Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Dr.Peedee ja det er PV500 jeg har bestillt, men den kommer jo aldri så da hjelper det jo ikke hehe  ;) 

 

Sjekk side 3 i denne tråden, da ser du den med HD (madagascar) looks nice  :thumbup:

 

Denon 1920 skal jeg også kjøpe =) kjøper heller en 'billig' HDMI oppskalert spiller nå, og så bytter jeg når Blue Ray/HD-DVD kommer.

 

Sjekk knalltesten av AV gigianten AreaDvd

 

http://www.areadvd.de/hardware/2005/denon_dvd_1920_1.shtml (2 sider)

 

Say no more !

5122977[/snapback]

 

Hei Ibiza,

jeg kjenner godt til PV500 fordi faren min har den. Du kan GLEDE deg! Med stor G. Og stor L. Og stor E osv... Fantastisk bildekvalitet. Han har en middels DVD spiller (opptager) koblet til via scart og det er utrolig bilde. Hvis du kobler din Denon 1920 via HDMI så bør det bli egentlig enda bedre.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har sett på Philips  37PF9830 og Samsung LE-40M61B?

 

Hvor kan man se på disse i Oslo?

5144741[/snapback]

Jeg har sett Samsung Le 40M61B i hele kveld. Kjøpte den!

He he. Fikk levert i går kveld, men den sa pang! og ble svart. Men byttet den i dag. Utrolig TV synes jeg. Og vil være en utrolig TV med xbox360 også - det sier jeg fordi at Microsoft og andre har brukt forgjengeren LE40R41/R51 ved utstillinger og demo. M61 er en ny modell med dobbelt så mange farger og bedre dynamisk kontrast, raskere panel og bedret innsynsvinkel.

Bilder kommer senere.

 

37pf9830 skalv være en veldig, veldig bra TV det og. Men har dessverre ikke sett den selv.

 

Kjøpte via Euronics på Lambertseter. Veldig god kundebehandling.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Noen som har sett på Philips  37PF9830 og Samsung LE-40M61B?

 

Hvor kan man se på disse i Oslo?

5144741[/snapback]

Jeg har sett Samsung Le 40M61B i hele kveld. Kjøpte den!

He he. Fikk levert i går kveld, men den sa pang! og ble svart. Men byttet den i dag. Utrolig TV synes jeg. Og vil være en utrolig TV med xbox360 også - det sier jeg fordi at Microsoft og andre har brukt forgjengeren LE40R41/R51 ved utstillinger og demo. M61 er en ny modell med dobbelt så mange farger og bedre dynamisk kontrast, raskere panel og bedret innsynsvinkel.

Bilder kommer senere.

 

37pf9830 skalv være en veldig, veldig bra TV det og. Men har dessverre ikke sett den selv.

 

Kjøpte via Euronics på Lambertseter. Veldig god kundebehandling.

 

Dr.Peedee

5144926[/snapback]

 

 

Ja grattis da!

 

Blir nok enten den Samsungen eller Philipsen på meg, må bare få sett på de først hehe! :w00t:

Lenke til kommentar
Noen som har sett på Philips  37PF9830 og Samsung LE-40M61B?

 

Hvor kan man se på disse i Oslo?

5144741[/snapback]

Jeg har sett Samsung Le 40M61B i hele kveld. Kjøpte den!

He he. Fikk levert i går kveld, men den sa pang! og ble svart. Men byttet den i dag. Utrolig TV synes jeg. Og vil være en utrolig TV med xbox360 også - det sier jeg fordi at Microsoft og andre har brukt forgjengeren LE40R41/R51 ved utstillinger og demo. M61 er en ny modell med dobbelt så mange farger og bedre dynamisk kontrast, raskere panel og bedret innsynsvinkel.

Bilder kommer senere.

 

37pf9830 skalv være en veldig, veldig bra TV det og. Men har dessverre ikke sett den selv.

 

Kjøpte via Euronics på Lambertseter. Veldig god kundebehandling.

 

Dr.Peedee

5144926[/snapback]

 

Gratulerer med ny TV da Dr.Peedee :D Husk å poste screen når du får deg Xbox 360 :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har sett på Philips  37PF9830 og Samsung LE-40M61B?

 

Hvor kan man se på disse i Oslo?

5144741[/snapback]

Jeg har sett Samsung Le 40M61B i hele kveld. Kjøpte den!

He he. Fikk levert i går kveld, men den sa pang! og ble svart. Men byttet den i dag. Utrolig TV synes jeg. Og vil være en utrolig TV med xbox360 også - det sier jeg fordi at Microsoft og andre har brukt forgjengeren LE40R41/R51 ved utstillinger og demo. M61 er en ny modell med dobbelt så mange farger og bedre dynamisk kontrast, raskere panel og bedret innsynsvinkel.

Bilder kommer senere.

 

37pf9830 skalv være en veldig, veldig bra TV det og. Men har dessverre ikke sett den selv.

 

Kjøpte via Euronics på Lambertseter. Veldig god kundebehandling.

 

Dr.Peedee

5144926[/snapback]

 

 

Ja grattis da!

 

Blir nok enten den Samsungen eller Philipsen på meg, må bare få sett på de først hehe! :w00t:

5144969[/snapback]

 

 

ta en titt her på det jeg har skrevet om den:

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=25081&page=2

Lenke til kommentar
ta en titt her på det jeg har skrevet om den:

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=25081&page=2

 

Fin omtale der på linken din. Jeg så at du ikke var 100% fornøyd med bildet fra DVD spilleren din. Og jeg kan nok forsikre deg om at det må være DVD spilleren og ikke TV'n. Jeg kjenner ikke din DVD spiller, så kan ikke si noe om den egentlig. Men jeg har koblet min Samsung LE40M61 til en Denon DVD 1920 via HDMI og spilleren skalerer bildet opp for meg til 720p. Gud bedre for et bilde! Jeg er glad i film, og takk og lov så leverer denne Samsungen varene. Og mere til. Kona ble bare sitende og måpe hun også. Dess bedre signalkilde, dess bedre trives den (nesten selvfølgelig det da). Jeg har gjort noen innstillinger på TV'n også, og da ble jeg enda mere fornøyd. Prøv å skru av det DNe eller hva det heter når du skal bruke DVD. Jeg syntes bildet ble bedre da, men til vanlig TV signal har jeg det på. (analog kabel).

 

Skal prøve litt xbox nå via svhs kabel så får vi se..

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
ta en titt her på det jeg har skrevet om den:

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=25081&page=2

 

Fin omtale der på linken din. Jeg så at du ikke var 100% fornøyd med bildet fra DVD spilleren din. Og jeg kan nok forsikre deg om at det må være DVD spilleren og ikke TV'n. Jeg kjenner ikke din DVD spiller, så kan ikke si noe om den egentlig. Men jeg har koblet min Samsung LE40M61 til en Denon DVD 1920 via HDMI og spilleren skalerer bildet opp for meg til 720p. Gud bedre for et bilde! Jeg er glad i film, og takk og lov så leverer denne Samsungen varene. Og mere til. Kona ble bare sitende og måpe hun også. Dess bedre signalkilde, dess bedre trives den (nesten selvfølgelig det da). Jeg har gjort noen innstillinger på TV'n også, og da ble jeg enda mere fornøyd. Prøv å skru av det DNe eller hva det heter når du skal bruke DVD. Jeg syntes bildet ble bedre da, men til vanlig TV signal har jeg det på. (analog kabel).

 

Skal prøve litt xbox nå via svhs kabel så får vi se..

 

Dr.Peedee

5148962[/snapback]

 

Ja du har rett i det. Den DVD-spilleren var noe jeg kjøpte i Svinesund til 700,- for en god stund siden (noen år). Så det er nok den som er veldig dårlig. Jeg er spent på hvordan Xbox bildet ditt blir! :)

Lenke til kommentar
DVI er digitalt, så derfor bedre en komponent. Problemet er at DVI ikke støtter lyd, så da må du har en ekstra kabel til lyd. HDMI er egentlig bare en DVI som også støtter lyd i tillegg til HDCP.

 

Regner vel med at kabelmulighetene på 360 fikser det.

5149948[/snapback]

 

 

Vil anbefale deg å kjøpe 700-kroners scart på hi-fiklubben. Da trenger du bare en kabel. Med en så god scartkabel er du så og si på komponentkvalitet.

Lenke til kommentar
DVI er digitalt, så derfor bedre en komponent. Problemet er at DVI ikke støtter lyd, så da må du har en ekstra kabel til lyd. HDMI er egentlig bare en DVI som også støtter lyd i tillegg til HDCP.

 

Regner vel med at kabelmulighetene på 360 fikser det.

5149948[/snapback]

 

 

Vil anbefale deg å kjøpe 700-kroners scart på hi-fiklubben. Da trenger du bare en kabel. Med en så god scartkabel er du så og si på komponentkvalitet.

5151367[/snapback]

 

Ser at 360 bundle leveres uten kabel med scart, kun komponent og s-vhs(?)

Har en slik scart til ca 1000 kr(bruker den mellom dvd og tv nå), men har 360 inngang for vanlig scart? Trodde man måtte kjøpe til Microsoft sin egen scart med en vanlig scart, og en inngang som kun passer på 360 i den andre enden.

Man får vel klart bedring i signalet med å kjøre en scart med RGB, vs. medfølgende s-vhs?

Lenke til kommentar
DVI er digitalt, så derfor bedre en komponent. Problemet er at DVI ikke støtter lyd, så da må du har en ekstra kabel til lyd. HDMI er egentlig bare en DVI som også støtter lyd i tillegg til HDCP.

 

Regner vel med at kabelmulighetene på 360 fikser det.

5149948[/snapback]

 

 

Vil anbefale deg å kjøpe 700-kroners scart på hi-fiklubben. Da trenger du bare en kabel. Med en så god scartkabel er du så og si på komponentkvalitet.

5151367[/snapback]

 

Ser at 360 bundle leveres uten kabel med scart, kun komponent og s-vhs(?)

Har en slik scart til ca 1000 kr(bruker den mellom dvd og tv nå), men har 360 inngang for vanlig scart? Trodde man måtte kjøpe til Microsoft sin egen scart med en vanlig scart, og en inngang som kun passer på 360 i den andre enden.

Man får vel klart bedring i signalet med å kjøre en scart med RGB, vs. medfølgende s-vhs?

5151583[/snapback]

 

Det finnes nok adaptere hvor du plugger inn de tre fra komponent og får scart til tv. Regner med at Xboxen har en egen spesiell utgangskontakt hvor du må ha spesialledning. Denne følger jo med. Usikker på hva xboxen leveres med, men den store pakken med HD har komponent ja. S-vhs må du ikke bruke, det er veldig dårlig. I så fall blir det det adapteret. Noe ala dette bildet:

post-77153-1131970934_thumb.jpg

Lenke til kommentar
DVI er digitalt, så derfor bedre en komponent. Problemet er at DVI ikke støtter lyd, så da må du har en ekstra kabel til lyd. HDMI er egentlig bare en DVI som også støtter lyd i tillegg til HDCP.

 

Regner vel med at kabelmulighetene på 360 fikser det.

5149948[/snapback]

 

 

Vil anbefale deg å kjøpe 700-kroners scart på hi-fiklubben. Da trenger du bare en kabel. Med en så god scartkabel er du så og si på komponentkvalitet.

5151367[/snapback]

 

Ser at 360 bundle leveres uten kabel med scart, kun komponent og s-vhs(?)

Har en slik scart til ca 1000 kr(bruker den mellom dvd og tv nå), men har 360 inngang for vanlig scart? Trodde man måtte kjøpe til Microsoft sin egen scart med en vanlig scart, og en inngang som kun passer på 360 i den andre enden.

Man får vel klart bedring i signalet med å kjøre en scart med RGB, vs. medfølgende s-vhs?

5151583[/snapback]

 

Det finnes nok adaptere hvor du plugger inn de tre fra komponent og får scart til tv. Regner med at Xboxen har en egen spesiell utgangskontakt hvor du må ha spesialledning. Denne følger jo med. Usikker på hva xboxen leveres med, men den store pakken med HD har komponent ja. S-vhs må du ikke bruke, det er veldig dårlig. I så fall blir det det adapteret. Noe ala dette bildet:

5151790[/snapback]

 

Okej, det hadde jeg ikke tenkt på!

Får man RGB kvalitet med en slik scart adapter? Redd for at signalet forringes, og at det blir et composit signal...

Lenke til kommentar
Jeg har fått tilbud på Pioneer 436XDE samma tven som CowboyBebop posta på side 12 i denne tråden, bestiller heller den, da den har 2 hdmi kontakter,ser bedre ut og masse av instillinger !. ++ 1'' tommer ekstra hehe, ser nok litt forskjell på størrelsen.

 

He he. Du ble lei av å vente på Panasonicen? :) Er visst vanskelig å få tak virker det som. Den Pioneeren der er jo ganske rå. Mener 50 tommer versjonen er den som stakk av med EISA prisen for Plasma TV'er for 2005/2006. Tror du blir fornøyd med den, ja.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...