Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !

Anbefalte innlegg

BLir ikke 23" veldig lite? Føler at det blir litt å kaste bort pengene for man bør jo ha noe større når man skal se tv-programmer og div , eller hva syns dere?

5074485[/snapback]

hvis du hadde lest mine tidligere innlegg, så hadde du sett at jeg bor på hybel og derfor blir sittende ganske nærme tven, derfor størrelsen. man bør selvsagt ha større hvis man ska bruke den i en vanlig stue hvor man sitter lengre unna. det var selvsagt også litt pga at jeg ikke har råd til større.

har nå en 20" vanlig tv på rommet mitt hjemme og syns det er akkurat passe, så blir nok storfornøyd med en 23" LCD som tilsvarer ca 24-25" i vanlig tv størrelse.

Syns det er rart med dette HD-TV greiene (var inne å kikka på www.elkjop.no), noen tv'er støtter bare 1024*1024, eller så støtter de 1280*768, eller 1366*720 eller hva det nå var?

Selv om oppløsninga varierer, så er alle HD-TV Ready..

Hvorfor er det sånn?

Vurderte å kjøpe denne TV'en da.. Selv om den bare har 1024*1024, så er den som sagt HD-TV Ready... Tror du den vil klare å få Xbox360'en/PS3'en til å kjøre den oppløsninga den skal?

vel, X360's HD oppløsning er ihvertfall 720p som er 1280x720. så jeg ville valgt en tv som har den oppløsningen eller bedre hvertfall. det er og sannsynligvis den standarden som vil bli brukt når hdtv kommer for fullt. den du nevnte vil jo sikkert ha veldig godt bilde for det, har sett på den hos expert, men den vil ikke kunne vise den i ordentlig 720p siden den ikke har bra nok horisontal oppløsning. (eller blir det vertikal? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns det er rart med dette HD-TV greiene (var inne å kikka på www.elkjop.no), noen tv'er støtter bare 1024*1024, eller så støtter de 1280*768, eller 1366*720 eller hva det nå var?

Hvorfor er det sånn?

Vurderte å kjøpe denne TV'en da.. Selv om den bare har 1024*1024, så er den som sagt HD-TV Ready... Tror du den vil klare å få Xbox360'en/PS3'en til å kjøre den oppløsninga den skal?

5074529[/snapback]

Hei, så langt jeg kan se har ikke den TV'n du ser på hverken DVI elle HDMI inngang. Med tanke på framtida og muligheten for digital overføring og kopibeskyttetmatriale, så er jo ikke det helt bra. I det jeg har lest om den så er den ikke fullt HD Ready. Sjekk denne linken f.eks . Spesifikasjoner Hitatachi 42PMA500

Der står det at oppløsning og komponent inngangene er i henhold til HDTV standard, men leser du lenger ned så den oppført som ikke HD-Ready. Er litt usikker på dette...

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Hvorfor er det sånn?

5074529[/snapback]

Hei, så langt jeg kan se har ikke den TV'n du ser på hverken DVI elle HDMI inngang. Med tanke på framtida og muligheten for digital overføring og kopibeskyttetmatriale, så er jo ikke det helt bra. I det jeg har lest om den så er den ikke fullt HD Ready. Sjekk denne linken f.eks . Spesifikasjoner Hitatachi 42PMA500

Der står det at oppløsning og komponent inngangene er i henhold til HDTV standard, men leser du lenger ned så den oppført som ikke HD-Ready. Er litt usikker på dette...

Dr.Peedee

5074839[/snapback]

Nei, ikke kjøp den ! Den kjører 720 i komponent !! Den har ikke HDMI inngang med HDCP (High Definition Copy Protection) som nesten allt HDMI ustyr krever i dag.

Det finnes et hav av tver der ute og prisene er veldig lave. Ekspertene sier at prisfallet ikke vill synke noe særlig mere nå så hvis du skal kjøpe hd ready tv, gjør det nå !!

Et tips er å se i Dinside.no sine tester, hvor de tester i alle klasser. Bruk forum avforum.no hjemmekino,no og til det budsjettet du har så får du nok en bra skjerm.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
mente vel sistnevnte ja. noen som vet?

5076306[/snapback]

2mass, den har ikke DVI/HDMI inngang. Og da har den ikke støtte for HDCP heller da det er for digital tilkobling.

Her er et bilde fra inngangene på LE23R41B og LE23R51, er tatt fra manualen som er den samme for begge. post-62166-1130602067_thumb.jpg

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
har samsungen jeg har tenkt å kjøpe hdmi \ hdcp?

5075264[/snapback]

Hva er HDCP? :blush:

5076483[/snapback]

High-bandwidth Digital-Ccontent Protection. Det er enten på Komponent inngangen, HDMI inngangen eller begge (tror jeg), på en HDready TV, og det sikrer integriteten av det som blir overført

Lenke til kommentar

5075264[/snapback]

5076483[/snapback]

HDCP er et digitalt kopibeskyttelse system. For å være HD ready som må TV'n støtte dette via DVI eller HDMI porten. HDCP står for High-Bandwidth Digital Content Protection system. Når HDTV en gang kommer ordentlig på lufta så blir vel matrialet sendt på den måten slik at vi ikke kan ta perfekte digitale kopier av det.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

5075264[/snapback]

5076483[/snapback]

High-bandwidth Digital-Ccontent Protection. Det er enten på Komponent inngangen, HDMI inngangen eller begge (tror jeg), på en HDready TV, og det sikrer integriteten av det som blir overført

5076504[/snapback]

HDCP er for digitaloverføring, og komponentporten er analog, så du får ikke støtte for HDCP via komponentinngangen slik jeg forstår det.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

5075264[/snapback]

5076483[/snapback]

Når HDTV en gang kommer ordentlig på lufta så blir vel matrialet sendt på den måten slik at vi ikke kan ta perfekte digitale kopier av det.

Dr.Peedee

5076519[/snapback]

Utifra hva jeg har lest er det ikke dette det er laget for. Det er for å bevare integriteten på signalet når det blir overført, ikke å hindre kopiering eller opptak av digitalt materialle.

Lenke til kommentar

5075264[/snapback]

5076483[/snapback]

5076504[/snapback]

HDCP er for digitaloverføring, og komponentporten er analog, så du får ikke støtte for HDCP via komponentinngangen slik jeg forstår det.

Dr.Peedee

5076522[/snapback]

Ja det stemmer....leste det nå. Trodde DVI og komponent var det samme. men det er bare sånn at det finnes DVI Komponent kabler. My bad.

Lenke til kommentar

5075264[/snapback]

5076483[/snapback]

Når HDTV en gang kommer ordentlig på lufta så blir vel matrialet sendt på den måten slik at vi ikke kan ta perfekte digitale kopier av det.

Dr.Peedee

5076519[/snapback]

Utifra hva jeg har lest er det ikke dette det er laget for. Det er for å bevare integriteten på signalet når det blir overført, ikke å hindre kopiering eller opptak av digitalt materialle.

5076529[/snapback]

Nja,,,, ikke enig her er noe rett fra kilden:

HDCP_spesifikasjon.doc

Står der er at det for å beskytte High Bandwidth audivisual content fra å bli kopiert.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

5075264[/snapback]

5076483[/snapback]

Dr.Peedee

5076519[/snapback]

5076529[/snapback]

Nja,,,, ikke enig her er noe rett fra kilden:

HDCP_spesifikasjon.doc

Står der er at det for å beskytte High Bandwidth audivisual content fra å bli kopiert.

Dr.Peedee

5076592[/snapback]

Jeg leste det her:

http://www.webopedia.com/TERM/H/HDCP.html

"HDCP is not designed to prevent copying or recording of digital content but to protect the integrity of content as it is being transmitted."

Lenke til kommentar

Jeg leste det her:

http://www.webopedia.com/TERM/H/HDCP.html

"HDCP is not designed to prevent copying or recording of digital content but to protect the integrity of content as it is being transmitted."

5076687[/snapback]

På den siden du viser til er det jo en link nederst til Digital Content Protection, LLC, altså de som lisensierer teknologien. Og det er på den siden jeg hentet mitt klipp fra. Du kan laste ned beskrivelsen for HDCP på deres side HER .

Men men. Åkke som. Ikke all verdens viktig for meg hva det er for uansett. Men HDCP via DVI eller HDMI er visst et krav for å kunne kalle en TV for HD-ready.

Jeg har begynt å snuse på TV'n som 2mass har bestemt seg for, men i en større utgave, 32 eller 40 tommer. Det kommer en ny utgave nå med bedre panel m bl.a. større kontrast. Sikle. Men det blir dyrt... Uff og uff.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hvor mye koster en lik samsung mod i 32" f.eks?

Er det noen norske tester av denne tv'en? Noen andre som har lest tester på den i det hele tatt om det er en bra tv som man kan ha i mange år?

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...