Torrevieja Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Alle som har skaffa eller skal skaffe HD skjerm, minner om Hd klippene som jeg la ut på side 4 i denne tråden. Coolt å teste ut ! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=488701&st=60 Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ser at xbox 360 støtter jo hverken DVI aller HDMI så det virker som at det er viktigere at tv`en har component inngang. Og er faktisk overraskende mange, særlig litt mindre hdtv`er, som ikke har det virker det som. Og man jo ikke kjøre hd signaler over scart kan man vel ? Så man er jo helt avhengig av enten component eller vga hvis jeg har forstått dette riktig? Ville jo da være best med component siden det følger med i pakken fremfor å måtte kjøpe ekstra vga kabel ? Bildet er vel ca like bra mellom de ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Ser at xbox 360 støtter jo hverken DVI aller HDMI så det virker som at det er viktigere at tv`en har component inngang. Og er faktisk overraskende mange, særlig litt mindre hdtv`er, som ikke har det virker det som.5199225[/snapback] Alle TV-er merket HD Ready skal ha komponent som støtter 720p/1080i 50/60 Hz. Edit: Og nei, du kan ikke kjøre HD via scart, det stemmer. Endret 24. november 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Etter 2 ukers lesing på forum endte jeg opp med en LG32LP1 fra fyndborsen.se (spar MANGE TUSEN ved å importere!) Denne var HD klar, har 2 tv tunere, PIP (dama ser tv, mens jeg spiller på samme skjerm). Det stod mellom denne og SAMSUNG51/41R eller 61 modellen. Du slipper svensk moms fra fyndborsen.se, og krone kursen er lav. 5199155[/snapback] Smartingen =) Akkurat det samma gjorde jeg... Ta PV500 feks. Koster 32000 på elkjøp, mens hos fyndbörsen.se så får jeg allt levert på døra (med TVBORD) for 25000 et eller annet. Da er norsk moms lagt til + en del gebyrer fra DHL. Enkelt og greit. Anbefales ! Norsk garanti å hele pakka. 5199164[/snapback] Ja ja. Strø salt i såret på oss som kjøpte i Norge.... Vel vel. Sikkert en del penger å spare. Derimot var jeg glad at jeg kjøpte min tv (Samsung LE40M61B) i butikk i Norge. Jeg fikk den kjørt hjem, satte i kontakten, skrudde på, lot den søke inn kanalaene -- og pang! Bokstavelig talt. Litt deilig å dra tilbake til butikken morgenen etter og bare hente en ny med en gang. Men det er jo ikke så ofte det skjer da. Apropos Panasonic PV500 som er en vanvittig bra TV - du får til 26.900 her i landet nå hos Strettoshop.no og hos AVshop for kr 28.900 AVshop.no Dr.Peedee Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Da fikk jeg beskjed i dag at tven min blir levet de nærmeste dagene med DHL =) Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighetskremen ! Skal komme med bilder senere. Hell, jeg tror faktisk ikke jeg har råd til Xbox 360 og noen spill nå med en gang jeg. Kjøpte akkurat en HDMI oppskalert spiller også, så dette må jeg jaggu se nærmere på. 1 mann mindre på elkjøp (kanskje) Endret 24. november 2005 av Ibizaonice Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) prisene på den testen der var jo helt på tryne hvertfall.. 18.000,- for samsungen? greit nok at det er nesten en mnd siden testen ble skrevet men en prisforskjell på 6.000,- blir litt voldsomt synes nå jeg. og synes det er rart at de ikke tar med pris i vurderingen sin, den panasonic'n som gikk ut med seieren koster da tross alt 1/3 mer enn samsungen.. edit: wups, nå svarte jeg visst på et innlegg skrevet på side 6 her. var sikker på at jeg var på siste siden når jeg skrev.. merkelige greier. Endret 24. november 2005 av phax Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ser at xbox 360 støtter jo hverken DVI aller HDMI så det virker som at det er viktigere at tv`en har component inngang. Og er faktisk overraskende mange, særlig litt mindre hdtv`er, som ikke har det virker det som.5199225[/snapback] Alle TV-er merket HD Ready skal ha komponent som støtter 720p/1080i 50/60 Hz. Edit: Og nei, du kan ikke kjøre HD via scart, det stemmer. 5199300[/snapback] Er jo litt dumt at så vidt jeg kan se så har nesten ingen av de mindre lcd tv`ene, 17-26 tommer f.eks, component inngang. Enda de støtter jo 720p ihvertfall. Teit at man da blir nødt til å kjøpe vga kabelen ekstra for å bruke de. Usj. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Selv vurderer jeg en Samsung 32", LE32R51B. Har fått gode reviews, samt at det er en brukbar pris på den. Komplett selger den for 13000. På teststasjonene til xbox360, bruker de en midre versjon av denne, tror det er 21", og jeg synes skjermen ser bra ut, både bilde-messig og design. Så nå må jeg bare prøve å skrape sammen litt cash... *sigh* Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Anbefaler den på det sterkeste. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Selv vurderer jeg en Samsung 32", LE32R51B. Har fått gode reviews, samt at det er en brukbar pris på den. Komplett selger den for 13000. På teststasjonene til xbox360, bruker de en midre versjon av denne, tror det er 21", og jeg synes skjermen ser bra ut, både bilde-messig og design. Så nå må jeg bare prøve å skrape sammen litt cash... *sigh* 5200001[/snapback] sparer en hvertfall en tusning på og handle hos shg.no, og enda en hundrings billigere hos fyndborsen.se Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Sett at mange LCD-TV'er har bare 50hz, hva vil dette ha å si for spillinga? Blir det annerledes enn på CRT? For jeg husker at det var forskjell mellom 50 og 60 der. Kunne merke det på noen spill. Endret 24. november 2005 av BTK Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Sett at mange LCD-TV'er har bare 50hz, hva vil dette ha å si for spillinga? 5200668[/snapback] Tror det går bra. Halo kjører på 30 og det er jo det beste spillet ever Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Blir ikke ubehagelig bilde da? Selv 60hz er jo dårlig på en CRT-monitor. Får jo nesten vondt i huet av det, og nå snakker vi 10hz lavere. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 dette med hz er vel ikke samme på crt og lcd, de fleste data lcd skjermen kjører vel på 60hz(?) og har aldri vært plaga med noe slikt der. får ikke den flimringa som crt skjermer har på lav hz. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 LCD er flimmerfritt i motsetning til CRT, selv om oppdateringsfrekvensen er lav. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Ikke begynn å blande inn antall Hz om oppdateringsfrekvensen på LCD-skjermer. Det fungerer på en helt annen måte enn på CRT Ikke bekymre deg, du vil ikke få hodepine. De fleste av dagens LCD-dataskjermer "kjører jo på 60 HZ", for å si det sånn. Likevel er de mer behagelig å se på enn en CRT på f.eks. 85 Hz. Edit: jeg skrev så tregt at andre kom meg i forkjøpet her, hehe. Endret 24. november 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Ok, bare det at jeg har sett på hvilken LCD jeg skal kjøpe, og enkelte har 50hz andre 60hz. Skal jeg ikke legge særlig vekt på det? Det er greit å kjøpe en som har 50hz også? TV'en har uansett 8ms. Endret 24. november 2005 av BTK Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg har en TV uten component-inngang. Den er merket HD-ready. (inngravert til og med) Er dette riktig? Kan jeg klage? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg har en TV uten component-inngang. Den er merket HD-ready. (inngravert til og med) Er dette riktig? Kan jeg klage? 5203716[/snapback] Hvilken TV har du egentlig Kvork? Har du noen link til produktspesifikasjon fra produsent f.eks? Det er helt klare krav til lovlig bruk av HD ready logoen. Og har den ikke komponent inngang så ville jeg klaget. Men hadde vært interessant å vite hvilken TV det er snakk om. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ok, bare det at jeg har sett på hvilken LCD jeg skal kjøpe, og enkelte har 50hz andre 60hz. Skal jeg ikke legge særlig vekt på det? Det er greit å kjøpe en som har 50hz også? TV'en har uansett 8ms. 5200767[/snapback] Hvis du kjøper en "HD ready" merket TV så får du begge deler da de skal kunne ta imot: 1280x720 i både 50 og 60Hz progressiv (“720p”) pluss 1920x1080 i både 50 og 60Hz interlaced (“1080i”) Dr.Peedee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå