Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, etter å ha lest litt på tråden her har jeg bestemt meg for å prøve ut Toshiba spilleren grunnet at den ser utrolig bra ut... Det eneste jeg lurer på er hva som skjer når man oppskalerer til 720p og 1080i. Har en tv som støtter nettopp dette, men lurer på hvilken effekt det har... takker for svar

Lenke til kommentar
Hmm, etter å ha lest litt på tråden her har jeg bestemt meg for å prøve ut Toshiba spilleren grunnet at den ser utrolig bra ut... Det eneste jeg lurer på er hva som skjer når man oppskalerer til 720p og 1080i. Har en tv som støtter nettopp dette, men lurer på hvilken effekt det har... takker for svar

5938862[/snapback]

 

Den interpolerer bilde, legger til punkter imellom de andre punktene. Kan sammenlignes med antialiasing i dataspill. Har ikke sett så nøye etter men kan ikke se veldig stor forskjell mellom 576p og 720p, største forskjellen ligger vel i at 720p er nærmere den native oppløsningen til tven. Bra ser det ut uansett!

Lenke til kommentar
Den interpolerer bilde, legger til punkter imellom de andre punktene. Kan sammenlignes med antialiasing i dataspill. Har ikke sett så nøye etter men kan ikke se veldig stor forskjell mellom 576p og 720p, største forskjellen ligger vel i at 720p er nærmere den native oppløsningen til tven.  Bra ser det ut uansett!

5939083[/snapback]

 

hm.. tv'n gjør vel denne jobben uansett når den viser bildet i fullskjerm? er poenget at dvd spilleren gjør denne jobben bedre enn tv'n? varierer vel selvsagt fra dvd-spiller til dvd-spiller men..

Lenke til kommentar
Den interpolerer bilde, legger til punkter imellom de andre punktene. Kan sammenlignes med antialiasing i dataspill. Har ikke sett så nøye etter men kan ikke se veldig stor forskjell mellom 576p og 720p, største forskjellen ligger vel i at 720p er nærmere den native oppløsningen til tven.  Bra ser det ut uansett!

5939083[/snapback]

 

hm.. tv'n gjør vel denne jobben uansett når den viser bildet i fullskjerm? er poenget at dvd spilleren gjør denne jobben bedre enn tv'n? varierer vel selvsagt fra dvd-spiller til dvd-spiller men..

5939153[/snapback]

 

Fra cnet reviewen:

 

This player will act as a stopgap until high definition arrives by upsampling your standard PAL 576-line DVDs to 720p and 1080i. Most current LCDs feature a 1,360x768-pixel resolution -- 768 lines, in other words, so by having a player upscale the video to fit, it will hopefully have fewer visual artefacts when it's displayed. True, many TVs already feature technology to help fill in the gaps automatically, but a player that processes the video before it's transmitted certainly can't do any harm.

 

Så akkurat oppskaleringsbiten er nok ikke det viktigste med HDMI. Selv om det sikkert kommer an på tven også. Hovedgrunnen til at jeg valgte en HDMIspiller er at jeg bruker 360 til komponentinngangen, Gamecube/SNES på rgb, og vanlig scart er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Den interpolerer bilde, legger til punkter imellom de andre punktene. Kan sammenlignes med antialiasing i dataspill. Har ikke sett så nøye etter men kan ikke se veldig stor forskjell mellom 576p og 720p, største forskjellen ligger vel i at 720p er nærmere den native oppløsningen til tven.  Bra ser det ut uansett!

5939083[/snapback]

 

hm.. tv'n gjør vel denne jobben uansett når den viser bildet i fullskjerm? er poenget at dvd spilleren gjør denne jobben bedre enn tv'n? varierer vel selvsagt fra dvd-spiller til dvd-spiller men..

5939153[/snapback]

 

Fra cnet reviewen:

 

This player will act as a stopgap until high definition arrives by upsampling your standard PAL 576-line DVDs to 720p and 1080i. Most current LCDs feature a 1,360x768-pixel resolution -- 768 lines, in other words, so by having a player upscale the video to fit, it will hopefully have fewer visual artefacts when it's displayed. True, many TVs already feature technology to help fill in the gaps automatically, but a player that processes the video before it's transmitted certainly can't do any harm.

 

Så akkurat oppskaleringsbiten er nok ikke det viktigste med HDMI. Selv om det sikkert kommer an på tven også. Hovedgrunnen til at jeg valgte en HDMIspiller er at jeg bruker 360 til komponentinngangen, Gamecube/SNES på rgb, og vanlig scart er ikke et alternativ.

5939228[/snapback]

 

Ok, men da forstår jeg litt mer! Skal kjøpe meg spilleren på elkjøp i morgen da jeg har returrett...

 

takker for svar...

Lenke til kommentar

hvor mye koster en HDMI kabel? Er det mye......?

 

Skal forestten ut i morra og bestille meg kansje til og med kjøpe meg Samsung LE-26R72B med Samsung DVD-HD 950 :love:

 

Eller en annen billig bra DVD spiller hehe.

 

Takker for alle innspill her, men et siste spørsmål. Overhørte en kar som jobber i en spaceworld butikk som sa at hvis du ser på tv i 4:3 på en HD tv så er det mulig de svarte kantene brenner seg inn i bildet... Kan noen bekrefte eller avbekrefte dette... Som sakt, jeg ser å på tv ikke bare spiller eller ser film..

 

Ønsk meg lykke til med kjøpet! legger ut bildet hvis det blir noe i morra ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en sony KDF-E50A11E.

På denne skal jeg koble på en Xbox 360 og en dvd med komponent.

 

Har en HDMI inn, 1 VGA; 1 komponent. +scart og kompositt.

 

Jeg tenkte å ha Xboxen på komponent(ettersom jeg har den kabelen fra før, og det skal visst være best.) og låne en kabel av kameraten min. Komponent til VGA.

 

På tvn min så er visst vga forbeholdt pc, så det fungerte ikke å ha dvdn der da. (ingen sync eller noe sånt.)

 

Jeg har også en forsterker(yamaha rxv440) med to komponent inn og en ut.

 

Hva vil være beste løsningen for meg for å få best bilde på begge?

 

Han jeg kjøpte forsterkeren av er litt usikker på om forsterkeren gir ut komponent i HD, og han tror jeg vil miste en del bildekvalitet på å bruke den til å swichte..

 

Blir jeg nødt til å velge dvd med HDMI?

 

Håper på rask svar ettersom skal ut og handle etterpå..

Lenke til kommentar

Tror det enkleste og beste blir å kjøpe en DVDspiller med HDMI. Det er ikke så dyrt, og da blir det lettere å svitsje fra HDMI til Komponent hver gang du skal det. Hvis ikke du bare vil bruke 360'n til DVDspiller? Har en HDTV og 360, men ville teste forskjellen mellom den og en Denon 1920 med HDMI. Det var ingen merkbar forskjell i det hele tatt. Der sparte jeg de 3000 kronene.

Lenke til kommentar
Tror det enkleste og beste blir å kjøpe en DVDspiller med HDMI. Det er ikke så dyrt, og da blir det lettere å svitsje fra HDMI til Komponent hver gang du skal det. Hvis ikke du bare vil bruke 360'n til DVDspiller? Har en HDTV og 360, men ville teste forskjellen mellom den og en Denon 1920 med HDMI. Det var ingen merkbar forskjell i det hele tatt. Der sparte jeg de 3000 kronene.

5965827[/snapback]

 

Jeg merker bra forskjell på Denon 1920 og Xbox360 DVD spilleren på min TV. Så mulig det varierer med hva slags TV du har og hvor stort bildet er bl.a. 3000 kroner vel brukt hos meg :)

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Signerer Dr Peedee sitt innlegg. Det er som natt og dag mellom 360'en og dvd-spilleren min. Syns dvd-spilleren i 360'en rett og slett ikke holder mål. Dog, kan godt hende det bare jeg som er for kresen :)

5967195[/snapback]

 

Trenger ikke være kresen for å si at den er dårlig, den ER virkelig elendig.

Lenke til kommentar

Hva man gidder bruke penger på er forskjellig fra person til person.

 

Men hvis man har invistert i en ålreit HD-TV så blir det i hvert fall for meg en merkelig logikk og ikke ha en DVD spiller som gjør atman får utbytte av dens teknologi og billedkvalitet. I mitt tilfelle hadde jeg kastet bort pengene på TV'n min hvis jeg hadde latt Xbox 360 fore den med DVD bilder. Samsung TV'n min ville i så tilfelle vært et fint og kult (og veldig dyrt) møbel, men ikke særlig morsom å se DVD på. Da kunne jeg like gjerne hatt den gamle 27 tommeren min av ukjent merke. Spart 3000 på en DVD spiller - men kastet bort laangt mere på en TV som står med ubrukt potensiale. Hver sin lyst... :)

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Heia

 

I helga kjøpte jeg meg denne LCD HD-Ready tv'n: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317098

 

Planen var å koble tv'en til pc'en og se filmer / spille derfra, men jeg vil selvfølgelig utnytte tv'ens potensiale til det ytterste. Går det greit å se DVD-rips fra pc'en? Burde jeg kjøpe meg en DVD-spiller? Hvilken interface burde brukes for best bildekvalitet?

VGA, S-VHS, SCART, DVI-HDMI? Er totalt forvirret og trenger tips fra dere ;)

 

Kan nevnes at jeg skal hente denne surround-pakken på posten i morgen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303911 som skal kobles til Audigy2 i pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...