Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !

Anbefalte innlegg

Ser på linken du la frem og det står ikke noe om at den er Hd ready dog oppløsning er på 1366 x 768 piksler som jo betyr at den er Hd ready.

5064043[/snapback]

"HD Ready" stiller flere krav enn bare oppløsning.

5065179[/snapback]

jaja seff

* Takle 720p (1280 x 720) i 50Hz og 60Hz

* Takle 1080i (1920 x 1080) i 50Hz og 60Hz

* Komponentinngang som takler nevnte formater(godkjent at man må bruke adapter for å få komponentinngang)

* DVI eller HDMI inngang som takler nevnte formater

* Minimum 720 fysiske linjer på displayet

* DVI/HDMI inngangen må være HDCP kompatibel

men som regel når vi veit at skjermene er hd ready fra før av så kan vi se på oppløsninga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har svar på deres spørsmål.

Samsungen i 32" format viser kabelTV fra coax, altså vanlig, elendig kabel ganske greit. På expert var dette den eneste TV'en over 27" som var god på kvaliteten (!), og da også "best". Samsungen er også fullt HD-ready, men det er vanskelig å se merket på bildet, siden det er innbrent i høyre hjørne på rammen rundt TV'en. :)

Skal på expert i nesteuke for å kikke på TV'en når de har skaffet seg HD-materiale. Da svipper jeg også innom Hifiklubben hvor de har fått den inn nå.

Endret av MattMan
Lenke til kommentar
Ser på linken du la frem og det står ikke noe om at den er Hd ready dog oppløsning er på 1366 x 768 piksler som jo betyr at den er Hd ready.

5064043[/snapback]

"HD Ready" stiller flere krav enn bare oppløsning.

5065179[/snapback]

jaja seff

* Takle 720p (1280 x 720) i 50Hz og 60Hz

* Takle 1080i (1920 x 1080) i 50Hz og 60Hz

* Komponentinngang som takler nevnte formater(godkjent at man må bruke adapter for å få komponentinngang)

* DVI eller HDMI inngang som takler nevnte formater

* Minimum 720 fysiske linjer på displayet

* DVI/HDMI inngangen må være HDCP kompatibel

men som regel når vi veit at skjermene er hd ready fra før av så kan vi se på oppløsninga.

5065348[/snapback]

ser at det på flere (billige) skjermer ikke står hd ready men wxga (eller lignende) betyr det at den er hd ready? Litt merkelig om den takler høye oppløsninger men ikke er hd redy? noen som kan gi en kort og enkel innføring til en som ikke er så fryktelig sterk i faget??

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Mange vil nok svise seg inn i gruppen med HD-ready tv'er. Men står ikke denne logoen på TV'ene, vil det si at TV'en mangler en av eller flere av kriteriene for å være HD-ready:

HDreadyLogo.gif

# Takler 720p (1280 x 720) i 50Hz og 60Hz

# Takler 1080i (1920 x 1080) i 50Hz og 60Hz

# Komponentinngang som takler nevnte formater(godkjent at man må bruke adapter for å få komponentinngang)

# DVI eller HDMI inngang som takler nevnte formater

Minimum 720 fysiske linjer på displayet

# DVI/HDMI inngangen må være HDCP kompatibel

Endret av MattMan
Lenke til kommentar

Nå må dere huske at coax-kabelen på Elkjøp, Expert, etc. ofte er delt på flere tv'er og leverer svakt signal(mye skurr).

men lurer på om noen vet om det vil bli drit kvalitet ved vanlig kabel tv?

Nei, ikke hvis du har et godt signal. Du kan kjøpe en forsterker hvis det er dårlig.

Det selges på clas ohlson.

2mass: gidder du å sende meg bildene fra Xboxkvelden?

Lenke til kommentar
Mange vil nok svise seg inn i gruppen med HD-ready tv'er. Men står ikke denne logoen på TV'ene, vil det si at TV'en mangler en av eller flere av kriteriene for å være HD-ready:

HDreadyLogo.gif

5066123[/snapback]

Dette er vel ikke helt riktig. Har selv denne tv'en http://www.deal.no/produkt.cfm?id=68182

...et HD-ready tv som ikke er merket HD Ready. Eneste forskjellen man kan se på dette og SDL versjonen er bak på tv, hvor den er merket QPV42HD.

Har vel vært snakk om/vedtatt at tv'er kjøpt etter 1/1-06(?) skal merkes HD ready da det var mye forvirring blandt forbrukere pga måten tvene ble annonsert på...

