Torrevieja Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 LITT vanskelig damn, det er umulig å få tak i !!. Jeg må kanskje vente etter jul før jeg får skjermen. Det er så ILLE. Alle skal ha flatskjerm nå, (360 spiller seff en stor rolle) særlig de høyopløste skjermene!. Jeg bestillte PV500 6.oktober, nå er det 15 NOVEMBER. Fikk beskjed at skjermen kanskje kom inn i slutten av neste uke ! Men kunne ikke love noe. Det er enda lenger ventetid på 436XDE, men jeg vil heller ha denne skjermen. Må nok vente 1 1/2 måned til ja. Irriterende as hehe =) Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Vil anbefale deg å kjøpe 700-kroners scart på hi-fiklubben. Da trenger du bare en kabel. Med en så god scartkabel er du så og si på komponentkvalitet. 5151367[/snapback] Hva med å kjøpe VGA-kabelen til xbox og et VGA-DVI adapter. Blir ikke kvaliteten bedre da? 5152413[/snapback] Hvis vi tar utgangspunkt i at scartkablene til xbox har god kvalitet vil det lønne seg ja. Om de er bedre kvalitet enn Claes Ohlson vet jeg ikke, men jeg vil tror at MS bundler eller selger kabler som ikke ødelegger opplevelsen på noen måte. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Endel av dere burde lese denne denne artikelen. Legg merke til : "Second, you don't need an HDTV to use the 360. In fact, your TV might be good enough for you; those gamers that have a 27-inch or smaller set will find that HDTV is not that much better in those sizes. If you're low on cash, try your TV first with the component cables and you might be surprised. The Xbox has the ability to drop the resolution down all the way to 480i, which any TV can handle. The graphics are still going to be amazingly clean and smooth." Ja HD tv er rått men om du skal ha noe som er like bra eller bedre en et vanlig tv så må du opp i 20.000,- men helst litt mere. Jeg bruker et crt tv av typen Philips med PixelPlus og jeg har pr idag bedre bilder en veldig veldig mange LCD/Plasma skjermer som koster 2-3 ganger mere. Så er det verdt å bla opp 20 laken for å spille? Nahhhh... Endret 15. november 2005 av _LarZen_ Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 og vanlige tver har ofte mye bedre lysstyrke, og lite \ ikkeno etterslep. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 LCD/PLastma er fremtiden uansett, med tiden som teknologien utvikler seg vil gamle bilderrørs TV`er være dårlige i forhold til flat-TV`er. Uansett jeg betalte en 10k for min LCD-TV (hadde en 2 år gammel 28" CRT TV) angrer ikke en sekund. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 LCD/PLastma er fremtiden uansett, med tiden som teknologien utvikler seg vil gamle bilderrørs TV`er være dårlige i forhold til flat-TV`er. Uansett jeg betalte en 10k for min LCD-TV (hadde en 2 år gammel 28" CRT TV) angrer ikke en sekund. 5158287[/snapback] Ja det er det ingen tvil om! Jeg skal plukke opp en flatskjerm den dagen det blir bedre en mit tv. Og selvf når prisene er blitt normale. Folk som betaler 30+ nå kommer til å angre litt om et par år.... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ja det er det ingen tvil om! Jeg skal plukke opp en flatskjerm den dagen det blir bedre en mit tv. Og selvf når prisene er blitt normale. Folk som betaler 30+ nå kommer til å angre litt om et par år.... Det er det ingen tvil om. Da teknologien er ennå ganske så ny. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Endel av dere burde lese denne denne artikelen. Legg merke til : "Second, you don't need an HDTV to use the 360. In fact, your TV might be good enough for you; those gamers that have a 27-inch or smaller set will find that HDTV is not that much better in those sizes. If you're low on cash, try your TV first with the component cables and you might be surprised. The Xbox has the ability to drop the resolution down all the way to 480i, which any TV can handle. The graphics are still going to be amazingly clean and smooth." Ja HD tv er rått men om du skal ha noe som er like bra eller bedre en et vanlig tv så må du opp i 20.000,- men helst litt mere. Jeg bruker et crt tv av typen Philips med PixelPlus og jeg har pr idag bedre bilder en veldig veldig mange LCD/Plasma skjermer som koster 2-3 ganger mere. Så er det verdt å bla opp 20 laken for å spille? Nahhhh... 5158191[/snapback] Det vil alltid være entusiaster som liker å kjøpe seg det produktet de ønsker for gi selv best mulig opplevelse når de driver med hobbyen sin. Sånn er det innen HIFI, hjemmekino, sport, osv... Så jeg synes det er helt naturlig at mange her på forumet, meg selv inkludert, blar opp 20 laken eller mer. Jeg har en bror som blar opp langt flere laken for å kjøpe gamle biler som ikke går en gang! Men igjen, det er hans greie. En annen ting, når du først har brukt så masse penger på en TV er du gjerne oppe i en størrelse og kvalitet som gjør du lett kan bruke den til andre ting enn å spille! Utrolig men sant! F.eks. se ..TV og bruke den i hjemmekinoanlegget. Jeg er hjemmekino entusiast og har en projektor som begynte å skralte. Men... selv om jeg ønsket meg ny prosjektor, så hadde stor flatskjerm større konefaktor og da ble det det i stedet denne gangen. Du har veldig gode poeng i forhold til størrelse på TV'n og HDTV. Dette har jeg lest mange steder. Og ikke bare har størrelsen på TV'n noe å si, men selvfølgelig sitteavstanden. Sitter du langt fra skjermen, så har HDTV mindre å si enn for de som sitter nærme. Dr.Peedee Lenke til kommentar
BitterCube Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Endel av dere burde lese denne denne artikelen. Legg merke til : "Second, you don't need an HDTV to use the 360. In fact, your TV might be good enough for you; those gamers that have a 27-inch or smaller set will find that HDTV is not that much better in those sizes. If you're low on cash, try your TV first with the component cables and you might be surprised. The Xbox has the ability to drop the resolution down all the way to 480i, which any TV can handle. The graphics are still going to be amazingly clean and smooth." Ja HD tv er rått men om du skal ha noe som er like bra eller bedre en et vanlig tv så må du opp i 20.000,- men helst litt mere. Jeg bruker et crt tv av typen Philips med PixelPlus og jeg har pr idag bedre bilder en veldig veldig mange LCD/Plasma skjermer som koster 2-3 ganger mere. Så er det verdt å bla opp 20 laken for å spille? Nahhhh... 5158191[/snapback] altså ärligtalt for noe tull det er jo helt motsatt...mindre tv bedre bilde skikkelig räva artikkel Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) LCD/PLastma er fremtiden uansett, med tiden som teknologien utvikler seg vil gamle bilderrørs TV`er være dårlige i forhold til flat-TV`er. Uansett jeg betalte en 10k for min LCD-TV (hadde en 2 år gammel 28" CRT TV) angrer ikke en sekund. 5158287[/snapback] Ja det er det ingen tvil om! Jeg skal plukke opp en flatskjerm den dagen det blir bedre en mit tv. Og selvf når prisene er blitt normale. Folk som betaler 30+ nå kommer til å angre litt om et par år.... 5158298[/snapback] Tja, men hvis man ikke vil vente et par år så... jeg kan f.eks ikke angre på den prosjektoren jeg ga 40k for får 3 år siden når du i dag får langt bedre prosjektorer til 10k. Det jeg tenker på er hvor utrolig mange timer med glede den har gitt meg med filmopplevelser. Dr.Peedee EDIT: en ting til, prøv å koble opp pc til en vanlig crt TV. Ikke spes lekkert. Prøv å spill PC spill på CRT tv... Koblet opp PC'n her hjemme til flatskjermen... vanskelig å forklare, men kjeven falt til gulvet momentant. Det var lekkert det. Endret 15. november 2005 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hehe, ja regner med at det ble rått med pc på en flatskjermen Altså hadde jeg hatt masse penger så hadde jeg garantert kjøpt meg et monster jeg også. Ingen tvil om det,men når en kanskje ikke har så mye penger så blir en veldig kritisk og tilbakeholden. Flatskjerm er konge men prisen iforhold til det du faktisk får er litt for heftig for meg...og sikkert endel andre. Skal bli spennans å se åssn tv'n min funker med Xbox360 da tv'n oppskalerer antall linjer for å simulere HD. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Fem Feil om HDTV http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...90C1F28ECF2CB87 Artikkel i PC WORLD NORGE.. les ! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Fem Feil om HDTV http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...90C1F28ECF2CB87 Artikkel i PC WORLD NORGE.. les ! 5159370[/snapback] Bra artikkel det der. Når det gjelder det de skriver om lysstyrke, se TV i opplyste kontra mørke rom så løser en del nyere LCD TV den svakheten nå ved at de har innebygd lysstyrkesensor som gjør at lysstyrken i panelet senkes etter hvert som man senker lyset i rommet og motsatt. Bl.a. Samsungen min har visst det. Skrur jeg av den funksjonen så ser jeg problemet som kanskje billigere og eldre LCD skjermer har. Dr.Peedee Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Om SAMSUNG LE-32R51B, jeg leter etter et veggfeste, men det de har på hifiklubben link, var tydeligvis ikke sterkt nok, i følge en kar på hifiklubben jeg var i dag. Er dette snikksnakk, eller har dere funnet noen annen løsning? Lenke til kommentar
BitterCube Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Fem Feil om HDTV http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...90C1F28ECF2CB87 Artikkel i PC WORLD NORGE.. les ! 5159370[/snapback] flott artikkel lurer på om det er best bilde og spille på 720p kanskje gleder meg til og teste Endret 15. november 2005 av BitterCube Lenke til kommentar
BitterCube Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Om SAMSUNG LE-32R51B, jeg leter etter et veggfeste, men det de har på hifiklubben link, var tydeligvis ikke sterkt nok, i følge en kar på hifiklubben jeg var i dag. Er dette snikksnakk, eller har dere funnet noen annen løsning? 5160379[/snapback] lurer litt på dette selv Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Om SAMSUNG LE-32R51B, jeg leter etter et veggfeste, men det de har på hifiklubben link, var tydeligvis ikke sterkt nok, i følge en kar på hifiklubben jeg var i dag. Er dette snikksnakk, eller har dere funnet noen annen løsning? 5160379[/snapback] Merkelig! Det stativet tåler inntil 75kg, og TV'n din veier 17.7kg, og det t.o.m. med bordstativet. Standarden for veggfeste ditt er VESA standard 200x200mm, og det stativet til HIFI klubben tåler som sagt 75 kg og finnes 200 standarden står det også. Da veit jeg ikke hvorfor HIFI klubben sier det. Stikk innom en Euronics butikk evt. hvis du har en i nærheten. De fører den TV'n også. Samsungs egne spesfikasjoner LE32R51 Dr.Peedee Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hvis man ikke skal ha så stor TV, vil det ikke da være smartere å kjøpe en LCD PC skjerm en en LCD TV hvis man bare skal bruke den til å spille Xbox 360/PS3 ? De er jo langt billigere og har bedre respons tider, 8-4ms som regel, som jo er uhyre viktig. Så istedenfor å kjøpe en 20 tommers LCD tv, hva med en 20" LCD PC skjerm f.eks ? Hmm, kom til å tenke på en ting. hvor skal PC skjermen få strøm fra hvis man bruker den til konsoll? De har jo ikke strøm ledning med stikkontakt i og med at de får jo strøm fra PC`en gjør de ikke ? Ihvertfall den PC skjermen jeg bruker gjør det. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Ang hdtv eller ikke.. Da jeg var i sandvika utenfor oslo og testa xbox 360, så spillte vi på 23" (eller noe slik) samsung hd-ready lcd-tver. Bildet var griselekkert. MEN de slengte også opp Kameo på kino-lærret UTEN hd og det var griselekkert der også. Så jeg tror nok at alle vil få en fin opplevelse, med elle ruten HD-tv. Det som er litt synd er at HD-tv får du først og framst på lcd/plasma idag. Og det vil si at du noen andre "negative" ting med deg på kjøpet. Etterslep, dårlig sortnivå, lysstyrke og innsynsvinkel. Men du får derimot HD-bilde... Jeg vet ikke helt, men det frister å anskaffe seg HD-ready tv men da jeg så xbox360 spill på lcd, ble jeg litt skremt. Etterslep var noe man så ganske kjappt, spesielt i kjappe spill som DOA og PGR3. Så jeg tror at alle som har en brukbar Widescreen CRT i dag, vil kunne blir stooorfornøyd med dette. Testa selv Lost i 720p på min crt og bildet er grisebra mye bedre enn dvd, og detalj-rikdommen er forbløffende god. Men gutter... 2 uker og 3 dager igjen til xbox 360 =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå