiaen er jeg på desperat jakt etter sort farge og har da falt ned på enten Panasonic TX-32LX500F eller Dell W3202MC 32.

6117116[/snapback]

 

Jeg har 37" utgaven til dell og må ærlig innrømme at det er en strålende tv. eneste jeg kan trekke den på er sortnivået/kontrasten egentlig.. og det er jo en svakhet på de fleste lcd tv'er.

 

32" skal ha hakket bedre bildet faktisk. utifra det jeg har lest.. litt bedre farger eller no.

 

du har ikke vurdert noen av de nyeste samsung modellene?

6118466[/snapback]

 

ok, ja det er det jeg tenker litt på, om kansje sortnivået er bedre på panasonic tven... Men Dell er jo billigere og sånn jeg ser det litt tryggere å handle fra...

 

Når det gjelder de nye samsung modellen, hvordan er sort nivået på dem i forhold til andre tver? og prisen?

Evt noen som vet om noen tester? Og hva er forskjellen mellom de nye og de gamle?

 

Her er en LE modell (32") LINK, er den bedre enn R7? Og hvordan er rangeringen til samsun? er det m, R, E. (der m er dårligst, R er middels og E er best?

 

takk for gode svar...

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Da har tiden kommet for å oppdatere fra viewpia tven jeg kjøpte for ikke lenge siden. Ja så lenge holdt jeg ut  :yes:  Etter å ha hatt viewpiaen er jeg på desperat jakt etter sort farge og har da falt ned på enten Panasonic TX-32LX500F eller Dell W3202MC 32.

6117116[/snapback]

 

Jeg har 37" utgaven til dell og må ærlig innrømme at det er en strålende tv. eneste jeg kan trekke den på er sortnivået/kontrasten egentlig.. og det er jo en svakhet på de fleste lcd tv'er.

 

32" skal ha hakket bedre bildet faktisk. utifra det jeg har lest.. litt bedre farger eller no.

 

du har ikke vurdert noen av de nyeste samsung modellene?

6118466[/snapback]

 

ok, ja det er det jeg tenker litt på, om kansje sortnivået er bedre på panasonic tven... Men Dell er jo billigere og sånn jeg ser det litt tryggere å handle fra...

 

Når det gjelder de nye samsung modellen, hvordan er sort nivået på dem i forhold til andre tver? og prisen?

Evt noen som vet om noen tester? Og hva er forskjellen mellom de nye og de gamle?

 

Her er en LE modell (32")

 

De heter alle LE ett eller annet..

 

LINK, er den bedre enn R7? Og hvordan er rangeringen til samsun? er det m, R, E. (der m er dårligst, R er middels og E er best?

 

takk for gode svar...

6118952[/snapback]

 

Noen E serie har jeg ikke hørt om. De heter Samsung LE xx T/R/M 41/51/61 og når 70 serien. T er den billigste modellen og har dårligere paneler og spinklere utstyrt. R er mellom serien, og M serien er den dyreste og beste hittill. Men f.eks M51 og M61 er det også en forskjell på - positivt i M61's favør. Sitter selv på en Samsung LE 40M61 som kosta 25.000 (da med litt rabatt i november). De nye R7 TV'ene kjenner jeg ikke så godt ennå, hverken fra tester eller eget øyensyn.

 

Foreslår at dere tar en titt på Samsung Norges Produktsider og ser på spesifikasjonene. Da blir det klarere. Da ser dere at hvilke modeller som har lavere kontrast enn andre, dårligere innsynsvinkel og mindre farger osv... T serien er videre nedstrippet også.

 

Samsung LCD får meget godt i alle tester jeg har sett og går ofte ut som testvinnere. Bra bilde, god kontrast og sortnivå (for LCD). Samsung LE 40M61 ble forøvrig kåret av Europas bransje organ EISA som årets LCD tv for 2005 og 2006.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
ReSSa: Hvorfor selger du den? Jeg har Viewpia selv, og er fornøyd med den. Har ikke noen andre skjermer å sammenligne med, men er det så stor forskjell?

6120457[/snapback]

 

Hei... jeg selger den grunnet at jeg ikke helt liker bildet og sort nivået. + hvis jeg selger den nå taper jeg ikke all verden da jeg kan selge den dyrere enn jeg f.eks kan til høsten. Det betyr da igjen at jeg får en fin oppgradering uten å bruke allverden på det, noe jeg antakeligvis må om en liten stund.

 

Men jeg ser litt rundt, og hvis jeg ikke finner en tv som tilfredstiller mine krav om sort nivå er det mulig jeg kjøper en helt vanlig crt.

Lenke til kommentar
Det jeg og tenkte.. Men, en side der de tester LCD tv'er? Gjerne norsk. Dinside.no er HÅPLØS

6124758[/snapback]

 

Dinside er uoversiktlig og de har ikke testet så mye der, enig at det ikke er helt bra. Du kan evt sjekke Forbruker.no. de har noen tester men er heller ikke de beste akkuratt...

Lenke til kommentar

Har funnet TV'en jeg går for. Er en gammel modell, men den har de rette specsene, og har en overkommelig pris.

 

Samsung LE32R41BX

 

Utganger:

1x HDMI

1x RF

2x Scart

1x Komponent (Y/Pb/Pr)

1x Video inn

1x S-video inn

1x PC inn (D-Sub)

1x PC Audio inn

1x Audio ut

1x Hodetelefoner ut

 

Bilde:

Bildestørrelse - 32"

Oppløsning - 1366x768

Bildeformat - 16:9

Lysstyrke, cd/m2 - 500

Dynamisk kontrast - 3000:1

Betraktningsvinkel - 170/170

 

Funksjoner:

DNIe bildeforbedring - ja

My Color Control - 3 farger

(MCC)

Brightness Sensor - ja

Bilde-i-bilde - 1 tuner

Tekst-TV, sider - 1000 siders minne

 

Står ingenting om responstid. Men jeg ringte til samsung, og kundeservice der sa at det var 8ms. Så jeg må jo kunne stole på dem. Jeg kjøper denne TV'en. 9995,-

le_32r41b_nor.pdf

Lenke til kommentar

Tviler sterk på at den TVen du nevner DbD, har 8ms responstid selv om Samsung sier det på kundesupporten. De på¨supporten vet ikke engang selv! Jeg mener at Samsung hadde ikke 8ms før M-serien av TVer. Den eldre R-serien har definitivt ikke 8ms!

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...