Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

viewpia7jx.th.jpg

 

viewpia22bh.th.jpg

 

Her er mitt da. TVbordet er fra min gamle tv heh.. skal prøve å få tak i nytt men foreløpig funker dette greit. Er litt rotete siden jeg har så kort datakabel fra tven at pcen må stå helt oppe med tven. Har bestilt meg en 10 meter kabel slik at jeg får lagt den langs veggen og får flytta pcen til en mer praktisk plass.

5102512[/snapback]

 

 

er det Viewpia 32 som fikk en 2 på http://lp.aftenposten.no/ego/Hovedfelt_art...icle1145452.ece ?

5102546[/snapback]

Det er Viewpia 37" ...er helt fornøyd med tven.

Forresten ga anmelderen du skriver om 3 til Samsung tven til Mattman

5102564[/snapback]

 

 

 

jojo... vurderer selv en Viewpia, så det så :innocent: den fungerer greit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viewpia7jx.th.jpg

 

viewpia22bh.th.jpg

 

Her er mitt da. TVbordet er fra min gamle tv heh.. skal prøve å få tak i nytt men foreløpig funker dette greit. Er litt rotete siden jeg har så kort datakabel fra tven at pcen må stå helt oppe med tven. Har bestilt meg en 10 meter kabel slik at jeg får lagt den langs veggen og får flytta pcen til en mer praktisk plass.

5102512[/snapback]

 

 

er det Viewpia 32 som fikk en 2 på http://lp.aftenposten.no/ego/Hovedfelt_art...icle1145452.ece ?

5102546[/snapback]

Det er Viewpia 37" ...er helt fornøyd med tven.

Forresten ga anmelderen du skriver om 3 til Samsung tven til Mattman

5102564[/snapback]

 

 

 

jojo... vurderer selv en Viewpia, så det så :innocent: den fungerer greit?

5102580[/snapback]

Altså jeg er ikke noen Hi-Fi slave. Den er ikke like bra som samsungen på sortnivå. Jeg syns den fikk litt ufortjent slakt hos aftenposten, men det er nå så. Den er grei til mitt bruk. Kjempeflott pc-skjerm ihvertfall. Jeg har ikke fått testet noe HD materiall på den enda. Men den overgår ihvertfall min forrige tv (Sony Trinitron Wega 32") med glans. jeg tok en liten sånn test der jeg tok en helt svart bakgrunn og så snurra jeg musa rundt på skjermen som gal og det var ikke noe etterslep eller noe.Kunne ikke se "skygger" av hvor musa var liksom, hvis det er det folk kaller for etterslep eller er det ghosting eller noe. Ikke super tv... men grei tv...for grei pris.

 

Kan forresten legge til at forhåndsinnstillingene er ikke særlig bra...det er best å stille litt på fargene selv. Jeg stilte litt frem og tilbake til jeg fant noe jeg ble fornøyd med.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
viewpia7jx.th.jpg

 

viewpia22bh.th.jpg

 

Her er mitt da. TVbordet er fra min gamle tv heh.. skal prøve å få tak i nytt men foreløpig funker dette greit. Er litt rotete siden jeg har så kort datakabel fra tven at pcen må stå helt oppe med tven. Har bestilt meg en 10 meter kabel slik at jeg får lagt den langs veggen og får flytta pcen til en mer praktisk plass.

5102512[/snapback]

 

 

er det Viewpia 32 som fikk en 2 på http://lp.aftenposten.no/ego/Hovedfelt_art...icle1145452.ece ?

5102546[/snapback]

Det er Viewpia 37" ...er helt fornøyd med tven.

Forresten ga anmelderen du skriver om 3 til Samsung tven til Mattman

5102564[/snapback]

Joda, men har lest to anmeldelser i andre tidskrifter hvor Samsungen gikk ut som suveren vinner + en del på internett hvor Samsungen også vinner. Pluss, det er samsungen med det panelet Microsoft bruker på sine demoer rundt i verden nå. Tror nok Mattman gjorde et godt valg uansett. Og når de ga Samsungen som jeg har lest så mye om nå terningkast 3, så kan det godt være at Viewpian også fikk litt ufortjent juling. Men denne Sony'n har jeg verken sett selv eller lest noe om. Samsungen har jeg sett i butikkene, og den ga meg et godt inntrykk i hvert fall.

