Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oi, ja det er bra ja! hva tar de for 40" da? trodde ikke elkjøp solgte disse samsung skjermene, bare sett de hos expert her hvertfall.

5335488[/snapback]

 

så prisen i et bilag, så ikke noe pris på 40"..

 

 

Nice,

hva tror du 2mass? Under 10.000 for 32"  R51/M51 utpå nyåret? Nærmer seg folkelige priser nå snart på 32 tommer bra LCD.

 

Samsung LE 40 R51 fåes til 21.990 på HiFi klubben. Samme panel som M51, mener jeg å huske men litt annet design.

 

Dr.Peedee

5335559[/snapback]

 

Ja, det går riktig veien hvertfall :) tipper vi prisen vil gå under 10 ja kanskje for M & R 32". håper 32" M61 daler en del og :D

 

hvordan tror dere prisene ligger an om et halvt år da?

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at jeg fikk min LG RZ32LX2 til en svært bra pris, så hadde jeg kjøpt den M51'en. Utrolig bra butikkpris, må jeg si.

 

Om et halvt år, kan jeg vedde på at de fleste gode 32" LCD-tv'ene er å finne under 10k. Ser virkelig bra ut dette her...men det er klart det kommer jo an på produksjon og etterspørsel. Har jo merket at nå like før jul, var det en liten prishopp pga av det var for stor etterspørsel i forhold til hva som var blitt produsert.

Lenke til kommentar
hvordan tror dere prisene ligger an om et halvt år da?

 

I juni 2006 tror jeg faktisk du får Samsung LE 40" R51/M51 for under 13-14.000. LE40" M61 (eller tilsvarende kvalitet) kanskje rundt 18-19? (jeg kjøpte min for 25k... men sånn er det). Egentlig er det umulig å gjette. Men det vil alltid komme nye produkter som holder en litt høy pris en stund.

 

 

Åkke som, men når jeg ser hvor raskt prisfallet på prosjektorer kom i en viss periode, så er dette godt mulig. En god LCD prosjektor nå får du får under 15k - og da kan du jo projisere bilder på over 100" hvis du har lyst. DLP prosjektor med HDTV oppløsning ligger litt høyere fortsatt, men de også faller i pris.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje ikke rette stedet å stille spørsmålet, men prøver her.

 

Har en Acer Ferrari 4000 og Samsung LE26R41B som jeg kobler sammen via HDMI til DVI kabel. Bildet er upåklagelig, men det er, som jeg har lest flere har problemer med, helt umulig å få bildet riktig på tven. Bilder blåser seg for mye opp, og du får ikke sett alt. :thumbdown:

 

Har noen funnet en løsning på dette? Ser at noen sier at man kjøre VGA kabel og at det skal fungere omtrent like bra. Noen som har erfaringer med dette? For hvis ikke bildet blir like krystallklart som med DVI kabelen så er det ingen vits for meg å bytte. Litt oppblåsing av bildet får gå. :tease:

 

Sikler litt på 360'en, men lever studentlivet og penga strekker ikke så langt enda. Hadde vært deilig å snyltet en måned på Elkjøp dog. :thumbup:

 

Uansett, hatt denne tven i et halvt år nå og den er bare helt fantastisk bra for min bruk. DVD via Ferrarien gjør at bildet blir helt glimrende, god kombinasjon. Skulle gjerne fått hendene på M serien til Samsung. Regner med DrPete er fornøyd med sin? :cool:

Lenke til kommentar

Hei. Skal snart kjøpe meg en 30+ tommers LCD TV. Pris helst ikke over 10 000,- (vil si at jeg ikke har penger til det)

 

Jeg tenker at denne kanskje virker bra med tanke på pris og lignende. DENNE!

 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter på en LCD skjerm. Men tror det slik jeg ser det med pris og tilkoblingsmuligheter og kontrast at jeg ikke finner så mange bedre på markede.

 

Erfaringer??

Lenke til kommentar
Hei. Skal snart kjøpe meg en 30+ tommers LCD TV. Pris helst ikke over 10 000,- (vil si at jeg ikke har penger til det)

 

Jeg tenker at denne kanskje virker bra med tanke på pris og lignende. DENNE!

 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter på en LCD skjerm. Men tror det slik jeg ser det med pris og tilkoblingsmuligheter og kontrast at jeg ikke finner så mange bedre på markede.

 

Erfaringer??

5408032[/snapback]

 

er nok grei på papiret, men personlig så ville jeg gått for en samsung 32R51\41. komplett har den for 12995 svjv. er litt mer enn det du ville betale men hvis du først skal ut med såpass for en tv du sikkert skal ha i 5 år + så ville jeg gjort det hvertfall. har lest på avforum at samsung generelt har bedre bilde enn viewpia.

 

32r51 er hvertfall en knall tv, har sett den selv. hvis du vil se hvordan bilde er på den kan du se på nærmeste elkjøp \ butikk som har xbox 360 kiosk, der har de 23" i samme serie.. knall bildekvalitet spør du meg :)

Lenke til kommentar
Hei. Skal snart kjøpe meg en 30+ tommers LCD TV. Pris helst ikke over 10 000,- (vil si at jeg ikke har penger til det)

 

Jeg tenker at denne kanskje virker bra med tanke på pris og lignende. DENNE!

