Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror den beste løsningen blir å velge den oppløsningen som er nærmest oppløsningen på projektoren din.

 

 

Dr.Peedee

5554816[/snapback]

La oss si at at jeg har en prosjektor som takler alle oppløsninger (noe jeg ikke har) :D

Egentlig ute etter om Xboxen viser mer detaljer ved høyere oppløsning enn hdtv eller den simpelthen bare strekker punktene; 1280\720 eller 1336x768?

Lenke til kommentar
Et sted i tråden her (tror jeg) kan du lese om en sine erfaringer, og den var at VGA ga et blassere bilde med dårligere farger. Dette mener jeg også å ha lest fra folk på avsforum.com også. Skal se om jeg finner direkte linker til disse brukererfaringene.

 

Dr.Peedee

5555071[/snapback]

 

ok, nei da holder jeg meg til komponent! :) pc'n okkuperer uansett vga tilkoblingen den dag i dag.

Lenke til kommentar
Et sted i tråden her (tror jeg) kan du lese om en sine erfaringer, og den var at VGA ga et blassere bilde med dårligere farger. Dette mener jeg også å ha lest fra folk på avsforum.com også. Skal se om jeg finner direkte linker til disse brukererfaringene.

 

Dr.Peedee

5555071[/snapback]

 

ok, nei da holder jeg meg til komponent! :) pc'n okkuperer uansett vga tilkoblingen den dag i dag.

5555490[/snapback]

 

Dette varierer sikkert fra TV til TV også, og nå finner jeg ikke tilbake til der jeg leste om det heller. Så ikke skyt meg om du en gang i fremtiden finner ut VGA ville vært veldig bra på din TV da ;)

 

Dr.Peedee

 

EDIT:

Har funnet litt av informasjonen du søker:

Why is the picture from the VGA cable washed out?

 

The VGA output of the Xbox 360 is naturally washed out. The reason has yet to be determined. There's nothing wrong with your Xbox 360, VGA cable, or display, that's just the way it is.

Link:xboxscene faq

 

og:

Det er en diskusjon HER på avsforum.com som du kan følge hvis du er interessert. I den diskusjonen jeg linket til ser det ut til å være uenighet. Noen opplever utvaskede farger, mens andre synes det ser bedre ut osv.... Tror man faktisk bør se det selv før en bestemmer seg. Men inntrykket jeg har er at det komponent til vanlig LCD TV er det som best. Får jeg låne en kabel en gang skal jeg sjekke.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Tror den beste løsningen blir å velge den oppløsningen som er nærmest oppløsningen på projektoren din.

 

 

Dr.Peedee

5554816[/snapback]

La oss si at at jeg har en prosjektor som takler alle oppløsninger (noe jeg ikke har) :D

Egentlig ute etter om Xboxen viser mer detaljer ved høyere oppløsning enn hdtv eller den simpelthen bare strekker punktene; 1280\720 eller 1336x768?

5555462[/snapback]

 

Det spørs jo hva slags oppløsning som kommer fra 360'n din det. Er den satt på 720, og TV'en støtter 720, selv om den har 768 piksler, strekkes bare bildet.

Lenke til kommentar
Tror den beste løsningen blir å velge den oppløsningen som er nærmest oppløsningen på projektoren din.

 

 

Dr.Peedee

5554816[/snapback]

La oss si at at jeg har en prosjektor som takler alle oppløsninger (noe jeg ikke har) :D

Egentlig ute etter om Xboxen viser mer detaljer ved høyere oppløsning enn hdtv eller den simpelthen bare strekker punktene; 1280\720 eller 1336x768?

5555462[/snapback]

 

Det spørs jo hva slags oppløsning som kommer fra 360'n din det. Er den satt på 720, og TV'en støtter 720, selv om den har 768 piksler, strekkes bare bildet.

5555863[/snapback]

Med VGA kabel, kan oppløsningen settes. Jeg kunne ikke sette fingeren på hva som var best på min CRT pcskjerm, men innbilte meg at bildet så best ut når jeg satte standard hdtv-oppløsning i konfigurasjonen.

Naturlig nok vil høyeste oppløsning vise mest detaljer, men det avhenger av om Xbox renderer bildet i satt oppløsning eller om bildet strekkes ut. ;)

Litt tvil rundt akkurat det.

Lenke til kommentar

 

 

Med VGA kabel, kan oppløsningen settes. Jeg kunne ikke sette fingeren på hva som var best på min  CRT pcskjerm, men innbilte meg at bildet så best ut når jeg satte standard hdtv-oppløsning i konfigurasjonen.

Naturlig nok vil høyeste oppløsning vise mest detaljer, men det avhenger av om Xbox renderer bildet i satt oppløsning eller om bildet strekkes ut. ;)

Litt tvil rundt akkurat det.

5556473[/snapback]

 

Alle spill blir rendret i 1280*720

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Ja, da har jeg bestilt en Component kabel...

Kjøpte Core og en VGA kabel, men må nesten prøve om bildet blir bedre med Komponent. :)

Spesielt irriterende er det at både HALO og Ghost Recon 2 ikke støtter VGA kabelen. Kan sikkert lage en sammenligning, dersom ikke noen slår meg til det

Lenke til kommentar

Nice mod, hirthen85n hvis det er din da. :D

 

Tøffli: Hva mener du at du ikke kan spille HALO2 med VGA? Jeg får spilt SP delen av spillet helt fint med X-Box 360 koblet til med VGA til TV`en, men MP delen går ikke an, løsningen her er å koble X-Box 360 til TV`en med en SCART kabel, laste ned updaten og koble tilbake til component/VGA kabel.

 

Jeg synes at bildet ser meget pent ut med VGA fra X-Box 360 til TV`en, og jeg er meget kresen når det gjelder bildekvaliteten. :yes:

Lenke til kommentar

480p = ikke hd med progressiv scan?

 

Dersom jeg bruker scart, har jeg mulighet til å velge progressiv scan av eller på.

 

Dersom jeg bruker komponentkablene, forsvinner denne muligheten i TV-menyen, men den står på "480p" på Xbox-innstillingene.

 

Jeg har en Thomson 32'' 100hz.

 

Betyr 480p som innstilling at den kjører på progressiv scan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...