Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Hvis man ikke skal ha så stor TV, vil det ikke da være smartere å kjøpe en LCD PC skjerm en en LCD TV hvis man bare skal bruke den til å spille Xbox 360/PS3 ?

 

De er jo langt billigere og har bedre respons tider, 8-4ms som regel, som jo er uhyre viktig. Så istedenfor å kjøpe en 20 tommers LCD tv, hva med en 20" LCD PC skjerm f.eks ?

 

Hmm, kom til å tenke på en ting. hvor skal PC skjermen få strøm fra hvis man bruker den til konsoll? De har jo ikke strøm ledning med stikkontakt i og med at de får jo strøm fra PC`en gjør de ikke ? Ihvertfall den PC skjermen jeg bruker gjør det.

5161513[/snapback]

På litt eldre maskiner så kunne du bruke en spesiel kabel til å ta strøm fra selve strømmforsyningen i pc´n. Men alle nye skjermer du kjøper følger det somregel med en vanlig strøm kabel eller en liten boks som så går i strøm nettet.

 

Om du har en skjerm nå idag som tat strøm fra pc´n så skal det bare være å skaffe den en vanlig strøm kabel.

 

Ang hdtv eller ikke.. Da jeg var i sandvika utenfor oslo og testa xbox 360, så spillte vi på 23" (eller  noe slik) samsung hd-ready lcd-tver. Bildet var griselekkert. MEN de slengte også opp Kameo på kino-lærret UTEN hd og det var griselekkert der også. Så jeg tror nok at alle vil få en fin opplevelse, med elle ruten HD-tv.

 

Det som er litt synd er at HD-tv får du først og framst på lcd/plasma idag. Og det vil si at du noen andre "negative" ting med deg på kjøpet. Etterslep, dårlig sortnivå, lysstyrke og innsynsvinkel. Men du får derimot HD-bilde... Jeg vet ikke helt, men det frister å anskaffe seg HD-ready tv men da jeg så xbox360 spill på lcd, ble jeg litt skremt. Etterslep var noe man så ganske kjappt, spesielt i kjappe spill som DOA og PGR3.

 

Så jeg tror at alle som har en brukbar Widescreen CRT i dag, vil kunne blir stooorfornøyd med dette. Testa selv Lost i 720p på min crt og bildet er grisebra mye bedre enn dvd, og detalj-rikdommen er forbløffende god.

 

Men gutter... 2 uker og 3 dager igjen til xbox 360 =)

5161592[/snapback]

 

Jeg er veldig spendt på hvordan bildet blir på et vanlig tv altså. Jeg synes LCD/Plasma over 30" idag er for dårlig så jeg kommer til å vente...ikke det at lommeboka tilater det nå heller men. :) Er veldig spendt for jeg har et tv med PixelPlus teknologi. Den simulerer HD så skal bli spennans å se.

 

En ting verdt å merke seg er at når du kjører Xbox360 på et vanlig tv så flyter spillet enda bedre, det raporterer Gamespot ivertfall i testen av Call of duty2. Ikke det at spillet flyter dårlig i 720p heller da...går i stødige 60fps da.

 

Gleder meg veldig nå....håper jeg ikke blir skuffa, har venta så lenge nå og forventningene er sky høye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ang hdtv eller ikke.. Da jeg var i sandvika utenfor oslo og testa xbox 360, så spillte vi på 23" (eller  noe slik) samsung hd-ready lcd-tver. Bildet var griselekkert. MEN de slengte også opp Kameo på kino-lærret UTEN hd og det var griselekkert der også. Så jeg tror nok at alle vil få en fin opplevelse, med elle ruten HD-tv.

 

Det som er litt synd er at HD-tv får du først og framst på lcd/plasma idag. Og det vil si at du noen andre "negative" ting med deg på kjøpet. Etterslep, dårlig sortnivå, lysstyrke og innsynsvinkel. Men du får derimot HD-bilde... Jeg vet ikke helt, men det frister å anskaffe seg HD-ready tv men da jeg så xbox360 spill på lcd, ble jeg litt skremt. Etterslep var noe man så ganske kjappt, spesielt i kjappe spill som DOA og PGR3.

 

Så jeg tror at alle som har en brukbar Widescreen CRT i dag, vil kunne blir stooorfornøyd med dette. Testa selv Lost i 720p på min crt og bildet er grisebra mye bedre enn dvd, og detalj-rikdommen er forbløffende god.

 

Men gutter... 2 uker og 3 dager igjen til xbox 360 =)

5161592[/snapback]

 

 

Du sier at du testa Lost i 720p på crt tv, hvordan gikk du frem da?

Har selv også bare en vanlig 32 widescreen enda, spent på hvordan det blir.

Lenke til kommentar

Dette med dårlig sortnivå og etterslep - til de av dere som snakker om LCD HDTV...

 

Her må jeg bare si at smaken er som baken. Noen av de værste counter strike dudzene kan sikkert ikke leve med 8ms. Takk og lov kan jeg. Jeg har spilt litt med gammal xbox nå kobla til Samsungen min. Plages ikke noe som helst av etterslep.

 

Sortnivå? Svært positivt overrasket på min modell. 8 ms responstid regnet jeg med på forhånd at ikke ville være noe problem for meg egentlig, men jeg var nok litt skeptisk til kontrastnivået på TV'n min da jeg kjøpte den. Den har oppgitt kontrastnivå til 5000:1 såkalt dynamisk kontrast (noe med at den sjekker lyset i scenene som avspilles og justerer verdien eller ett eller anna som jeg ikke helt skjønner- noe som en del vil kalle litt "juksetall for å låte bra"). Men det funker faktisk! Du verden! Synes det er svært bra, med litt fikling og innstillinger så savner jeg intet. Bortsett fra litt penger til pålegg på brødskiva, for nå blir det trangt framover... :!:

 

Jeg var veldig låst i det med at LCD betydde dårlig sort (bl.a. fordi jeg har en tre år gammel LCD prosjektor selv og hadde erfaring med den), men teknologien har gjort fremskritt også i LCD. Så... kan være vært en titt.

 

Lest en del reviews nå av nye xbox360 spill, og på de fleste titlene går det igjen at det ser helt strålende ut på HDTV, mens på vanlig TV så sies det fra bra til ikke noe bedre enn forrige generasjon.

 

(Og til dere som nå tror jeg bare sitter her og prøve å rettferdiggjøre innkjøpet mitt for meg selv og evt. andre interesserte... dere har rett. Skulle gjerne kunne kjøpt en leverposteiboks til den brødskalken jeg har igjen ;) Men jeg mener faktisk det jeg skriver og da ).

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Dette med dårlig sortnivå og etterslep - til de av dere som snakker om LCD HDTV...

 

Her må jeg bare si at smaken er som baken. Noen av de værste counter strike dudzene kan sikkert ikke leve med 8ms. Takk og lov kan jeg. Jeg har spilt litt med gammal xbox nå kobla til Samsungen min. Plages ikke noe som helst av etterslep.

 

hehe er så enig....etterslep synes men det plager meg ikke i det heletatt.

Bildet er så flott at det overgår det :D

Lenke til kommentar

fra pgr3 omtale på ign:

 

Visually, PGR3 is set up to look absolutely gorgeous when in 720p or 1080i. It's still pretty in 480p, but it looks more like an Xbox game to be honest. The high-def setting makes a world of difference. If you don't have a High-definition set-up, look into it quick!

 

glad jeg har min nye hdtv i hus og klart til pgr3 :D

Lenke til kommentar
fra pgr3 omtale på ign:

 

Visually, PGR3 is set up to look absolutely gorgeous when in 720p or 1080i. It's still pretty in 480p, but it looks more like an Xbox game to be honest. The high-def setting makes a world of difference. If you don't have a High-definition set-up, look into it quick!

 

glad jeg har min nye hdtv i hus og klart til pgr3 :D

5165678[/snapback]

 

Det samme gjelder Video Reviewene hos Gamespot.com spesielt NBA2K. Ta og check them out !.

Lenke til kommentar
glad jeg har min nye hdtv i hus og klart til pgr3 :D

5165678[/snapback]

Jeg er glad for at vår standard (PAL - 575 synlige linjer - altså 145 mindre enn 720) gruser amerikanernes (NTSC - 480 synlige linjer - hele 240 mindre enn 720) når det gjelder oppløsning, så på en 'vanlig' TV vil nok Xbox 360 se bedre ut hos oss enn hos amerikanerne.

 

Xbox 360 sin grafikk blir så vidt jeg vet rendret i 720 og så skalert enten ned eller opp hvis oppløsningen er en annen.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Jeg er litt fascinert over hysteriet over å få spille med skjermer med 1024*768 og oppover. Det er jo nytt i konsollverdenen (hvis vi ser bort fra den gamle Xboxen da), men til PC har vi jo hatt høyoppløste spill i årevis. Misforstå meg rett, jeg ønsker selvsagt høy oppløsning på konsoller hjertelig velkommen.