 

Viewpian og Samsungen er begge glitrende TV'er så lenge en selv er fornøyd med dem. Det er tross alt det viktigste. :)

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

bare lurer på noe... For oss med vanlig hjemme tv her i huset, ikke flat skjer eller lcd men vanlig, dem har vel em oppløsning på 640x noe annet, hvordan vil bilde kvaliteten bli da på disse tv`ene? Det følger vel med vanlig Scart kabel med xbox 360 så jeg får spilt det eller har MS gjort sånn den kabelen ikke følger med så alle blir "tving" over på HD platformen?

Lenke til kommentar
bare lurer på noe... For oss med vanlig hjemme tv her i huset, ikke flat skjer eller lcd men vanlig, dem har vel em oppløsning på 640x noe annet, hvordan vil bilde kvaliteten bli da på disse tv`ene? Det følger vel med vanlig Scart kabel med xbox 360 så jeg får spilt det eller har MS gjort sånn den kabelen ikke følger med så alle blir "tving" over på HD platformen?

5102719[/snapback]

 

Hei, vanlig pal tv sending her i Norge og Europa er 720x576 linjer, interlaced. Så det er vel 576 linjer på de vanlige gamle TV'ene vi bruker og. De finnes flatskjermer der ute som ikke er HD klare og de har 852x480 ofte.

 

Det følger med vanlige kabler i xbox360 pakken slik at man kan bruke vanlig TV og flat TV uten HD ja. Ingen blir tvunget over på HD plattformen. Men i den dyreste pakken med harddisk og sånn så følger det med kabler for tilkobling til HD tv i tillegg.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Joda, men har lest to anmeldelser i andre tidskrifter hvor Samsungen gikk ut som suveren vinner + en del på internett hvor Samsungen også vinner. Pluss, det er samsungen med det panelet Microsoft bruker på sine demoer rundt i verden nå. Tror nok Mattman gjorde et godt valg uansett. Og når de ga Samsungen som jeg har lest så mye om nå terningkast 3, så kan det godt være at Viewpian også fikk litt ufortjent juling. Men denne Sony'n har jeg verken sett selv eller lest noe om. Samsungen har jeg sett i butikkene, og den ga meg et godt inntrykk i hvert fall.

 

Viewpian og Samsungen er begge glitrende TV'er så lenge en selv er fornøyd med dem.  Det er tross alt det viktigste.  :)

 

Dr.Peedee

5102713[/snapback]

Håper ikke det ble tolka som at jeg mente Samsungen var en dårlig tv, det var mer rettet som en kritikk mot selve anmelderen.

Lenke til kommentar
Joda, men har lest to anmeldelser i andre tidskrifter hvor Samsungen gikk ut som suveren vinner + en del på internett hvor Samsungen også vinner. Pluss, det er samsungen med det panelet Microsoft bruker på sine demoer rundt i verden nå. Tror nok Mattman gjorde et godt valg uansett. Og når de ga Samsungen som jeg har lest så mye om nå terningkast 3, så kan det godt være at Viewpian også fikk litt ufortjent juling. Men denne Sony'n har jeg verken sett selv eller lest noe om. Samsungen har jeg sett i butikkene, og den ga meg et godt inntrykk i hvert fall.

 

Viewpian og Samsungen er begge glitrende TV'er så lenge en selv er fornøyd med dem.  Det er tross alt det viktigste.   :)

 

Dr.Peedee

5102713[/snapback]

Håper ikke det ble tolka som at jeg mente Samsungen var en dårlig tv, det var mer rettet som en kritikk mot selve anmelderen.

5102757[/snapback]

Neida, på ingen måte.

 

Jeg prøvde vel egentlig å utdype min skepsis mot anmelderen jeg og med tanke på hvordan han omtalte Samsungen - som er den eneste av de to jeg har sett med egne øyne og som jeg har bare lest positivt om andre steder.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten ble jo bedømt utfra "vanlige" tvsignaler. Slik jeg så det var ingen av tv'ene testet med HD-materiale. Det er dødfødt å bedømme bildekvalitet på den måten.

Har selv en viewpia 32". Den fungerer helt strålende som pc skjerm og som spill-monitor. Kjøpte den for 360en, og jeg kommer nok ikke til å bli skuffet så lenge jeg kan fore den med skikkelig signal.

Lenke til kommentar
Bildekvaliteten ble jo bedømt utfra "vanlige" tvsignaler. Slik jeg så det var ingen av tv'ene testet med HD-materiale.  Det er dødfødt å bedømme bildekvalitet på den måten.

Har selv en viewpia 32". Den fungerer helt strålende som pc skjerm og som spill-monitor. Kjøpte den for 360en, og jeg kommer nok ikke til å bli skuffet så lenge jeg kan fore den med skikkelig signal.

5104664[/snapback]

Helt enig. Jeg tror jeg påpekte det også, en test av HDtver uten HDsignal :hmm:

Jeg fikk også se Viewpia'n koblet opp til HD-signal da jeg var i Elprice butikken. Jeg ble veldig imponert over bildet. Så jeg har god tro på HD-delen av denne tven, og jeg greier nesten ikke å vente på å få koblet 360'en til for å få meg en skikkelig HDopplevelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Var i byn en ur hin dagen, og satte meg ned for å se på hd-tvene. Den viewpia 32' var vanvittig skuffende. Vi fikk se både med og uten HD signaler, og det var ikke mye imponerende. gikk man opp en par tusen (5-10) fikk man både et større og MYE bedre tv

Lenke til kommentar
Var i byn en ur hin dagen, og satte meg ned for å se på hd-tvene. Den viewpia 32' var vanvittig skuffende. Vi fikk se både med og uten HD signaler, og det var ikke mye imponerende. gikk man opp en par tusen (5-10) fikk man både et større og MYE bedre tv

5105536[/snapback]

Beviser vel ikke annet enn at folk er forskjellige og har forskjellige meninger.

Er helt fornøyd med tven min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Var i byn en ur hin dagen, og satte meg ned for å se på hd-tvene. Den viewpia 32' var vanvittig skuffende. Vi fikk se både med og uten HD signaler, og det var ikke mye imponerende. gikk man opp en par tusen (5-10) fikk man både et større og MYE bedre tv

5105536[/snapback]

Ja selfølgelig :)

Men når den sto ved siden av andre tver var det temmelig enkelt å sa at denne TV'n ikke var så mye å skryte av ;)

Lenke til kommentar
Var i byn en ur hin dagen, og satte meg ned for å se på hd-tvene. Den viewpia 32' var vanvittig skuffende. Vi fikk se både med og uten HD signaler, og det var ikke mye imponerende. gikk man opp en par tusen (5-10) fikk man både et større og MYE bedre tv

5105536[/snapback]

Ja selfølgelig :)

Men når den sto ved siden av andre tver var det temmelig enkelt å sa at denne TV'n ikke var så mye å skryte av ;)

5105623[/snapback]

Rart. Da jeg stod i butikken og så på de forsjellige tvene (med hd-signal vel å merke). Så var det egentlig ingen som så bedre ut. Og med prislappen så vant Viewpia hos meg. De andre som var i butikken var forresten Pioneer, Scansonic, og jeg tror det var en Sony der også. Ingen av de så noe spesielt bedre ut en Viewpia'n på noen som helst områder.

Er ikke mer å diskutere. De som er interessert i den kan gå og se på den selv. Trenger ikke andres mening for å bestemme seg om tven.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Var i byn en ur hin dagen, og satte meg ned for å se på hd-tvene. Den viewpia 32' var vanvittig skuffende. Vi fikk se både med og uten HD signaler, og det var ikke mye imponerende. gikk man opp en par tusen (5-10) fikk man både et større og MYE bedre tv

5105536[/snapback]

Ja selfølgelig :)

Men når den sto ved siden av andre tver var det temmelig enkelt å sa at denne TV'n ikke var så mye å skryte av ;)

5105623[/snapback]

Rart. Da jeg stod i butikken og så på de forsjellige tvene (med hd-signal vel å merke). Så var det egentlig ingen som så bedre ut. Og med prislappen så vant Viewpia hos meg. De andre som var i butikken var forresten Pioneer, Scansonic, og jeg tror det var en Sony der også. Ingen av de så noe spesielt bedre ut en Viewpia'n på noen som helst områder.

Er ikke mer å diskutere. De som er interessert i den kan gå og se på den selv. Trenger ikke andres mening for å bestemme seg om tven.

5105792[/snapback]

Nå er det heller ikke det som er meningen. alle snakket om HD TV'er og jeg tenkte jeg kunne slenge ut mitt synspunkt.
Lenke til kommentar
Var i byn en ur hin dagen, og satte meg ned for å se på hd-tvene. Den viewpia 32' var vanvittig skuffende. Vi fikk se både med og uten HD signaler, og det var ikke mye imponerende. gikk man opp en par tusen (5-10) fikk man både et større og MYE bedre tv

5105536[/snapback]

Ja selfølgelig :)

Men når den sto ved siden av andre tver var det temmelig enkelt å sa at denne TV'n ikke var så mye å skryte av ;)

5105623[/snapback]

 

Det er jo da absolutt en fordel for Crockett at han ikke har flere andre dyrere TV'er i i stua si ved siden av sin egen Viewpia. Da ville jo sett at andre TV'er ville være bedre evt.

 

Dette går på personlige preferanser uansett. Jeg så viewpia'n i dag en forretning ved siden av en sony like stor til 23.000. Det var tydelig forskjell. Den nye dyrerer var bedre. Klart det. Men ville jeg sett det hvis jeg kom hjem med viewpia'n? Tror ikke det. Jeg så viewpian først og gikk dit fordi jeg syntes det så bra ut. Så kom selgeren og viste meg den nye modellen.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Hmm....

 

Kom til å tenke på en ting...

Har en tv som kun støtter 1080i oppløsning, og ikke 720p, vil det da si at jeg ikke kan spille 360-spill som ikke støtter denne innstillingen? :hmm:

 

Ser at det er litt forskjellig hva som støttes.. Bl.a. på www.teamxbox.com står det specs til spill...

Lenke til kommentar
Hmm....

 

Kom til å tenke på en ting...

Har en tv som kun støtter 1080i oppløsning, og ikke 720p, vil det da si at jeg ikke kan spille 360-spill som ikke støtter denne innstillingen? :hmm:

 

Ser at det er litt forskjellig hva som støttes.. Bl.a. på www.teamxbox.com står det specs til spill...

5108940[/snapback]

720p kommer nok til bli den mest vanlige av de to til Xbox360 spill. Ettersom den f.eks i bilspill vil være overlegen 1080i

Lenke til kommentar
Så konsollen har ikke noen form for innebygget oppskalering til 1080i på de spillene som ikke støtter dette?

5109016[/snapback]

 

Jo, det har den. Det jeg leste fra microsoft et sted var at spillutviklerne kunne lage spillene sine i den oppløsning de ville, og så kunne man sette xbox360'n til det utsignalet man ønsket og den ville scale opp eller ned til den oppløsningen. Dette tror jeg du ikke behøver bekymre deg over. Skal se om jeg finner link til der jeg leste det.

 

EDIT: jeg ble veldig nysjerrig på hva slags TV du har når den kan vise 1080i men ikke 720p. Hvilken modell er det?

 

Dr.Peedee

 

EDIT: fra den offisielle xbox360 siden (US):

The high-definition support for Xbox 360 is dynamic, so even if a game is designed with 720p in mind, but your TV only supports 480p or 1080i, Xbox 360 runs the game in the best resolution your TV offers (up to 720p and 1080i).

 

Link til den siden med flere detaljer her: Xbox360.com

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...