 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter på en LCD skjerm. Men tror det slik jeg ser det med pris og tilkoblingsmuligheter og kontrast at jeg ikke finner så mange bedre på markede.

 

Erfaringer??

5408032[/snapback]

 

er nok grei på papiret, men personlig så ville jeg gått for en samsung 32R51\41. komplett har den for 12995 svjv. er litt mer enn det du ville betale men hvis du først skal ut med såpass for en tv du sikkert skal ha i 5 år + så ville jeg gjort det hvertfall. har lest på avforum at samsung generelt har bedre bilde enn viewpia.

 

32r51 er hvertfall en knall tv, har sett den selv. hvis du vil se hvordan bilde er på den kan du se på nærmeste elkjøp \ butikk som har xbox 360 kiosk, der har de 23" i samme serie.. knall bildekvalitet spør du meg :)

5408292[/snapback]

Viste at den kom. Men nå har jeg ikke sååå mye penger da. Så er ligsom der det stopper. Jeg har hørt mye bra om samsung osv. Det hadde selvsagt vert noe å trakte etter. Men er alikevell litt i det dyreste laget. :(

Lenke til kommentar
Viste at den kom. Men nå har jeg ikke sååå mye penger da. Så er ligsom der det stopper. Jeg har hørt mye bra om samsung osv. Det hadde selvsagt vert noe å trakte etter. Men er alikevell litt i det dyreste laget. :(

5408338[/snapback]

 

da ville jeg anbefalt deg å vente et par måneder. :) er sikker på at prisene kommer til å falle fremmover, så om litt vil du nok få råd til en dugende tv! 10 000,- er mye penger for en dårlig tv vet du. ;)

 

--

 

edit: nettopp henta dell tv'n min nå! :D rakk bare rive den ut å sette den halveis på plass før jeg måtte tilbake til jobb. så her kommer et dårlig mobil bilde: (nå mangler bare xbox360...)

post-16510-1136805296_thumb.jpg

Endret av phax
Lenke til kommentar
Hei. Skal snart kjøpe meg en 30+ tommers LCD TV. Pris helst ikke over 10 000,- (vil si at jeg ikke har penger til det)

 

Jeg tenker at denne kanskje virker bra med tanke på pris og lignende. DENNE!

 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter på en LCD skjerm. Men tror det slik jeg ser det med pris og tilkoblingsmuligheter og kontrast at jeg ikke finner så mange bedre på markede.

 

Erfaringer??

5408032[/snapback]

 

Tusen til, så får du denne. LINK :thumbup:

Lenke til kommentar
Men er virkelig den veiwpia TVen så dårlig?

 

Hvorfor? :dontgetit:

5409516[/snapback]

Kjører selv en 37" viewpia / xbox 360 i HD, og det er utrolig bra bilde i mine øyne i alle fall. Har vært superfornøyd med Viewpia'n siden jeg kjøpte den i fjor sommer.

 

Men jeg ville kanskje gått for den Samsungen Spidy linker til om du har 1000 ekstra å legge til.

 

Tok noen bilder her, ikke så lett å ta bilder av en tv men legger de ut likevel.

 

IMG_0449.jpg

IMG_0448.jpg

IMG_0429.jpg

Lenke til kommentar
Hei. Skal snart kjøpe meg en 30+ tommers LCD TV. Pris helst ikke over 10 000,- (vil si at jeg ikke har penger til det)

 

Jeg tenker at denne kanskje virker bra med tanke på pris og lignende. DENNE!

 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter på en LCD skjerm. Men tror det slik jeg ser det med pris og tilkoblingsmuligheter og kontrast at jeg ikke finner så mange bedre på markede.

 

Erfaringer??

5408032[/snapback]

 

Jeg har en Viewpia 37". Har også vert borti en Samsung av den typen som de brukte på utstillingen av Xbox i bergen, på HD-delen vil jeg si tvene gir deg mye den samme opplevelsen. Svakheten jeg har opplevd med Viewpia er når du går til signal som er under komponent. S-Video går greit, men scart og kompositt er ikke tven så veldig bra på. Så jeg har oppgradert alle kablene mine til komponent kabler på alle spillemaskinene og dvdspilleren min, og er nå strålende fornøyd med tven. Men hvis du kjører scart fra tuner eller dvd så vil du nok bli misfornøyd med hva du får ut. På det området tror jeg du får litt mer for pengene enn hos Viewpia, men som sagt på HD-siden så er det ikke mye som skiller de.

 

Er utmerket til PC, Xbox360, Gamecube (sett at du har en gammel nok som har komponent utgangen) og PS2 via komponent (eller vga for PC).

 

Standard innstillingen er ikke så bra så du får fitle litt med fargene og slikt før du blir fornøyd jeg fant til slutt en ganske perfekt innstilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...