Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fikk høre på avforum nå at denne samsungen (og lcd tv'er flest) sliter med oppkobling mot pc, at de ikke klarer kjøre oppløsninga på 1366 x 768 osv.

 

noen som kan bekrefte/avkrefte dette? syntes bare det virker så rart.. ettersom lcd skjermer til pc er jo en nokså utprøvd teknologi..

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående Xbox 360 og HDTV. Hvis alle 360 spill har 720p som standard HDTV oppløsning (1280x720), hvorfor er da oppløsningen på de fleste HD-ready LCD tv'er 1366 x 768?

 

Er det ikke slik at LCD har en "native" oppløsning, og at alt annet ikke blir optimalt bilde? Blir et spill som kjører i 720p optimalt på en slik LCD?

 

Sorry hvis det er et dumt spørsmål, jeg kan ikke så mye om dette. Men jeg skal ha en 360 og jeg vil kjøpe meg en HD-ready TV til den som gir best mulig resultat. Digger TV-spill!

Endret av Milorg
Lenke til kommentar

phax:

Om du får 1366 x 768 fra en PC kommer jo ann på om skjermkortet kan gi akkurat den spesifike oppløsningen.

 

Vil tro at du uten videre får til en 1024*768 som alle skjermkort støtter og bruker du skjermskalering eller skjermkortskalering får du fylt hele skjermen.

 

Men som sagt må du sjekke om skjermkortet gir 1366 x 768

Lenke til kommentar
fikk høre på avforum nå at denne samsungen (og lcd tv'er flest) sliter med oppkobling mot pc, at de ikke klarer kjøre oppløsninga på  1366 x 768 osv.

 

noen som kan bekrefte/avkrefte dette? syntes bare det virker så rart.. ettersom lcd skjermer til pc er jo en nokså utprøvd teknologi..

5216213[/snapback]

 

Jeg har lest mye på avforum jeg og. Men har ikke fått med meg at folk sliter med det på Samsungen. Får ta en titt senere da.

 

Åkke som, da er det ikke TV'n de har problemer med slik jeg ser det, det må være noe annet. Dessuten, selv om panelet er 1366x768 så står det klart i manualen de Samsung TV'ene at riktig innstilt oppløsning med PC tilkobling er 1360x768. Den støtter også 1024x768 + en del andre oppløsninger. Men 1360x768 er det beste for optimalt resultat. 1366x768 støttes ikke så hvis de prøver på det blir det svart skjerm. Den kan heller ikke ta PC via HDMI inngangen selv med DVI overgang, kun via VGA inngangen. Og resultatet er tåredryppende bra.

 

Har selv Samsung LCD TV og tilkolbing til PC var så enkelt som å koble til vga ledningen, skru på TV, skru på PC. I kontrollpanel for skjermkort velge 1360x768 oppløsning. Finnes ingen problemer, bare PC'n din støtter det.

 

Madammens bærbare PC greide max 1280x768 og det var svinaktig lekker på denne TV'en det også.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
phax:

Om du får 1366 x 768 fra en PC kommer jo ann på om skjermkortet kan gi akkurat den spesifike oppløsningen.

 

Vil tro at du uten videre får til en 1024*768 som alle skjermkort støtter og bruker du skjermskalering eller skjermkortskalering får du fylt hele skjermen.

 

Men som sagt må du sjekke om skjermkortet gir 1366 x 768

5216276[/snapback]

 

ok, ble litt bekymra der. :) har muligheten og velge 1360x768 som oppløsning på den "vanlige" tv'n jeg har nå så da burde det vel gå bra! 6 pixler fra eller til kan vel ikke ha så mye og si.. :wee:

 

edit: høres herlig ut doktor! :green: herregud som jeg gleder meg til januar.. :wee:

Endret av phax
Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål angående Xbox 360 og HDTV. Hvis alle 360 spill har 720p som standard HDTV oppløsning (1280x720), hvorfor er da oppløsningen på de fleste HD-ready LCD tv'er 1366 x 768?

 

Er det ikke slik at LCD har en "native" oppløsning, og at alt annet ikke blir optimalt bilde? Blir et spill som kjører i 720p optimalt på en slik LCD?

 

Sorry hvis det er et dumt spørsmål, jeg kan ikke så mye om dette. Men jeg skal ha en 360 og jeg vil kjøpe meg en HD-ready TV til den som gir best mulig resultat. Digger TV-spill!

5216225[/snapback]

 

Jeg har tilkoblet med 1280x720 via PC for å sjekke, og resultat er vanvittig bra. Også sammenlignet med 1360x768 fra PC. (Ja, 1360 - les under :) ) Skaleringen opp til panelets oppløsning på 1366x768 for å fylle bildet er såpass liten at med mindre du har en skikkelig dårlig LCD TV så tror jeg neppe du savner noe som helst. Promise!

 

Samsung TV'n Microsoft bruker i sine demoer i leiligheter rundt omkring er 1366x768 i panelet. Det du kan gjøre hvis du er usikker på dette er å få tak i VGA ledningen til 360'n og koble til LCD TV'n med den. Da kan du velge 1360x768 ut fra xboxen hvis du vil - og da er det Xboxen som gjør skaleringen. Tror neppe dette har noe særlig forskjell.

 

En annen ting, de fleste LCD tv'ene jeg har lest om, lest manualer til osv.. ønsker 1360 (ikke 1366)x768 fra PC VGA inngangen. Hvor de siste 6 er aner jeg ikke. :)

 

 

 

Dr. Peedee

Lenke til kommentar

dette er vel litt OT da, men jeg kikket litt på pris på vga kabler for å koble til min fremtidige lcd-tv, så fant jeg denne og begynte stusse litt.. hvorfor står det egentlig XGA kabel? kabelen skal vel ikke ha noe å si for oppløsninga? :dontgetit:

 

redigert: det meste i denne tråden er vel litt ot hvis vi ser på hvordan den startet! :wee:

Endret av phax
Lenke til kommentar
Denne kan funke for endel også... http://www1.euro.dell.com/content/products...no&s=dhs#tabtop

5215845[/snapback]

 

Den var interessant helt til jeg fant dette.

 

Svartid 25 ms. :cry:

 

Det er rett og slett for mye. Blir bra etterslep med det der.

Forklarer vel også prisen.

5216325[/snapback]

 

Jeg sitter på en lcd skjerm nå som har 35ms og jeg legger ikke merke til noe etterslep....

Lenke til kommentar
Denne kan funke for endel også... http://www1.euro.dell.com/content/products...no&s=dhs#tabtop

5215845[/snapback]

 

Den var interessant helt til jeg fant dette.

 

Svartid 25 ms. :cry:

 

Det er rett og slett for mye. Blir bra etterslep med det der.

Forklarer vel også prisen.

5216325[/snapback]

 

Jeg sitter på en lcd skjerm nå som har 35ms og jeg legger ikke merke til noe etterslep....

5216869[/snapback]

 

Prøv den med et fps så merker du det sikkert

Lenke til kommentar

Jeg har tilkoblet med 1280x720 via PC for å sjekke, og resultat er vanvittig bra. Også sammenlignet med 1360x768 fra PC. (Ja, 1360 - les under :) ) Skaleringen opp til panelets oppløsning på 1366x768 for å fylle bildet er såpass liten at med mindre du har en skikkelig dårlig LCD TV så tror jeg neppe du savner noe som helst. Promise!

 

Samsung TV'n Microsoft bruker i sine demoer i leiligheter rundt omkring er 1366x768 i panelet. Det du kan gjøre hvis du er usikker på dette er å få tak i VGA ledningen til 360'n og koble til LCD TV'n med den. Da kan du velge 1360x768 ut fra xboxen hvis du vil - og da er det Xboxen som gjør skaleringen. Tror neppe dette har noe særlig forskjell.

 

En annen ting, de fleste LCD tv'ene jeg har lest om, lest manualer til osv.. ønsker 1360 (ikke 1366)x768 fra PC VGA inngangen. Hvor de siste 6 er aner jeg ikke. :)

 

 

 

Takk for godt svar Dr. Peedee :)

 

Da har du feid min tvil til side og jeg må bare finne ut hvilken skjerm jeg skal kjøpe meg. Har forsåvidt ikke avskrevet plasma helt enda, men har inntrykk av at dere med peiling går for LCD når det gjelder TV-spill og Xbox 360 spesielt. Noen her som disponerer Samsung LE-40M61B eller LE-40R51B? Ettersom disse brukes av MS til å demonstrere box'en så har jeg liksom blinket ut de to.

 

Gleder meg som en unge til 2. des :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...