glx-rider Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 hmm.... Jeg så bare på bildet hos dingz.no Mente at dette var komponent, men bare jeg som ikke har satt meg nok inn i det kanskje... Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 på dingz står det xbox 360 test med komponent også. men på komplett : Kontakttype 1 x lydutgang ( RCA phono x 2 ) 2 x SCART ( 21 pin SCART ) 1 x HDMI ( 19-pin HDMI type A ) 1 x VGA-inndata 1 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN ) Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Håper det er komplett som ikke har skrevet opp alle specs da.. Er dette noe jeg bør ringe om for å sjekke, i tilfelle det er en litt annen modell de selger? kjenner litt nerver her... redd for drite meg ut på kjøpet.. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Håper det er komplett som ikke har skrevet opp alle specs da.. Er dette noe jeg bør ringe om for å sjekke, i tilfelle det er en litt annen modell de selger? kjenner litt nerver her... redd for drite meg ut på kjøpet.. 5919757[/snapback] Jeg har tittet litt på Sony's sider. Det står ikke spesifisert komponent inngang på den TV'n der. Den står oppført som HD-klar, men de bruker ikke HD-Ready logoen på produktsiden slik de gjør med andre HD-klare TV'er på deres sider. Så veldig morsomt hvis Sony har innført sitt eget begrep "HD-klar" for å få noen til å tro at det er det samme som at den oppfyller HD-Ready begrepet som er en standard. Men altså, kan jo være tilfeldighet at det ikke står HD-Ready logo på produktsiden, og de kan jo også ha glemt å skrive komponent som en av inngangene på den TV'n. Litt rart da de har skrevet komponent på de andre LCD og plasma tv'ene. Fra sony's produktside: Kontakter 4-pinners (Y/C) inngang JA Miniutgang (hode-/øretelefon) (mm) 3.5 PCMCIA-kortspor ja RCA-lydutgang JA RF-inngang ja Scart 1 RGB Scart 2 RGB Link produktsiden her Legg merke til at HD-ready logoen ikke står der, men gjør på andre TV'er hvor komponent er spesifisert. Ellers, hvis den HAR komponent likevel så bruk komponentkabelen som følger med premiumutgaven av 360. Det finnes en monster kabel der ute, men den er dyr og det spørs om du får så mye mere ut av den. Joytech's kabler kan du styre unna. Dr Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 hmm.... Jeg så bare på bildet hos dingz.no Mente at dette var komponent, men bare jeg som ikke har satt meg nok inn i det kanskje... 5919707[/snapback] Det som du har merket av der på bildet ser helt klart ut som komponentinngang, ja. Legg merke til benevnelsene over inngangene. Dr Peedee Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 OK! Tusen takk for hjelp! Aldri vært noe flink med tver og sånn.. Har dere noen tips til hvor det står mye nyttig, helst litt enkelt forklart? Vet at google er min venn, men den finner også mye rart,, Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 OK! Tusen takk for hjelp! Aldri vært noe flink med tver og sånn..Har dere noen tips til hvor det står mye nyttig, helst litt enkelt forklart? Vet at google er min venn, men den finner også mye rart,, 5919844[/snapback] Jeg gikk inn på sony's internasjonale sider, og kan ikke forstå annet at den TV'n du har bestilt har komponent. Og at det en bra TV ikke minst! Den blir knall. Ellers, gå inn på forumsidene på avforum.no - LINK . Les og lær. Der lærte jeg mye i hvert fall. Dr Peedee Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Takk for svar et skritt nærmere;) Jeg lurte på dette med Xbox 360, når du kobler til HDMI / komponent inngangen vil DVD spilleren på Xbox 360 gi deg HD kvalitet på filmene da? Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Takk for svar et skritt nærmere;) Jeg lurte på dette med Xbox 360, når du kobler til HDMI / komponent inngangen vil DVD spilleren på Xbox 360 gi deg HD kvalitet på filmene da? 5928254[/snapback] Nei desverre. DVD spilleren er ganske dårlig og kan ikke engang sammenliknes med en normal seperat dvd spiller grunnet den dårlig kvaliteten... Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Takk for svar et skritt nærmere;) Jeg lurte på dette med Xbox 360, når du kobler til HDMI / komponent inngangen vil DVD spilleren på Xbox 360 gi deg HD kvalitet på filmene da? 5928254[/snapback] Nei desverre. DVD spilleren er ganske dårlig og kan ikke engang sammenliknes med en normal seperat dvd spiller grunnet den dårlig kvaliteten... 5930803[/snapback] Min gamle DENVER dvdspiller som kostet 400kr på coop mega for 4 år siden er merkbart bedre enn dvdspilleren på xbox 360. Har nå kjøpt en rimelig toshiba som oppskalerer til 720p via HDMI, funker dritbra Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Det var jo ikke bra og høre om spillern til 360`en... Hvilken DVD spiller med HDMI utgang kan dere anbefale i såfall? Liten vits med en fet skjerm hvis du ikke kan utnytte den.. Endret 16. april 2006 av BanAnus Lenke til kommentar
