Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper det er komplett som ikke har skrevet opp alle specs da.. Er dette noe jeg bør ringe om for å sjekke, i tilfelle det er en litt annen modell de selger?

 

kjenner litt nerver her... redd for drite meg ut på kjøpet..

5919757[/snapback]

 

Jeg har tittet litt på Sony's sider. Det står ikke spesifisert komponent inngang på den TV'n der. Den står oppført som HD-klar, men de bruker ikke HD-Ready logoen på produktsiden slik de gjør med andre HD-klare TV'er på deres sider. Så veldig morsomt hvis Sony har innført sitt eget begrep "HD-klar" for å få noen til å tro at det er det samme som at den oppfyller HD-Ready begrepet som er en standard. Men altså, kan jo være tilfeldighet at det ikke står HD-Ready logo på produktsiden, og de kan jo også ha glemt å skrive komponent som en av inngangene på den TV'n. Litt rart da de har skrevet komponent på de andre LCD og plasma tv'ene.

 

Fra sony's produktside:

  Kontakter

 

4-pinners (Y/C) inngang

JA

 

Miniutgang (hode-/øretelefon) (mm)

3.5

 

PCMCIA-kortspor

ja

 

RCA-lydutgang

JA

 

RF-inngang

ja

 

Scart 1

RGB

 

Scart 2

RGB

Link produktsiden her

Legg merke til at HD-ready logoen ikke står der, men gjør på andre TV'er hvor komponent er spesifisert.

 

 

Ellers, hvis den HAR komponent likevel så bruk komponentkabelen som følger med premiumutgaven av 360. Det finnes en monster kabel der ute, men den er dyr og det spørs om du får så mye mere ut av den. Joytech's kabler kan du styre unna.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
OK! Tusen takk for hjelp! Aldri vært noe flink med tver og sånn..

Har dere noen tips til hvor det står mye nyttig, helst litt enkelt forklart?

Vet at google er min venn, men den finner også mye rart,,

5919844[/snapback]

 

Jeg gikk inn på sony's internasjonale sider, og kan ikke forstå annet at den TV'n du har bestilt har komponent. Og at det en bra TV ikke minst! Den blir knall.

 

Ellers, gå inn på forumsidene på avforum.no - LINK . Les og lær. Der lærte jeg mye i hvert fall.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Takk for svar ;) et skritt nærmere;) Jeg lurte på dette med Xbox 360, når du kobler til HDMI / komponent inngangen vil DVD spilleren på Xbox 360 gi deg HD kvalitet på filmene da?

5928254[/snapback]

Nei desverre. DVD spilleren er ganske dårlig og kan ikke engang sammenliknes med en normal seperat dvd spiller grunnet den dårlig kvaliteten...

Lenke til kommentar
Takk for svar ;) et skritt nærmere;) Jeg lurte på dette med Xbox 360, når du kobler til HDMI / komponent inngangen vil DVD spilleren på Xbox 360 gi deg HD kvalitet på filmene da?

5928254[/snapback]

Nei desverre. DVD spilleren er ganske dårlig og kan ikke engang sammenliknes med en normal seperat dvd spiller grunnet den dårlig kvaliteten...

5930803[/snapback]

 

Min gamle DENVER dvdspiller som kostet 400kr på coop mega for 4 år siden er merkbart bedre enn dvdspilleren på xbox 360.

 

Har nå kjøpt en rimelig toshiba som oppskalerer til 720p via HDMI, funker dritbra :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du (som meg) ikke gidder legge mye penger i dvdspiller pga fremtidige formater, bør du vurdere http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...OSHIBA%20SD350E

 

Vanlig pris på den er 1500 men elkjøp kjører 1000 nå.

 

Ikkeno spesielt bra kvalitet på scart og kompoent, heller ikke optisk utgang, men kvaliteten på HDMI er meget tilfredstillende. Er veldig fornøyd ihvertfall.

Lenke til kommentar
Ja du sier noe der i grunn, tenker mye på det anngående fremtidige formater, så og legge mye penger i en DVD spiller nå blir jo litt dumt.. Men skal vurdere den du viste der. Så helt grei ut ja, å stoler på dine ord at den har bra HDMI bilde ut ;) hehe

5932765[/snapback]

 

Jeg har selv kjøpt Denon DVD 1920 til min Samsung LE40M61b. Den koster 2890 på Hifiklubben. Jeg sammenlignet med Samsung 950 eller hva den het her over, men fordelen til Denon var ganske påtagelig. Denonen skalerer opp til 1080i om nødvendig, men jeg har satt min til 720p via HDMI da det er nærmest panelet på TV'n.

