oveovo Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Puh! Ble lettet nå ja! Har en 32" CRT-tv fra JVC, har skrevet litt om den tidligere i tråden... Lenke til kommentar
CowboyBebop Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Fatterns julegave til seg selv i år blir denne tven: Gleder meg som en unge til den kommer i stuen! Link til specs Eisa testvinnern! Dog er det storebroren på 50 tommer, men er samme tven bare 7" større. Lenke til kommentar
_ZeroCool Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei. Noen som vet hvordan kvaliteten på dvd-spilleren på xbox360 blir? Har nå en dvd-spiller med s-video utgang som jeg kjører på prosjektor. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei,bestemte meg endelig for TV i dag... Den tror jeg blir bra. Er en nyere versjon av de Samsungene LE xxR51/LE xx41 og LE xxM51 beskrevet over og andre steder. Den har et nytt panel med bedre kontrast (5000:1 istedet for 3000:1 - jada veit at det er dynamisk... men bedre enn den gamle uansett), bedre responstid og innsynsvinkel.. Kom på markedet denne uka i Norge. Heter Samsung LE40M61 - og foresten, dette er EISA Award vinner for beste LCD TV 2005/2006. Lekker. Her er den Link til SAMSUNG LE40M61 egenskaper Bilde: Gleder meg veldig. Den kommer inn på lager i løpet av uka (lovet)- og jeg får min tirsdag neste uke. Dr.Peedee 5091112[/snapback] Prisen på denne er da? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Fatterns julegave til seg selv i år blir denne tven: Gleder meg som en unge til den kommer i stuen! Link til specs Eisa testvinnern! Dog er det storebroren på 50 tommer, men er samme tven bare 7" større. 5109460[/snapback] Grattis! Lekker TV og med gode specs. Hvis du skal bruke den med PC og Xbox så pass deg for innbrenninger. Fint med sånne julegaver til seg selv. (Min kommer på tirsdag.) Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei,bestemte meg endelig for TV i dag... Den tror jeg blir bra. Er en nyere versjon av de Samsungene LE xxR51/LE xx41 og LE xxM51 beskrevet over og andre steder. Den har et nytt panel med bedre kontrast (5000:1 istedet for 3000:1 - jada veit at det er dynamisk... men bedre enn den gamle uansett), bedre responstid og innsynsvinkel.. Kom på markedet denne uka i Norge. Heter Samsung LE40M61 - og foresten, dette er EISA Award vinner for beste LCD TV 2005/2006. Lekker. Her er den Link til SAMSUNG LE40M61 egenskaper Bilde: Gleder meg veldig. Den kommer inn på lager i løpet av uka (lovet)- og jeg får min tirsdag neste uke. Dr.Peedee 5091112[/snapback] Prisen på denne er da? 5110032[/snapback] 27.990,- Dr.Peedee Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Jepp, det er en bra TV. Endret 5. november 2005 av BTK Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei. Noen som vet hvordan kvaliteten på dvd-spilleren på xbox360 blir? Har nå en dvd-spiller med s-video utgang som jeg kjører på prosjektor. 5109793[/snapback] Hvis du har kjøpt 360 - pakken med harddisk så får du med komponetkabel noe som gir bedre overføring av signaler en s-video. Mange prosjektorer har komponentinngang, så har din det så er du jo heldig. På min prosjektor er det ganske stor forskjell på når jeg bruker s-video og når jeg bruker komponentkabel. I tillegg så kan xbox360 kjøre 480p på dvd video utsignal via den komponentutgangen, sånn att det også gir en forbedring i bilde. Men dette kommer litt ann på hva slags prosjektor du har også. 480 linjer fra 360'n er jo færre linjer enn det din pal DVD spiller gir i dag, så da spørs det hvor mye det hjelper at det er progresive signaler. Dr.Peedee Lenke til kommentar
_ZeroCool Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Skal kjøpe pakken med harddisk og component kabel. Prosjektoren er en panasonic ae-700, så den har både hdmi og komponent inngang Den takler også 720 linjer, så dette tror jeg kan bli bra Har vurderert å kjøpe ny dvd-spiller med hdmi-utgang, siden den jeg har nå bare har s-video og ikke gir progressive signaler... Har et håp om at 360 skal gi bedre bilde slik at jeg kan utsette kjøpet av ny dvd-spiller. Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. Tror hd-ready prosjektor og xbox360 kan gi en ny dimensjon til spillunderholdning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Skal kjøpe pakken med harddisk og component kabel. Prosjektoren er en panasonic ae-700, så den har både hdmi og komponent inngang Den takler også 720 linjer, så dette tror jeg kan bli bra Har vurderert å kjøpe ny dvd-spiller med hdmi-utgang, siden den jeg har nå bare har s-video og ikke gir progressive signaler... Har et håp om at 360 skal gi bedre bilde slik at jeg kan utsette kjøpet av ny dvd-spiller. Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. Tror hd-ready prosjektor og xbox360 kan gi en ny dimensjon til spillunderholdning 5110598[/snapback] Har samme projektoren selv, gleder meg! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Skal kjøpe pakken med harddisk og component kabel. Prosjektoren er en panasonic ae-700, så den har både hdmi og komponent inngang Den takler også 720 linjer, så dette tror jeg kan bli bra Har vurderert å kjøpe ny dvd-spiller med hdmi-utgang, siden den jeg har nå bare har s-video og ikke gir progressive signaler... Har et håp om at 360 skal gi bedre bilde slik at jeg kan utsette kjøpet av ny dvd-spiller. Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. Tror hd-ready prosjektor og xbox360 kan gi en ny dimensjon til spillunderholdning 5110598[/snapback] Nice prosjektor! Vurderte å kjøpe den selv da den kom, men jeg beholder min gamle slitne epson litt til. Nå har jo AE900 kommet også. Hvis du kjøper deg DVD spiller med HDMI utgang som også scaler opp bildet til 1280x720p så vil du nok få bedre bilde enn med xbox 360 som gir deg bare 480p via komponent. Ikke alle DVD-spillere som scaler bildet selv om de har HDMI. Men uansett, med komponentkabler fra 360'n så kan det jo være det gir en forbedring du blir fornøyd med i forhold til s-video du har nå. DVD spilleren på orginale xbox var jo ikke all verden, men.. vi får se. Dr.Peedee Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. 5110598[/snapback] Det kan du ikke, men du kan streame HD-klipp fra PC'en gjennom Xbox360'en. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. 5110598[/snapback] Det kan du ikke, men du kan streame HD-klipp fra PC'en gjennom Xbox360'en. 5110688[/snapback] Jo, men måtte du ikke ha Microsoft Mediasenter installert på PC'n for å kunne streame fra den? Dr.Peedee Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. 5110598[/snapback] Det kan du ikke, men du kan streame HD-klipp fra PC'en gjennom Xbox360'en. 5110688[/snapback] Jo, men måtte du ikke ha Microsoft Mediasenter installert på PC'n for å kunne streame fra den? Dr.Peedee 5110763[/snapback] nei, fungerer helt fint på vanlig windows xp også Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. 5110598[/snapback] Det kan du ikke, men du kan streame HD-klipp fra PC'en gjennom Xbox360'en. 5110688[/snapback] Jo, men måtte du ikke ha Microsoft Mediasenter installert på PC'n for å kunne streame fra den? Dr.Peedee 5110763[/snapback] nei, fungerer helt fint på vanlig windows xp også 5110778[/snapback] Sikker? Så sånnn reklame for xbox360 der det sto noe sånt som "stream media content from your Media Center PC". Men håper virkelig det går uten media center da. Dr.Peede Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. 5110598[/snapback] Det kan du ikke, men du kan streame HD-klipp fra PC'en gjennom Xbox360'en. 5110688[/snapback] Jo, men måtte du ikke ha Microsoft Mediasenter installert på PC'n for å kunne streame fra den? Dr.Peedee 5110763[/snapback] det er bekreftet på flere video og artikkel intervjuer jeg har sett i det siste nei, fungerer helt fint på vanlig windows xp også 5110778[/snapback] Sikker? Så sånnn reklame for xbox360 der det sto noe sånt som "stream media content from your Media Center PC". Men håper virkelig det går uten media center da. Dr.Peede 5110870[/snapback] det er bekreftet på flere video og artikkel intervjuer jeg har sett i det siste Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det hadde dessuten vært kjekt om man kan legge inn hd-klipp fra pc'n til harddisken på 360, og dermed spille de av på prosjektoren i 720. 5110598[/snapback] Det kan du ikke, men du kan streame HD-klipp fra PC'en gjennom Xbox360'en. 5110688[/snapback] Jo, men måtte du ikke ha Microsoft Mediasenter installert på PC'n for å kunne streame fra den? Dr.Peedee 5110763[/snapback] det er bekreftet på flere video og artikkel intervjuer jeg har sett i det siste nei, fungerer helt fint på vanlig windows xp også 5110778[/snapback] Sikker? Så sånnn reklame for xbox360 der det sto noe sånt som "stream media content from your Media Center PC". Men håper virkelig det går uten media center da. Dr.Peede 5110870[/snapback] det er bekreftet på flere video og artikkel intervjuer jeg har sett i det siste 5110932[/snapback] Er det ikke mulig å kjøre 720p hd klipp fra 360 ? det var jo en av grunnene for at jeg vil ha meg den, ser man på komponent kablen de selger til systemet: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...mponenthdcable/ der står det Progressive-scan DVD playback in 480p Greit nok, har dvd spiller som støtter 720p,men gjelder dette for hd materiale oxo? Er det begrensninger i kabelen eller klarer ikke 360 mer? Dette suger.. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Er det ikke mulig å kjøre 720p hd klipp fra 360 ? det var jo en av grunnene for at jeg vil ha meg den, ser man på komponent kablen de selger til systemet: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...mponenthdcable/ der står det Progressive-scan DVD playback in 480p Greit nok, har dvd spiller som støtter 720p,men gjelder dette for hd materiale oxo? Er det begrensninger i kabelen eller klarer ikke 360 mer? Dette suger.. Det kan jo ikke være begrensninger i kabel tror jeg. Er komponentkabelen som brukes hvis du vil overføre 720p eller 1080i signaler når du spiller. Hvis det ikke går så må det være noe annet. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Er det mulig om noen kunne forklart forskjellen på 720p og 1080i osv? hvilke er best om man skal få det beste bilde? Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Er det mulig om noen kunne forklart forskjellen på 720p og 1080i osv? hvilke er best om man skal få det beste bilde? 5113444[/snapback] Jeg er ingen ekspert, men skal prøve P står for Progressive, I står for Interlace Progressive behandler hele bildet, mens Interlace tar annenhver linje av gangen. Ved raske bevegelser på skjermen vil et progressive bilde være bedre enn interlace. Interlace er bedre for spill der det ikke skjer så mye sånn jeg har forstått det, 1080i vil være et klarere bilde, men 720p vil være et hyppigere bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå