Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå motatt Komponent kabelen, og jeg må si at jeg ble utrolig overasket når jeg startet opp 360'en etter å ha plugget den inn :dribble:

Det at VGA kabelen gjør bildet blast på LCD stemmer tydeligvis helt... i alle fall på den TV'en jeg har. En SAMSUNG LE-27T51B

 

Bildet virker skarpere og mer intenst enn før... samtidig er fargene en god del mer kraftigere. Før var de som tidligere beskrevet litt "utvasket".

 

Så dersom noen sitter med en VGA kabel, og har en LCD TV de syntest gir litt svake farger med 360, kan jeg garantere at det rettes opp med komponent kabelen :)

 

Dersom noen er intressert kan jeg vel få tatt noen bilder, der jeg sammenligner kablene

 

Edit: Skal ikke glemme å nevne at HALO og alle de andre Xbox spillene som ikke fungerte med VGA kabelen, virker som en drøm nå!

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Har nå tatt et par bilder som sammenligner VGA og Komponent på en LCD HD-TV.

Dere ser fort at fargene er mye mørkere og sterkere med Komponent, enn det blir med VGA.

Jeg kan love dere at kameraet ikke er det helt store, og at det er enda mer forskjell i virkeligheten :)

 

Komponent: 8ef3ce3f47be917ec6a7ee9cda6cf998.th.jpg

 

Komponent: 6628c67ac5c5877f1f20371d7c261961.th.jpg

 

Komponent: 17fdb2d188d8e87ea0dfd25f0de6d483.th.jpg

 

 

VGA: 60d0af3fde2755d6f3143cedbf6c47c0.th.jpg

 

VGA: 10da3b67313ab4a550db0b9b4d0d4aeb.th.jpg

 

VGA: 44bacac4e4a6018016262bc3b115bd8d.th.jpg

 

 

Så får jeg vel slenge meg på og vise frem 360 opsettet mitt... det er veldig midlertidig, ettersom jeg ikke tar det med hjem før til sommerferien.

Det er altså en 27" HD-TV fra Samsung

 

Dette er hva jeg stirrer på hver eneste dag :thumbup: :

4fc91c042077e1415f85392048d17209.th.jpg

 

Legg merke til en liten røver bak TV'en: 166f0cdbf3c848d4d7093040b584d2f4.th.jpg

Lenke til kommentar
Det var en jævlig forskjell det der!! Menne, blir det ikkje litt varmt for den lille søte boksen baki der? :hmm:

5594841[/snapback]

 

Hehe, 360'en har en veldig stor luftvei mellom TV'en og veggen :)

Så den lider absolutt ingen nød... har spilt i flere timer i strekk uten antydning til noe lureri. Den er også veldig kald på plastikken, men varmluften pøser ut.

 

Magnus: Det er Dead or Alive 4, et av de absolutt beste 360 spillene grafikkmessig.

Ta og sjekk noen screenshots på gamespot eller noe... kameraet mitt er nok litt utdatert :yes:

Lenke til kommentar
Har nå tatt et par bilder som sammenligner VGA og Komponent på en LCD HD-TV.

 

Det blir feil å omtale dette som en generell sannhet for lcd-tver. VGA er i teorien _litt_ bedre enn komponent så det er nok bare VGA inngangen på lcd-tven din som er crap.

5595532[/snapback]

 

Jeg har tilgode å høre noen som omtaler kvaliteten på Xbox 360s VGA output som bra.

Samtlige kommentarer jeg har lest, går på det samme, dårlig fargedybde og for mye lys.

 

Dette har jeg også sett på min 40" Thomson (plasma) og på en bekjents 50" Samsung (LCD).

 

Jeg sier meg defor enig i at det er feil å omtale dette som en generell sannhet når det kommer til LCD TVer. Det er en sannhet om kvaliteten på VGA signalet 360en genererer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Det var en jævlig forskjell det der!! Menne, blir det ikkje litt varmt for den lille søte boksen baki der? :hmm:

5594841[/snapback]

 

 

de nye 360 har ikke problemer med varme... har spilt i ca 2 timer i sterkk.. ,maskina var like kald og fin... det samme var power blokka

Lenke til kommentar
Har nå tatt et par bilder som sammenligner VGA og Komponent på en LCD HD-TV.

 

Det blir feil å omtale dette som en generell sannhet for lcd-tver. VGA er i teorien _litt_ bedre enn komponent så det er nok bare VGA inngangen på lcd-tven din som er crap.

5595532[/snapback]

 

Jeg har tilgode å høre noen som omtaler kvaliteten på Xbox 360s VGA output som bra.

Samtlige kommentarer jeg har lest, går på det samme, dårlig fargedybde og for mye lys.

 

Dette har jeg også sett på min 40" Thomson (plasma) og på en bekjents 50" Samsung (LCD).

 

Jeg sier meg defor enig i at det er feil å omtale dette som en generell sannhet når det kommer til LCD TVer. Det er en sannhet om kvaliteten på VGA signalet 360en genererer.

5595571[/snapback]

 

Jepp, jeg har også lest akkurat det samme jeg har opplevd selv om disse kablene.

Så om det ikke er en Generel Sannhet for absolutt alle LCD TV'er, så er det i alle fall

en sannhet for mesteparten virker det som.

Men nå kan i alle fall alle med Samung LE- T51B serien se at Komponent er best for deres TV'er. Også alle de som sliter med "utvasket" bilde

Lenke til kommentar
Det var en jævlig forskjell det der!! Menne, blir det ikkje litt varmt for den lille søte boksen baki der? :hmm:

5594841[/snapback]

 

 

de nye 360 har ikke problemer med varme... har spilt i ca 2 timer i sterkk.. ,maskina var like kald og fin... det samme var power blokka

5595649[/snapback]

 

Ja det samme er min,men tenkte på siden monitoren muligens avga litt varme og så såg det litt trangt ut der :)

Lenke til kommentar
Det var en jævlig forskjell det der!! Menne, blir det ikkje litt varmt for den lille søte boksen baki der? :hmm:

5594841[/snapback]

 

 

de nye 360 har ikke problemer med varme... har spilt i ca 2 timer i sterkk.. ,maskina var like kald og fin... det samme var power blokka

5595649[/snapback]

 

Ja det samme er min,men tenkte på siden monitoren muligens avga litt varme og så såg det litt trangt ut der :)

5595701[/snapback]

 

Det var akkurat det jeg var redd for... så jeg sjekket hvor varmt det var baki der hvert femte minutt en stund, men merket at det gikk overaskende bra :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noen som vet om butikker i Oslo-området som har Samsung LE-40M61B inne?

5730618[/snapback]

 

Har hatt denne TV'n selv siden sist høst. Er veldig fornøyd, både som TV, til DVD, PC og ikke minst Xbox360.

 

Jeg kjøpte min på Eurnics på Lambertseter. Den gangen var det bare nesten de som hadde den inne, men de hadde likevel satt opp den billigste prisen av alle de som annonserte den. Hvordan de er prismessig pr i dag veit jeg ikke. Men jeg fikk god service der hvert fall.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Ser at Expert at slik super salg på rekke Samsung modeller.

5731079[/snapback]

 

Expert i all sin viten... Jeg spurte etter denne TV'n hos Expert i fjor høst, bl.a. fordi den hadde vunnet EISA awards for beste LCD TV 2005 og 2006. Samt vanvittig bra omtaler europa rundt om. Da svarte Expertselgeren at Samsung ikke lagde bra LCD TV'er og de heller anbefalte den modeller "der borte". En plasma av noe annet slag. "Jammen... jeg ønsker LCD, kommer dere til å ta den inn senere da?" spurte jeg omtrent. "Nei, den var så dårlig. Kjøp den borte der i stedet. Den er bedre", var svaret. Så... Merkelig nå at de kan selge en "så dårlig" TV som Samsung LE40M61 alikevel :)

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Expert i all sin viten... Jeg spurte etter denne TV'n hos Expert i fjor høst, bl.a. fordi den hadde vunnet EISA awards for beste LCD TV 2005 og 2006. Samt vanvittig bra omtaler europa rundt om. Da svarte Expertselgeren at Samsung ikke lagde bra LCD TV'er og de heller anbefalte den modeller "der borte". En plasma av noe annet slag. "Jammen... jeg ønsker LCD, kommer dere til å ta den inn senere da?" spurte jeg omtrent. "Nei, den var så dårlig. Kjøp den borte der i stedet. Den er bedre", var svaret. Så... Merkelig nå at de kan selge en "så dårlig" TV som Samsung LE40M61 alikevel  :)

 

Dr Peedee

5731215[/snapback]

 

varierer nok fra butikk til butikk og anstatt til ansatt. Når jeg var innom expert og tittet på tv'er før jul var Samsung lcd-er stort sett det eneste han anbefalte meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...