Lenke til kommentar

Er nok det du, Samsung og MS samarbeider på X360 :) de hadde bare samsung når vi var og testa X360 og.. grunnen til at det ikke er HD logoen vet jeg ikke, kan ha noe med å gjøre at det er et produktbilde fra samsung og at det ikke er sånn de faktisk ser ut når de har fått alle logoer merker osv på seg.

jaja lol, det ekke det, men på produktsiden dems, som en linka til tidligere i tråden så står det ikke noe om at den er hd ready noe sted. Dette syntes jeg er veldig merkelig da dette er selve nøkkelen for å selge en Lcd/plasma i dag. Det står absolutt ingen steder.

5065347[/snapback]

ja det er litt merkelig, for dem er jo HD ready og det er jo skikkelig in å markedsføre produktene sine med det nå. men de blir jo ihvertfall markedsført som HD ready i butikkene da ....

Lenke til kommentar

Er nok det du, Samsung og MS samarbeider på X360 :) de hadde bare samsung når vi var og testa X360 og.. grunnen til at det ikke er HD logoen vet jeg ikke, kan ha noe med å gjøre at det er et produktbilde fra samsung og at det ikke er sånn de faktisk ser ut når de har fått alle logoer merker osv på seg.

jaja lol, det ekke det, men på produktsiden dems, som en linka til tidligere i tråden så står det ikke noe om at den er hd ready noe sted. Dette syntes jeg er veldig merkelig da dette er selve nøkkelen for å selge en Lcd/plasma i dag. Det står absolutt ingen steder.

5065347[/snapback]

ja det er litt merkelig, for dem er jo HD ready og det er jo skikkelig in å markedsføre produktene sine med det nå. men de blir jo ihvertfall markedsført som HD ready i butikkene da ....

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
hva er det vi sier? er ikke med...kan ikke en drit om tv signaler

er det crap på samsungen?

5066277[/snapback]

Nei, sier bare at alle LCD-skjermer får crappy bilde med dårlig signal.

Prøvde en tv hjemme hos meg og hos en annen (samma tv'en). Hos meg så det ut som VHS kvalitet, mens hos han andre var det mer som DVD kvalitet. Men når vi spilte Xbox var det krystallklart bilde.

Med dårlig signal på vanlige bilderørs tv'er ser det ikke så dårlig ut. LCD-TVer derimot viser mer skurr. Du kan se det når du er på elkjøp, lefdal, etc... Det er fordi de deler kabelen på flere tv'er og minker signalet.

Så hvis du får dårlig signal når du kobler den nye LCD-TVen kan det hende at du bare har et dårlig signal

Lenke til kommentar
men hva vil wxga oppløsning si? Når vil jeg få denne oppløsningen (når den er koblet til oc, xbox 360??) og hvordan vil den arte seg i forhold til ekte HD oppløsning?

5066300[/snapback]

WXGA= 1366x768 oppløsning. du vil alltid få denne oppløsningen på skjermen iom at det er den fysiske oppløsningen på panelet, spørsmålet er oppløsningen på kilde materialet. feks kabel tv, har kun 576x480 svjv. (480i) mens pc kan levere i 1366x768 og xbox 360 benytter seg av 720p som er 1280x720.

P'en står for progressiv som vil si at hele bildet blir oppdatert hver gang imotsetning til i (1080i feks) som betyr interlaced, som er det som brukes i feks dagens kabel tv og de fleste vanlige tver osv som vil si at kun halve bildet blir oppdatert hver gang.

vet ikke helt hva du legger i ekte hd oppløsning men 720p er ihvertfall HD oppløsning. det beste man kan få er 1080p som er 1920x1080 i progressiv men dette vil nok ikke brukes med det første med hdtv hvertfall (nå snakker jeg om at kanalene ikke kommer til å sende i dette formatet...) fordi det krever enormt med båndbredde pga den høye oppløsningen (7,5 ganger så høy som nåværende 480i) og at det er progressivt.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
hvor stor vil forskjellen være mellom xbox 360 på hdtv og prosjektor ?

5068688[/snapback]

Det kommer jo ann på hva hvilken hdtv og hvilken prosjektor. Ikke alle prosjektorer støtter HDTV formatet. Men, de fleste prosjektorer (beregnet til filmbruk som er de jeg kjenner til) krever en viss mørklegging av rommet for å skaffe bra bilde. Det problemet er ikke så stort på en tv vil jeg tro.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...