Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smetter inn et spm. her. eg tenkte eg skulle koble min fremtidige premium til CRT`en min,noen som kan linke til en god vga kabel?

5426677[/snapback]

har du vga inngang på crt tv'n din? synes jeg leste om et par monsterkabler til xbox i lyd&bilde for litt siden.. men disse var ikke så billige akkurat, normal monster-kabel pris.

edit: kanskje crt pc skjerm du mente.. tenkte vanlig bilderørstv jeg.. :wee:

Endret av phax
Lenke til kommentar
Smetter inn et spm. her. eg tenkte eg skulle koble min fremtidige premium til CRT`en min,noen som kan linke til en god vga kabel?

5426677[/snapback]

har du vga inngang på crt tv'n din? synes jeg leste om et par monsterkabler til xbox i lyd&bilde for litt siden.. men disse var ikke så billige akkurat, normal monster-kabel pris.

edit: kanskje crt pc skjerm du mente.. tenkte vanlig bilderørstv jeg.. :wee:

5427013[/snapback]

Vanlig CRT ja,men har slik overgang :) Skulle gjerne hatt en god kabel til fornuftig pris, dvs ikkje slik monster pris :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Component kabelen til Joytech er vist ikke så bra. Var en som postet et bilde her i tråden, det var en sammenligning av MS og Joytech sin componentkabel, MS sin var helt super, mens joytech var litt mer utydelig pga "skygger" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Component kabelen til Joytech er vist ikke så bra. Var en som postet et bilde her i tråden, det var en sammenligning av MS og Joytech sin componentkabel, MS sin var helt super, mens joytech var litt mer utydelig pga "skygger" eller noe sånt.

5428056[/snapback]

da må jeg kanskje gå til anskaffelse av en microsoft en dag jeg finner en dag. men er uansett fornøyd med HDTV og 360......Fight nigh ser jo fantastisk ut. For å ikke snakke om PGR :dribble:

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt en 40M61. Gleder meg som en unge på julaften. :D

Da mangler jeg bare en Xbox 360!

Noen som vet hvor man kan få tak i en Premium i Trondheim?

Hvilken kabel gir best bildet? Komponent?

Barvini

5426804[/snapback]

Hei jeg har Samsung LE 40M61 jeg også. Har hatt den en par måneder nå. Fantastisk TV til PC, DVD og XBox 360 bruk. Bra til vanlig analog kabel TV. Til Xbox 360 så anbefaler jeg å bruke den komponent kabelen som følger med premium utgaven. Hvis du ikke får tak i premium utgaven og ender med core, så kjøpt Microsofts egen komponent kabel. Hva du en gjør på en så fantastisk TV-- Ikke bruk kompositt, ikke bruk scart, ei heller RGB scart. Kun komponent. Ellers har du kastet bort veldig mye penger på en bra TV som du ikke får utnytta.

Har du spesifikke spørsmål angående TV'n, så PM meg gjerne så kanskje jeg kan svare. Jeg har brukt veldig mye tid på å lese om den, prøve og feile. Og en så bra TV fortjener å bli satt og opp og innstilt på beste vis.

Dr.Peedee`

EDIT: Den TV'n fortjener også en god DVD spiller med HDMI utgang som kan oppskalere til 720p også. Jeg hadde en bra DVD spiller tilkoblet med komponent, veldig bra! Men så kjøpte jeg Denon DVD 1920 med HDMI og 720p ut og du verden for en forskjell.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Takk for betryggende svar Dr.Peedee!

Tenkte meg at det var komponent man burde bruke.

En kamerat av meg har den Denon dvd-spilleren og en Loewe tv.

Ser veldig bra ut.

Dropper å kjøpe dvd-spiller i første omgang. venter til jeg skal skaffe meg et

surround-anlegg tenker jeg.

Igjen takk for svar

Barvini

Lenke til kommentar
EDIT: Den TV'n fortjener også en god DVD spiller med HDMI utgang som kan oppskalere til 720p også. Jeg hadde en bra DVD spiller tilkoblet med komponent, veldig bra! Men så kjøpte jeg Denon DVD 1920 med HDMI og 720p ut og du verden for en forskjell.

5430269[/snapback]

Ikke enig! Jeg har 32R51B, og testet denon 1920 med HDMI mot Xbox 360 - for det første så fikset ikke HDMI lipsync som det tydeligvis skulle til en viss grad, og kvaliteten var ikke verdt 3000 spenn - når man allerede har en 360. :hrm:

Lenke til kommentar

Ikke enig! Jeg har 32R51B, og testet denon 1920 med HDMI mot Xbox 360 - for det første så fikset ikke HDMI lipsync som det tydeligvis skulle til en viss grad, og kvaliteten var ikke verdt 3000 spenn - når man allerede har en 360.  :hrm:

5432245[/snapback]

hm, men nå er det jo en goddel forskjell mellom 32R51 og 40M61 da.. kan hende det er der det ligger?

anyways. nå har jeg fått kjøpt meg 360 endelig!! :w00t:

kjøpt brukt av en fyr på finn.no, 3800,- for premium inkl to spill. så nå blir det bare ei pinefull uke med venting. :wee:

Lenke til kommentar

5430269[/snapback]

Ikke enig! Jeg har 32R51B, og testet denon 1920 med HDMI mot Xbox 360 - for det første så fikset ikke HDMI lipsync som det tydeligvis skulle til en viss grad, og kvaliteten var ikke verdt 3000 spenn - når man allerede har en 360. :hrm:

5432245[/snapback]

Javel- smaken er som baken. Det er faktisk ganske stor forskjell i Denons fanvør på 40M61 hos meg. HDMI og lipsync har ikke vært noe tema overhodet. Brukt den nesten hver dag i over 2 måneder. Enten har jeg fått en über bra Denon 1920 i forhold til den du så, eller så har jeg en middelmådig DVD spiller på min Xbox 360 :) Jeg har prøvd litt forskjellige utgangssignal på Denonen og stilte inn på 720p via HDMI, og det ble det som ble best. 1080i ga ikke særlig forskjell i forhold til 720p. Jeg har sett 40R51 med gud veit hvilken DVD spiller, og da ble jeg ikke så imponert (var utstilt på HIFI klubben i høst så jeg glemte å sjekke hvem DVD spiller de hadde under).

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Vil ikke DVD spilleren på Xbox360 bli ûberbra med tanke på at den kjører HD?

5432216[/snapback]

Nei, den kjører ikke HD. Du får bare 480p ut fra DVD spilleren på xbox360 via komponent.

Dr.Peedee

5433299[/snapback]

Nå er vel strengt tatt ikke dvd'er laget i HD-oppløsning heller? Blir jo bare oppskalert hvis du kjører 720p.

Lenke til kommentar
Vil ikke DVD spilleren på Xbox360 bli ûberbra med tanke på at den kjører HD?

5432216[/snapback]

Nei, den kjører ikke HD. Du får bare 480p ut fra DVD spilleren på xbox360 via komponent.

Dr.Peedee

5433299[/snapback]

Nå er vel strengt tatt ikke dvd'er laget i HD-oppløsning heller? Blir jo bare oppskalert hvis du kjører 720p.

5433528[/snapback]

Helt riktig, jeg snakket om signalet ut. Så ofte er det et poeng om hvem gjør best jobb med upscaling og linjedobling, DVD spilleren eller HDTV'n/prosjektoren. Jeg testet med 576i ut fra DVD spilleren og - hvilket blir nærmest det formatet DVD'ene er "laget" i i pal formatet, men TV'n min ble mest happy og kunne vise fram best bilde når den fikk 720p signal fra DVD spilleren.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...