Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !

Anbefalte innlegg

Har et lite problem.

Har en tv med kun en RGB scart utgang, den er allerede opptatt av dvdopptakeren. Også tenkt å kjøre 360 med RGB scart. For å unngå å måtte å dra ut scarten og skifte mellom dvd og 360 for hver gang, er det mulig å få tak i en scart med to utganger på, som jeg kan sette inn i RGB utgangen på tv`n?

Vil det eventuelt forringe kvaliteten på bildet?

Noen som vet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle som skal ha HD-TV:

VENT.

Av 2 enkle grunner.

1:

HD-TVer går ned i pris.

2:

Når Toshiba får bruke Cell-chipen i sine tver kommer de til å kick ass sammen med et lite stykk PS3.

Hvis ikke, bare vent, dere kommer til å angre.

5207485[/snapback]

pfh, bare vent deg ihjel du. imens så nyter vi hd-tvene våres.. og det er jo ikke verre enn at vi kjøper ny når det kommer bedre!

Lenke til kommentar
Da er det fikset her:

5204730[/snapback]

nice, lyst på den tv'n der! :D

men du burde kjøpe deg en sånn list som du legger kablene bak, ser straks mye bedre ut og koster ikke mange kronene. :) sånn her f.eks:

408d68e4a427847b5f1ae32d50edeef7.JPG

får jo de som er mindre og ikke like fremtredende også.

5205541[/snapback]

yes, skal ha sånn kabelkanal fra calsern, pg male den i veggfargen..

Lenke til kommentar
Alle som skal ha HD-TV:

VENT.

Av 2 enkle grunner.

1:

HD-TVer går ned i pris.

2:

Når Toshiba får bruke Cell-chipen i sine tver kommer de til å kick ass sammen med et lite stykk PS3.

Hvis ikke, bare vent, dere kommer til å angre.

5207485[/snapback]

Ja, jeg må virkelig si at jeg angrer hver dag når jeg ser på film, spiller PC og snart også xbox360 på min gode Samsung LE40M61 HDTV. Fy og fy som jeg gråter meg i søvn. Vrææææl. Not!

At det går fremover i elektronikk-verdenen generelt er da inget nytt. Herregud. Jeg kunne så sitti og ruga på min Vic20 fra 1983 ennå egentlig hvis jeg skulle fulgt en slik tankegang. :)

Å herregud - skal jeg vente på PS3 nå? Nei. Tror heller jeg henter min xbox360 om mindre enn en uke. ;)

Så - synes ikke at det passer at du skriver "ALLE som skal ha HDTV - vent." Derimot passer det kanskje bedre: "De som ikke er helt sikre enda - kanskje lurt å vente litt". For - ja, prisfallet skjer fra uke til uke nå. Og tipper det kommer noen gode tilbud etter jul. Men har man bestemt seg for en HDTV, har penga, vil gjerne bruke den sammen med en xbox360 f.eks - for guds skyld - løp og kjøp - nyt den i vinter! Og så kan dere heller finne på noe utendørs når våren kommer - plukke blomster eller whatever..

Jeg angrer ikke et sekund. Storkoser meg med DVD filmer. (og vanlige TV sendinger og).

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
DR Peedee, ser ut som du har litt peiling. Kan RGB Scart kjøre 480p?

Kan vanlige tv'r med ikke rgb inngang få bedre signal ved å bruke rgb scart? Eller vil den ikke funke på de tv'ene?

5206683[/snapback]

Nei, du får ikke 480p gjennom RGB på Scartinngangen.

En TV som har Scart inngang som ikke støtter RGB (hvis jeg forsto deg rett) for ingen glede av en overføring av RGB på scartkabel, nei.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
irriterer meg at samsung ikke kan ha noen 37" modeller av M51/M61 altså.. :hm: for meg hadde det vært perfekt størrelse og pris..  32" blir for lite i lengden.. jaja. man må nå bare punge ut for 40" :wee:

5208555[/snapback]

Tja... jeg lurte først på en 37 tommer jeg også fordi jeg tenkte at 40 eller 42 kanskje ble litt stort i stua her. Men... Samsungen kom jo som sagt ikke 37. Så da ble det 40. Helt perfekt. Kunne gjerne hatt den i 42 også, men det finnes ikke. Den høye oppløsningen tillater at du sitter nærmere enn med vanlig TV. Glad jeg ikke fant noe annet enn samsung i 37 tommer. Ville faktisk følt litt for lite...

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Tja... jeg lurte først på en 37 tommer jeg også fordi jeg tenkte at 40 eller 42 kanskje ble litt stort i stua her. Men... Samsungen kom jo som sagt ikke 37. Så da ble det 40. Helt perfekt. Kunne gjerne hatt den i 42 også, men det finnes ikke. Den høye oppløsningen tillater at du sitter nærmere enn med vanlig TV. Glad jeg ikke fant noe annet enn samsung i 37 tommer. Ville faktisk følt litt for lite...

Dr.Peedee

5208630[/snapback]

hehe, ja godt mulig. regner med når jeg blir vant til 40" så vil jeg vil ikke ha noe mindre. :wee: var vel mest pris og ikke størrelse jeg tenkte på da.. :whistle:

--

forresten, disse lcd skjermene med innebygd htpc, noen som vet no om de? hvordan skjermen duger? er jo relativt dyre saker.. man kan jo til sammenligning kjøpe en samsung M61 og bruke 10-13 000,- på en ekstern htpc og havne på samme prisen..

Lenke til kommentar

Dr.Peedee

5208630[/snapback]

hehe, ja godt mulig. regner med når jeg blir vant til 40" så vil jeg vil ikke ha noe mindre. :wee: var vel mest pris og ikke størrelse jeg tenkte på da.. :whistle:

--

forresten, disse lcd skjermene med innebygd htpc, noen som vet no om de? hvordan skjermen duger? er jo relativt dyre saker.. man kan jo til sammenligning kjøpe en samsung M61 og bruke 10-13 000,- på en ekstern htpc og havne på samme prisen..

5208650[/snapback]

Veit ikke noe om billedkvaliteten, har ikke sett de selv. Men tviler på at de nærmer seg kvaliteten på M61. Ville jo vært en sensjon i så fall.

Personlig er jeg litt skeptisk til ting som er bygd inn i andre ting. Hvis f.eks du får problemer med selve PC'n i TV'n så må jo hele jævla TV'n på reparasjon. Det er jo kjedelig. Med en ekstern PC så hadde du bare bytta det som var galt og kunne fortsatt sett på TV, spilt xbox osv.. Og motsatt, hvis TV'n gikk så var jo PC biten også borte inntill den kom tilbake fra reparasjon..

Men for folk som vil ha minst mulig dingser stående i stua så er det jo greit.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Har et lite problem.

Har en tv med kun en RGB scart utgang, den er allerede opptatt av dvdopptakeren. Også tenkt å kjøre 360 med RGB scart. For å unngå å måtte å dra ut scarten og skifte mellom dvd og 360 for hver gang, er det mulig å få tak i en scart med to utganger på, som jeg kan sette inn i RGB utgangen på tv`n?

Vil det eventuelt forringe kvaliteten på bildet?

Noen som vet...

5207105[/snapback]

Ja, du kan kjøpe en scart extender tror jeg det heter. Har hatt en slik i en del år og den funker bra. Bildet blir ikke noe dårligere, ikke som jeg kan se ihvertfall.

Lenke til kommentar

Prøvde 360 i stad på elkjøp på en samsung 27" hdtv til 8000 (som finnes på expert) - og dannet meg et bilde av at

*Bare fordi du har hdtv betyr det ikke at du kan være lykkelig. Billig er som kjent dritt - og vil alltid være det. Betal heller litt mer for en som er bra!

*Lysstyrke er viktigere enn du tror

Resten vet vi jo, at kontrast er kjempeviktig... Men ikke glem disse to greiene :)

Lenke til kommentar
Prøvde 360 i stad på elkjøp på en samsung 27" hdtv til 8000 (som finnes på expert) - og dannet meg et bilde av at

*Bare fordi du har hdtv betyr det ikke at du kan være lykkelig. Billig er som kjent dritt - og vil alltid være det. Betal heller litt mer for en som er bra!

*Lysstyrke er viktigere enn du tror

Resten vet vi jo, at kontrast er kjempeviktig... Men ikke glem disse to greiene :)

5209766[/snapback]

men dette veit vi jo magnuss ;) Hva slags tv har du da ?

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar

Dr Peedee: Så hvis du har en vanlig tv og skaffer deg en rgb kabel så vil ikke bilde vises? Eller vil det bare være vanlig kompositt bilde da?

De monster -scart kablene på elkjøp som koster 800 +/- og er gullbelagte etc - er det rgb kabler? Det står ikke RGB på de...

Ibizaonice: Jeg har en Hitachi CL43WP910TAN (ikke hd). 43", progressive scan, rgb inngang, s-video inngang, med innebygd dts/dolby digital dekoder! Kosta 36000 i for noen år tilbake. Arvet den av min morfar :tease:

Endret av magenuss
Lenke til kommentar

Sant det, for å få alt i en boks så er det nok best og man har jo forskjellige behov. Det er sikkert heller ikke like bra å spille på en prosjektor som på en stor HDTV skjerm. Og får man egentlig HDTV på prosjektor? Da må den jo ha HDMI og støtte så høy oppløsning evt. med nedskalering til 720p som nevnt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...