 

Denon DVD 1920, noen høydepunkter:

Videoformater*: DVD-Video, DVD+-R, DVD+/-RW, DivX, VCD 1.0/2.0, JPEG, Kodak Picture CD, Fujicolor CD

Audioformater*: DVD-Audio, SACD, CD, CD-R, CD-RW, MP3, WMA

HDMI 1.1-digitalutgang for bilde og lyd

Faroudja bildeprosessor (FLI2301)

Innbygd scaler (720p/1080i)

Progressivt signal output: 480/576p, 720p, 1080i

Audio D/A-dekodere: 24-bit/192kHz (Burr-Brown PCM1738)

Video D/A-dekodere: 11-bit/216 MHz

Video Out: komponent m/Progressive Scan, SCART m/RGB, S-video, kompositt

Digital Audio Out: Optisk, Koaksial

Analog Audio Out: 5.1 (RCA), R/L (RCA)

Pure Direct funksjon

PAL/NTSC-kompatibel

Komponentutgang med progressive scan (PAL/NTSC)

 

Før du låser deg til Samsungspillerene, ta en titt på denne linken HER om på Hifiklubben. Gå og se den i aksjon på en TV lik din egen helst. Anbefales varmt. Ha i bakhodet at Denon ofte gir svært mye for pengene sammenlignet med andre merker i samme prisklasse når det gjelder lyd og billedkvalitet.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Samsung HD-950 får du til ca 1500 kr hos yaTack.no

http://www.yatack.no/product?product_id=22...kooproduktklikk

 

Syns det egentlig er ganske rimelig. Angående den Toshibaen, så har jeg lest flere negative erfaringer enn positive om den. Men nå har jeg ikke testet den selv, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg. Uansett som rulleguru sier, så har du jo 30 dagers fullretur-rett + at den kun koster under tusenlappen.

 

Selv bruker jeg Cambridge DVD79 m/DVI. Skalerer opp til 1080i. Koster ca 1500 kr hos Hifi-klubben. Funker ypperlig. Men kjøpte denne før jeg visste om Samsungen, så idag hadde jeg nok godt for sistnevnte.

 

Lykke til med kjøpet ditt :)

Lenke til kommentar
Samsung HD-950 får du til ca 1500 kr hos yaTack.no

http://www.yatack.no/product?product_id=22...kooproduktklikk

 

Syns det egentlig er ganske rimelig. Angående den Toshibaen, så har jeg lest flere negative erfaringer enn positive om den. Men nå har jeg ikke testet den selv, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg. Uansett som rulleguru sier, så har du jo 30 dagers fullretur-rett + at den kun koster under tusenlappen.

 

Selv bruker jeg Cambridge DVD79 m/DVI. Skalerer opp til 1080i. Koster ca 1500 kr hos Hifi-klubben. Funker ypperlig. Men kjøpte denne før jeg visste om Samsungen, så idag hadde jeg nok godt for sistnevnte.

 

Lykke til med kjøpet ditt :)

5936323[/snapback]

 

Dette med negative erfaringer stemmer. Men 90% av de går ut på at de har fått en defekt modell (Nærmere bestemt defekt laser). Tror dette gjelder en tidligere produksjon av de, jeg jobber på elkjøp og det har ikke kommet mange i retur, selv om det er solgt ekstremt mange siden vi har den under 1000kr (mange andre steder 1500).

 

Skulle du få en som det er noe feil med blir de byttet på stedet, de blir ikke sendt til reprasjon.

 

Planlegger du ha spilleren lenge ville jeg nok gått for et av de andre valgene, men venter du spent på de nye formatene som kommer holder denne i massevis. Har lest i diverse forum person som ikke klarer skille bildekvaliteten på denne og langt dyrere dvdspillere.

 

http://reviews.cnet.co.uk/dvdpvr/0,39030416,39194050,00.htm

 

eller hva med denne: 5 av 5 stjerner:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/di...p?reviewid=6323

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...