fAight Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Samsungs DVD HD950 evt. 850 har fått mye god kritikk. Bra bilde til en relativ billig penge. HDMI-utgang, ja Forskjellen mellom 950 og 850, er at sistnevnte bl.a. ikke har SACD-funksjon.. http://www.hjemmekino.no/database/dvdinfo.aspx?ID=100 Du kan jo søke litt på www.avforum.no. Der er det noen brukererfaringer... Endret 16. april 2006 av fAight Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 den så faktisk perfekt ut og. takk for tipset, da blir det kansje samsung LCD tv + Samsung DVD spiller hehe. Her går det i samsung ja Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hvis du (som meg) ikke gidder legge mye penger i dvdspiller pga fremtidige formater, bør du vurdere http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...OSHIBA%20SD350E Vanlig pris på den er 1500 men elkjøp kjører 1000 nå. Ikkeno spesielt bra kvalitet på scart og kompoent, heller ikke optisk utgang, men kvaliteten på HDMI er meget tilfredstillende. Er veldig fornøyd ihvertfall. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ja du sier noe der i grunn, tenker mye på det anngående fremtidige formater, så og legge mye penger i en DVD spiller nå blir jo litt dumt.. Men skal vurdere den du viste der. Så helt grei ut ja, å stoler på dine ord at den har bra HDMI bilde ut hehe Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 30 dagers bytterett på elkjøp Husk HDMI kabel, følger ikke med Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Ja du sier noe der i grunn, tenker mye på det anngående fremtidige formater, så og legge mye penger i en DVD spiller nå blir jo litt dumt.. Men skal vurdere den du viste der. Så helt grei ut ja, å stoler på dine ord at den har bra HDMI bilde ut hehe 5932765[/snapback] Jeg har selv kjøpt Denon DVD 1920 til min Samsung LE40M61b. Den koster 2890 på Hifiklubben. Jeg sammenlignet med Samsung 950 eller hva den het her over, men fordelen til Denon var ganske påtagelig. Denonen skalerer opp til 1080i om nødvendig, men jeg har satt min til 720p via HDMI da det er nærmest panelet på TV'n. Denon DVD 1920, noen høydepunkter: Videoformater*: DVD-Video, DVD+-R, DVD+/-RW, DivX, VCD 1.0/2.0, JPEG, Kodak Picture CD, Fujicolor CD Audioformater*: DVD-Audio, SACD, CD, CD-R, CD-RW, MP3, WMA HDMI 1.1-digitalutgang for bilde og lyd Faroudja bildeprosessor (FLI2301) Innbygd scaler (720p/1080i) Progressivt signal output: 480/576p, 720p, 1080i Audio D/A-dekodere: 24-bit/192kHz (Burr-Brown PCM1738) Video D/A-dekodere: 11-bit/216 MHz Video Out: komponent m/Progressive Scan, SCART m/RGB, S-video, kompositt Digital Audio Out: Optisk, Koaksial Analog Audio Out: 5.1 (RCA), R/L (RCA) Pure Direct funksjon PAL/NTSC-kompatibel Komponentutgang med progressive scan (PAL/NTSC) Før du låser deg til Samsungspillerene, ta en titt på denne linken HER om på Hifiklubben. Gå og se den i aksjon på en TV lik din egen helst. Anbefales varmt. Ha i bakhodet at Denon ofte gir svært mye for pengene sammenlignet med andre merker i samme prisklasse når det gjelder lyd og billedkvalitet. Dr Peedee Endret 17. april 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Samsung HD-950 får du til ca 1500 kr hos yaTack.no http://www.yatack.no/product?product_id=22...kooproduktklikk Syns det egentlig er ganske rimelig. Angående den Toshibaen, så har jeg lest flere negative erfaringer enn positive om den. Men nå har jeg ikke testet den selv, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg. Uansett som rulleguru sier, så har du jo 30 dagers fullretur-rett + at den kun koster under tusenlappen. Selv bruker jeg Cambridge DVD79 m/DVI. Skalerer opp til 1080i. Koster ca 1500 kr hos Hifi-klubben. Funker ypperlig. Men kjøpte denne før jeg visste om Samsungen, så idag hadde jeg nok godt for sistnevnte. Lykke til med kjøpet ditt Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ville bare gi min støtte for Denon muligheten. Den er noe du ikke vil angre, og du kommer garantert til å ikke angre på at du ikke kjøpe Samsungen. Men som Dr. DeePee sier. Kunne vært lurt å prøve begge mot hverandre. Håper du finner til et bra valg Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Samsung HD-950 får du til ca 1500 kr hos yaTack.nohttp://www.yatack.no/product?product_id=22...kooproduktklikk Syns det egentlig er ganske rimelig. Angående den Toshibaen, så har jeg lest flere negative erfaringer enn positive om den. Men nå har jeg ikke testet den selv, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg. Uansett som rulleguru sier, så har du jo 30 dagers fullretur-rett + at den kun koster under tusenlappen. Selv bruker jeg Cambridge DVD79 m/DVI. Skalerer opp til 1080i. Koster ca 1500 kr hos Hifi-klubben. Funker ypperlig. Men kjøpte denne før jeg visste om Samsungen, så idag hadde jeg nok godt for sistnevnte. Lykke til med kjøpet ditt 5936323[/snapback] Dette med negative erfaringer stemmer. Men 90% av de går ut på at de har fått en defekt modell (Nærmere bestemt defekt laser). Tror dette gjelder en tidligere produksjon av de, jeg jobber på elkjøp og det har ikke kommet mange i retur, selv om det er solgt ekstremt mange siden vi har den under 1000kr (mange andre steder 1500). Skulle du få en som det er noe feil med blir de byttet på stedet, de blir ikke sendt til reprasjon. Planlegger du ha spilleren lenge ville jeg nok gått for et av de andre valgene, men venter du spent på de nye formatene som kommer holder denne i massevis. Har lest i diverse forum person som ikke klarer skille bildekvaliteten på denne og langt dyrere dvdspillere. http://reviews.cnet.co.uk/dvdpvr/0,39030416,39194050,00.htm eller hva med denne: 5 av 5 stjerner: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/di...p?reviewid=6323 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå