Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

burde vel være mulig det? en lcd skjerm er jo en lcd skjerm skulle man tro.. men har man så lite penger å bruke ville nå jeg satset på en 32" widescreen crt tv eller no.. jeg synes hvertfall man får en bedre spillopplevelse da selv om man ikke får hd-oppløsninga. størrelsen kompanserer for det.

Lenke til kommentar

Denne Motion-blur effekten man kun får på plasma og crt gjorde at jeg ikke kommer til å kjøpe noen stor LCD tv.

 

I tillegg snakkes det om at LCD har altfor sterk kontrast som gjør at hvit blir altfor hvit osv. Jeg har selv merket dette når jeg ser på film på min Dell 2405FPW(brukes til PC)

 

I tillegg vil man merke en slags ghosting nesten uansett på en LCD skjerm, ser det spesielt på bilder som går fort sideveis over skjermen.

Lenke til kommentar

Men det med "minimal hakking" i sekvenser som beveger seg fort sideveis i 1920*1080 på eks. 720p filmer el. kan vel også være skjermkortet og ikke nødv. skjermen?

 

Så jeg skal ikke blank skylde på LCD her, men jeg skulle gjerne funnet ut om dette er skjermkort og evt. sett en skjerm som klarer slike scener prikkfritt.

Lenke til kommentar
Noen som har testet Xbox 360 på plasma-tv med 1024x768? Det er vel det klart rimeligste HD-ready alternativet  for tiden.

5255693[/snapback]

Du får jo mye billigere LCD-skjermer som er HD Ready, hvis du er villig til å gå ned litt på størrelsen.

5255707[/snapback]

 

Stemmer det. Litt feil formulert fra meg. Jeg vil helst ikke under 37", aller helst 40+. Så mange plasmaer det er i markedet nå med 1024x768 må det vel være en eller annen røver her inne som spiller 360 på en?

Lenke til kommentar

ville ikke kjøpt det billigste av det billige hvis jeg var deg. det er kjipt å svi bort nesten 10 000,- på en dårlig skjerm. da er det bedre å låne seg et par tusen ekstra så du får no ordentlige saker. får jo gode samsung lcd'er fra 12 000,- f.eks (32R51)

 

når det gjelder den viewpia skjermen så tror jeg det er en lang tråd om den i avforum.. er nå en eller annen viewpia skjerm hvertfall.

Lenke til kommentar
Denne Motion-blur effekten man kun får på plasma og crt gjorde at jeg ikke kommer til å kjøpe  noen stor LCD tv.

 

Så det jeg opplever når jeg ser på min 40 tommers Samsung LCD TV med Xbox360 ser ut som motion blur fordi jeg har tårer i øyene av hvor bra det er?? Mer alvorllig - dette er tull og tøys - med forbehold at jeg ikke misforstår utsagnet ditt da

 

I tillegg snakkes det om at LCD har altfor sterk kontrast som gjør at hvit blir altfor hvit osv. Jeg har selv merket dette når jeg ser på film på min Dell 2405FPW(brukes til PC)

 

Tull og tøys :) (Mener ikke være spydig - bare sånn jeg snakker :) ). LCD's store svakhet er tvert om at den har svak kontrast!! Det er jo det alle klager på hvis de vil klage på LCD teknologien! Så, man må kalibrere bildet skikkelig, eller i hvert fall halveis eller delvis i hvert fall - om man ikke gidder gjøre jobben ordentlig. Tar ca noen få sekunder og klikke gjennom noen menyer på TV'n og stille lys og kontrast til et passende nivå. I tillegg har nyere LCD tv'er innebygd lysmåler som senker lysstyrken i panelet hvis rommet er mørkere slik at det ikke bli ubehagelig å se på TV'n i mørke rom.

 

I tillegg vil man merke en slags ghosting nesten uansett på en LCD skjerm, ser det spesielt på bilder som går fort sideveis over skjermen.

 

Forsåvidt riktig, men ikke på alle LCD TV'er. Størst problem for en tid tilbake. Hvis du ikke har sjekket de aller nyeste (og desverre dyreste) LCD TV'ene så kunne det ha vært at du ble overrasket. Personlig plages jeg ikke av dette, min TV har responstid på 8ms og har et meget godt LCD panel på alle måter ellers også. (Counter Strike DudeZ klager jo uansett). Men jeg greier ikke for mitt bare øye å se noe av dette på min TV. På eldre LCD skjermer til PC har jeg sett det i raske spill. Men ikke på denne TV'n. Erkjenner dog at folk er forskjellige og noen plages lettere av det enn andre.

 

Litt overrasket bare av at din oppfatning av LCD TV'er er stikk motsatt av hva som er gjengs for folk flest. Det du har rett i, er dette med ghosting ved raske bevegelser. Noen av det plages av det selv på "raske" paneler. Mens andre ikke merker noe selv med noe dårligere responstid også.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Kjøpte advanced scart og, WOW

5256439[/snapback]

 

Jeg dro til Lefdal og spurte om advanced scart og rgb scart, og da svarte han bare at det var rgb-scart som fulgte med i den beste 360-pakka. Stemmer det? Jeg vil også ha advanced scart.. hva slags tv er det du spiller på?

5256696[/snapback]

 

De vet ikke hva de prater om. Komponent kabler følger med i premium pakken. Det er en kobling for HDTV`er og har ingenting med scart å gjøre.

Lenke til kommentar
Kjøpte advanced scart og, WOW

5256439[/snapback]

 

Jeg dro til Lefdal og spurte om advanced scart og rgb scart, og da svarte han bare at det var rgb-scart som fulgte med i den beste 360-pakka. Stemmer det? Jeg vil også ha advanced scart.. hva slags tv er det du spiller på?

5256696[/snapback]

 

Nei. Det er ikke RGB scart kabel i den beste 360 pakke. Jeg har premium versjonen selv. Det følger med Advanced HD kabel - altså den komponent kabelen til HDTV'er. På denne kabelen sitter det også en gul liten satanledning som overfører kompositt signal som en nødløsning. Fy og fy. Alle vet vi nå og styre unna kompositt - ikke sant ? :D Men det som er er at det også følger med en liten scartadapter hvor du kan plugge inn denne styggedommen (den gule kompositt satan) slik at du kan trykke den inn i en Scartkontakt på TV'n. Men det forandrer ikke det faktum at det kun kommer komposittsignal fram til TV'n da. Den forandrer ikke kompositt signalet til RGB signal ved noe magi eller noe sånt. Men selgeren på Lefdal visste nok ikke det. Men kanskje han vet alt om vaffeljernet han selger i den andre avdelingen. ;) Neida, møtt mange ålreite på Lefdal. Men de kan jo umulig alle ha oversikt over alt innholdet i alle varer til enhver tid.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...