Lenke til kommentar
Jeg er litt fascinert over hysteriet over å få spille med skjermer med 1024*768 og oppover. Det er jo nytt i konsollverdenen (hvis vi ser bort fra den gamle Xboxen da), men til PC har vi jo hatt høyoppløste spill i årevis. Misforstå meg rett, jeg ønsker selvsagt høy oppløsning på konsoller hjertelig velkommen.

5165973[/snapback]

 

men det er en annen sjarm å sitte i stua med stor tv, bra surroundanlegg, sofa, pizza, buddies og pils..

Knivskarpe bilder er jo greit når man først skal spille, og det får vi nå med hdtv og 360.

 

har dere lest omtalen av COD2 på Gamespot? Høres jo bra ut!

Endret av runjohan
Lenke til kommentar
glad jeg har min nye hdtv i hus og klart til pgr3 :D

5165678[/snapback]

Jeg er glad for at vår standard (PAL - 575 synlige linjer - altså 145 mindre enn 720) gruser amerikanernes (NTSC - 480 synlige linjer - hele 240 mindre enn 720) når det gjelder oppløsning, så på en 'vanlig' TV vil nok Xbox 360 se bedre ut hos oss enn hos amerikanerne.

 

Xbox 360 sin grafikk blir så vidt jeg vet rendret i 720 og så skalert enten ned eller opp hvis oppløsningen er en annen.

5165955[/snapback]

 

Joda, vi kommer nok noe bedre ut enn amerikanerne der.

 

Men husk at i forhold til HDTV 720p så er det riktig nok bare 144 flere vertikale linjer fra 576. Men det horisontale antall punkter øker fra 720 (pal) til 1280 (720p HDTV). Så pal: 720x576= 414720 punkter. HDTV 720p: 1280x720=921600 punkter. Over en dobling i antall punkter å tegne opp grafikken på.

 

Så, er forskjellen så markant når du ser ekte HDTV signaler kontra vanlige? Ja. Jeg synes det. Jeg testet noen HDTV klipp lastet ned fra interentt i går og spilte de av på min Samsung LE40M61 og det var så mye bedre atte fy.

 

Jeg spilte litt Call of duty 2 demo i 1360x768 oppløsning på Samsungen og. På 40 tommers kvalitetskjerm foran meg så ble opplevelsen nesten -- voldelig - i mangel på bedre uttrykk. Rått. Når jeg så leser at Xbox360 versjonen av COD 2 på HDTV konkurerer med de råeste PC'ene når det gjelder grafikk i det spillet, så kan man jo glede seg. Hvorfor ikke bare dra PC'n inn i stua og spille der til vanlig og? Neppe populært her hjemme. Gjør det kanskje innimellom. Men det er noe med lettheten av en konsoll, bare skru på, putte inn skiva, that's it. Ingen drivere, ingen oppgradering, intet tastatur i fanget eller sitting på kanten av sofaen for å rekke bort til det lave salongbordet med mus/tastatur... Bare å lene seg tilbake, ta en øl, slappe off..

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Hm, ser at MS leverer VGA ledning. Har le40m61, bør jeg bruke komponent eller vga?

ref:

http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2610&p=8

5166717[/snapback]

 

Med PC'n tilkoblet via VGA i går så mener jeg å huske at det var en del ting i bildeinnstillinger på Samsungen som ikke lot seg justere med den aktivert, men som lar seg justere ved ting som er tilkoblet via komponent og de andre inngangene. Tror jeg ville sjekket ut bildet via den medfølgende komponent kabelen først før jeg hadde kjøpt en VGA ledning ved siden av.

 

Ellers en liten stemningsrapport fra i natt da jeg testet litt:

 

post-62166-1132227057_thumb.jpg

 

post-62166-1132227090_thumb.jpg

 

Disse bildene yter selvfølgelig ingen rettferdighet overfor hvordan det så ut mens jeg spilte.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Det er spesielt en tittel jeg nesten griner etter å få prøve og det er CALL OF DUTY 2. Det spillet kommer til å se rett og slett helt fantastisk ut på Hd skjermen.  Kameo også (vannvitig lekkert i vannet) ,men Pgr3 derimot nai. Kommer til å se bra ut ikke det, men blir nok fort lei av det !.

5165781[/snapback]

 

hehe seriöst

du sier du blir fort lei pgr3 også nevner du no lasting appeal kameo :D

ble skuffa over kameo omtalene....gleder meg til noen pdz reviews

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...